دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

کاهش خمیدگی پروفیل آلومینیوم

نوشته شده توسط تیم محتوا

کاهش خمیدگی پروفیل آلومینیوم

فهرست مطالب

:امتیاز محصول و محتوا

چگونه می‌توان خمیدگی پروفیل آلومینیوم را کاهش داد؟

پروفیلهای آلومینیومی اگر دچار خم شدگی بشوند، نقص پیدا می‌کنند و ارزش کاربردی خود را از دست می‌دهند. برای اینکه از خم شدن پروفیلهای آلومینیوم حین نقل و انتقال آنها جلوگیری کنید نکاتی وجود دارد که در این مطلب به آنها اشاره می‌کنیم.

همتراز سازی اکستروژن

همترازسازی اکستروژن بخش بسیار مهمی است که اگر به درستی انجام نشود باعث خم شدگی پروفیل خواهد شد و کسی که مسئول این فرایند است باید دقت زیادی به فشار اعمال شده در این مرحله داشته باشد. در صورتی که فشار زیادی به پروفیل آلومینیومی وارد گردد باعث دفرمه شدن، تا شدن و یا ورقه شدن آن خواهد شد در صورتی که با فشار کمتر این اتفاق رخ نخواهد داد.

حرکت دادن پروفیل آلومینیوم بعد از اکستروژن

حرکت دادن پروفیل به فرایند بعدی هم بسیار مهم است، پروفیلها به فریمهای فلزی تبدیل خواهند شد و باید حین اکسترود پروفیل به این موارد دقت کنید:

اگر پروفیل آلومینیومی سایز بزرگی داشته و فرم مسطح یا گرد مانند دارد، به طور کلی خم شدن دو انتهای پروفیلهایی به این شکل، سخت است در حالی که اگر پروفیل آلومینیومی، کوچک و مسطح باشد خم شدن دو انتهای آن به سادگی اتفاق می‌افتد.

منظور از پروفیلهای بزرگ یعنی پروفیلهایی که قطر سطح مقطع آنها بیشتر از 80 میلیمتر و ضخامت آنها بیشتر از 0/8 میلیمتر باشد در غیر این صورت جزو پروفیلهای کوچک دسته‌بندی می‌شوند.

موقع حمل، خم شدن دو انتهای قطعات کوچک آلومینیومی (طول بیشتر از 5 متر)، راحت اتفاق می‌افتد، پس بهترین شیوه برای انتقال دادن درست پروفیل آلومینیومی به سمت مرکز مورد نظر، مراقبت و ثابت نگه داشتن دو انتهای پروفیل  در حین حمل و نقل می‌باشد.

تاثیر عملیات پرداختی خم شدن پروفیلهای آلومینیوم

درجه سختی بیلتها بعد از فرایند ایجینگ به حد استاندارد می‌رسد پس احتمال خم شدن پروفیل کمتر خواهد شد. با این حال موقع حمل مراقب برخورد پروفیل به طبقه‌ها باشید، اگر برای بلند کردن پروفیل آلومینیومی، دو انتهای آن را می‌گیرید مراقب نوسان قسمتهای بالایی و پایینی باشید چون موجب خم شدن پروفیل آلومینیومی خواهد شد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − شش =

اینستاگرام دیجی آلوم