دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

چراغ خطی روکار

نوشته شده توسط تیم محتوا

فهرست مطالب

چراغ خطی روکار چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چراغ خطی روکار، یکی از تجهیزات روشنایی مدرن به شمار می‌آید که به دلیل تنوع و نصب آسان، توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. احتمالاً در برخی فروشگاه‌های بزرگ، شرکت‌های تجاری و محیط‌های مدرن ساختمانی، انواع چراغ خطی را دیده باشید. این چراغ روکار، به دلیل ایجاد نور به صورت متمرکز می‌تواند به نورپردازی بهتر محیط هم کمک کند. چراغ خطی روکار و همچنین نورپردازی با استفاده از این روش یکی از بهترین و مناسب ترین کارهایی است که امروزه در ایجاد روشنایی در ساختمان استفاده می شود. شما می توانید در پروژه های مختلف مانند فضای اداری، مراکز خرید، فروشگاه، دفاتر کار و دیگر بخش ها از این چراغ های خطی استفاده کنید.

اگر دوست دارید با کاربرد‌های بیشتر چراغ خطی روکار آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

چراغ خطی روکار

معرفی چراغ خطی روکار

چراغ خطی که بصورت روکار کار شده است و همچنین نورپردازی با استفاده از این روش یکی از بهترین و مناسب ترین کارهایی است که امروزه در ایجاد روشنایی در ساختمان استفاده می شود. شما می توانید در پروژه های مختلف مانند فضای اداری، مراکز خرید، فروشگاه، دفاتر کار و دیگر بخش ها از این چراغ های خطی استفاده کنید. البته بدون شک مشاوره گرفتن و همچنین بررسی های دقیق به شما اجازه خواهد داد که کار خود را آسان تر انجام دهید. از این محصول استفاده کنید تا بتوانید از یکی از به روز ترین روش های روشنایی و نورپردازی بهره مند شوید.

چراغ خطی چیست؟

شاید اولین سوالی که در این زمینه با آن رو به رو شوید این باشد که چراغ خطی چیست؟ در واقع این چراغ ها دارای یک سری ویژگی هایی هستند که باعث می شود برای فضاهای مدرن و با معماری پیشرفته مورد استفاده قرار گیرند. همچنین بیشترین هماهنگی را با معماری داخلی خواهند داشت.

آنچه که باید به آن دقت کنید این است که این دسته از چراغ ها در واقع این قابلیت را دارند که به صورت دکوراتیو مورد استفاده قرار گیرند و شما بتوانید روشنایی لازم را نیز توسط آن ها داشته باشید. ماژول هایی که در این چراغ ها مورد استفاده قرار گرفته اند شدت نورهای متفاوتی دارند. چراغ خطی روکار یکی از انواع چراغ خطی است که در داخل نصب نخواهد شد و در واقع نقش نمایی دارد.

چراغ خطی روکار :

این چراغ ها را شما می توانید معمولا در سقف، کف و یا حتی دیوار مورد استفاده قرار دهید پس می توان گفت که در نورپردازی کاملا انعطاف پذیر هستند. چراغ خطی روکار بعضا این انعطفا را در نوع استفاده هم دارد. هنر نورهای متفاوت در نورپردازی با استفاده از دست طراحان و معماران مختلف به شما این اجازه را خواهد داد که برحسب نیاز خود از آن ها در پروژه های مختلف استفاده کنید.

در این بخش می توان گفت که چراغ های خطی روکار یا ال ای دی به دلیل اینکه می تواند با معماری و طراحی های مختلف مورد استفاده قرار گیرد یکی از راهکارهای خوب برای ایجاد روشنایی است. از این رو می توان گفت که شما هم با مشاوره در این بخش می توانید از بهترین ها بهره مند شوید و آنها را مورد استفاده قرار دهید.

چراغ خطی روکار چیست؟

چراغ خطی روکار، همانطور که از نامش پیداست به صورت مستقیم و از بیرون سقف یا دیوار، نصب می‌شود. این چراغ غالبا توسط پیچ به دیوار یا سقف نصب می‌شود و محل نصب آن قابل مشاهده است اما به زیبایی محیط لطمه نمی‌زند. در حقیقت تمام اجزای نصب چراغ خطی روکار جزیی از دکوراسیون محیط به شمار ‌می‌روند.

چراغ‌های خطی هم به صورت سفارشی قابل سفارش است و هم می‌توان سایز‌های آماده آن را در اندازه‌های ۳، ۶ و ۹ سانتی‌متر سفارش داد.

انوع چراغ خطی روکار

  • چراغ خطی روکار آویز
  • چراغ خطی چسبیده به سقف

نحوه نصب چراغ خطی روکار

برای نصب چراغ خطی روکار نیاز به ایجاد برش در سقف نداریم و به راحتی می‌توان آن را حذف یا با نوع دیگری تعویض کرد. برای نصب این چراغ خطی ، لازم است که ابتدا دیوار یا سقف و بدنه لامپ سوراخ شوند. سپس به کمک یک پیچ، محل اتصال پروفیل به دیوار یا سقف را محکم می‌کنند. در نهایت استریپ ر را داخل بدنه قرار می‌دهند و دیفیوزر روی بدنه پروفیل آلومینیوم را می‌پوشاند تا مراحل نصب به اتمام رسد.

کاربرد‌های چراغ خطی روکار

از چراغ خطی روکار می‌توان در انواع محیط‌های مدرن و حتی سنتی استفاده کرد. بیشترین کاربرد این نوع چراغ مربوط به موارد زیر است.

  • شرکت‌های اداری و تجاری. در شرکت‌های تجاری و اداری، به دلیل نیاز به نشان دادن مدرن بودن فضا، از این نوع چراغ استفاده می‌شود. نورپردازی زیبای محیط نیز دلیل دیگری برای استفاده از این چراغ خطی است.
  • فروشگاه‌های بزرگ. در فروشگاه‌های بزرگ نظیر هایپرمارکت‌ها یا فروشگاه‌های لباس که کالا‌های زیادی در فروشگاه وجود دارد، استفاده از چراغ خطی روکار، به ایجاد توجه مشتریان روی کالا‌های خاص کمک می‌کند.
  • استفاده در نمایشگاه‌های اتومبیل. از چراغ خطی روکار در این نمایشگاه‌ها، برای زیباسازی اتومبیل‌های لوکس استفاده می‌شود.
  • منازل و ساختمان‌های مسکونی. در ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی، هتل‌ها و… می‌توان از چراغ خطی روکار برای نورپردازی محیط جهت زیباسازی استفاده کرد. در لابی و راهرو‌های مجتمع‌ها و هتل‌ها حتی برخی محیط‌های بیمارستانی می‌توان از این نورپردازی کمک گرفت. در منزل نیز برای بالای میز ناهاخوری، قسمت جزیره و پیشخوان نیز چراغ خطی روکار، بسیار کاربردی است.

چراغ خطی روکار در معماری

آنچه که باید به آن دقت کنید این است که شما باید از تامین کننده های معتبر در این مرحله کمک بگیرید. چراغ خطی از نوع روکار در معماری کاربردهای بسیاری دارد. شما اگر میخواهید انواع این چراغ ها را در بخش های مختلف مورد استفاده قرار دهید باید با معماری و جایگذاری دقیق آن ها آشنا باشید.

هریک از تامین کنندگانی که در این زمینه وجود دارند این چراغ ها را در اندازه های متفاوت به شما ارائه خواهند داد لذا باید توجه داشته باشید که پیش از هرگونه عملیات اجرایی در این زمینه باید بتوانید در مرحله های مختلف اطلاعات فنی چراغ ها را اعم از ابعاد دقیق از تامین کننده خود دریافت کنید. سپس می توانید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن ها را تا مرحله اجرایی پیش ببرید.

میزان روشنایی چراغ خطی روکار چقدر است؟

آنچه که باید به آن دقت کنید این است که میزان روشنایی چراغ خطی روکار چقدر است و شما چه مقدار از این روشنایی را مدنظر دارید؟ این محصول به طور معمول با ماژول های متفاوتی نصب خواهد شد. از طرفی هم می توان گفت که قابلیت نصب آن ها در بخش های مختلف به جز روکار که شامل توکار و معلق می شود نیز باعث شده است که ویژگی های مختلفی داشته باشند. این محصول عموما برای تامین روشنایی عمومی و نورپردازی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای استفاده از چراغ خطی روکار

استفاده از چراغ خطی روکار مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:

  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی. به دلیل ایجاد نور متمرکز در فضا‌های مختلف محیط، دیگر به استفاده از چراغ و لامپ‌های بیشتر در فضا‌های پرت نخواهد بود. به همین دلیل در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد شد.
  • نداشتن محدودیت در محیط برای نورپردازی. با توجه به اینکه چراغ خطی روکار، نیاز به زیرسازی‌های زیاد نسبت به چراغ توکار ندارد، می‌توان در هر فضایی از این نوع چراغ استفاده کرد.
  • ایجاد روشنایی یکنواخت. استفاده از چراغ خطی روکار، روشنایی همگن و یکدستی در فضای مورد نظر ایجاد می‌کند.

معایب استفاده از چراغ خطی روکار

چراغ خطی روکار می‌تواند علاوه بر مزایایی که دارد، معایبی نیز به همراه داشته باشد. گرچه این معایب را نمی‌توان در زمرۀ معایب این کالا به شمار آورد، اما در برخی موارد قابل چشم پوشی نیست.

  • محدودیت در شکل و اندازه و رنگ. چراغ خطی روکار تنها در چند شکل، اندازه و رنگ محدود در بازار وجود دارد. شاید این مشکل را بتوان از طریق همراهی این چراغ با دیگر چراغ و لامپ‌ها از انواع دیگر برطرف کرد.
  • قیمت بالا. تجهیزات این چراغ خطی و حتی نصب آن، ممکن است در برخی موارد قیمت بیشتری نسبت به دیگر انواع چراغ‌ها داشته باشند. از طرفی چراغ خطی در بیشتر مواقع به صورت سفارشی تولید می‌شود، که خود نیز باعث افزایش قیمت این کالا می‌شود. در مواردی که نیاز به استفاده از تعداد زیادی چراغ خطی روکار در محیط است، باید قیمت آن نیز مد نظر قرار گیرد.
  • نبود امکانات لازم جهت تعمیر چراغ. تعمیر این نوع چراغ خطی کار آسانی نیست. علاوه بر مراجعه به متخصص، باید دانست گاهی مشکل به سادگی رفع نمی‌شود و باید کل ماژول داخل چراغ عوض شود.

عمر چراغ خطی روکار چقدر است؟

یکی از نکاتی که حین خرید باید به آن دقت کنید این است که عمر این چراغ ها تا حد است؟ آنچه که میدانید این است که هر چقدر که دمای ال ای دی ها در لامپ ها و چراغ ها بیشتر باشد به طور حتم طول عمر آن ها کاهش خواهد یافت. در این حال شما می توانید از بخشی تحت عنوان هیت سینک استفاده کنید تا وضعیت گرمایی آن ها را کنترل کنید. آنودایز شدن بدنه چراغ خطی روکار هم می تواند باعث شود که مقاومت آنها بیشتر شود و در عین حال زیبایی خاصی هم به آن ها خواهد بخشید.

در بسیاری از پروژه هایی که در این بخش وجود دارد هماهنگی های بسیاری بین المان های مختلف وجود خواهد داشت. شما همچنین می توانید از چیپ های ال ای دی و درایورهای مختلف استفاده کنید. ضریب نمود رنگ بالا، راندمان های نوری بالا و همچنین طول عمر همگی از عواملی هستند که حین انتخاب چراغ خطی روکار باید به آن ها دقت کنید.

  •  

راهنمای خرید چراغ خطی روکار

برای خرید چراغ خطی روکار باید به موارد زیر توجه کرد:

  • قابلیت نصب در فضا‌های گوناگون. چراغ خطی روکار باید قابلیت نصب روی دیوار، سقف و دیگر فضا‌های مختلف را داشته باشد تا در هنگام نصب دچار مشکل نشوید.
  • برند محصول. توجه به برند محصول یکی از عوامل مهم پیش از خرید است. برند‌های معتبر با خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند، باعث آسودگی خیال مشتریان می‌شوند.
  • داشتن نور مناسب بدون آزار چشم. با توجه به اینکه نور چراغ خطی روکار رو به پایین است، بهتر است پیش از خرید از میزان خیرگی نور چراغ اطمینان یافت.
  • کیفیت قطعات به کار رفته در محصول. کیفیت قطعات به کار رفته در این چراغ خطی، نظیر ال‌ای دی چراغ، ماژول‌ها، داریور‌ها و…. اهمیت زیادی در طول عمر محصول دارد.
  • قیمت و خدمات پس از فروش. قیمت محصول می‌تواند یکی از فاکتور‌های مهم قبل از خرید باشد. اما باید دقت کرد که قیمت فدای کیفیت محصول نشود.

در صورتی که محصولی خدمات پس از فروش داشته باشد، نشان از اطمینان سازندگان محصول به کالایشان است که باعث آرامش خاطر مشتری پیش از خرید می‌شود.

اشتباهات متداول در خرید

شما می توانید در خرید این محصول از منابع نوری با جریان های مختلف استفاده کنید. برخی از افرادی که به عنوان تامین کننده در این زمینه شناخته شده اند برای اینکه بتوانند قیمت چراغ خطی روکار را کاهش دهند از منابع نوری با جریان های AC استفاده می کنند که این کار هم به جهت تعمیر و نگهداری و هم از جهات دیگر برای شما مفید نخواهد بود. استانداردهای برقی هم در این زمینه رعایت نمی شود پس استفاده از آنها درست نیست.

چراغ خطی روکار

در برخی از بخش ها هم شما میتوانید از ورق های آلومینیوم به جای پروفیل های اکسترود شده استفاده کنید که البته در این بین ممکن است که تبادل حرارتی بین منبع نور و فضایی که در پشت چراغ وجود دارد با یک سری محاسبات دقیق انجام گیرد.

شما در این بخش و برای انتخاب محصول باید دقت داشته باشید که از منبع ولتاژ با جریان استاندارد باید استفاده شود و منبعی که در این بخش در نظر گرفته شده است یک نقش مهم را در طول عمر چراغ شما بازی خواهد کرد. اگر شما خرید این محصول را از یک مکان معتبر انجام دهید به آسانی می توانید به آنچه که میخواهید دست پیدا کنید.

برای برقراری ارتباط میتوانید از طریق واتس اپ یا تلگرام اقدام نمایید

سخن آخر

قیمت و نحوه خرید چراغ خطی روکار

در این مقاله با چراغ خطی روکار، معایب و مزایا، نحوه نصب و راهنمای خرید این محصول آشنا شدیم. چنانچه قصد خرید چراغ خطی روکار دارید، می‌توانید با خرید این محصول از دیجی آلوم، خریدی مطمئن داشته باشید.

قیمت این محصول به عوامل مختلفی از جمله قطعات به کار رفته در آن دارد. از طرفی ممکن است به دلیل نوسانات نرخ ارز، قیمت این قطعات در حال تغییر باشد. شما می‌توانید هم اکنون برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید این کالا، به صفحه محصولات وب سایت دیجی آلوم مراجعه نمایید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 16 =

اینستاگرام دیجی آلوم