دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

کاربرد آلومینیوم در طراحی داخلی

نوشته شده توسط تیم محتوا

استفاده از آلومینیوم در طراحی داخلی

فهرست مطالب

:امتیاز محصول و محتوا

آلومینیوم به عنوان فلز بسیار پرکاربرد با هزینه تولید پایین و ماندگاری بسیار بالا در کلیه المان های طراحی داخلی از ساخت ظروف و وسایل مختلف آشپزخانه تا وسایلی مثل میز و صندلی تاشو و غیره استفاده می گردد. کاربرد آلومینیوم در طراحی داخلی نسبت به سایر فلزات، هم از نظر کیفیت و هم کمیت گزینه بهتری محسوب می گردد.

استفاده از آلومینیوم در طراحی داخلی

فلز آلومینیوم باعث شده تا نوع جدیدی از دکوراسیون های داخلی بسیار پیشرفته ظهور پیدا کند. استفاده زیاد از شیشه و فلزی مثل آلومینیوم سبب شده تا کاربرد گسترده ای در منازل و ادارات داشته باشد. از آنجا که آلومینیوم به مراتب وزن کمتری نسبت به سایر سازه های داخلی دارد، همین عامل باعث شده تا حجم کمتری پیدا کند و سطح صاف تری نیز داشته باشد.

استفاده از آلومینیوم در طراحی داخلی
استفاده از آلومینیوم در طراحی داخلی

آلومینیوم در ساخت صندلی، میز، کرکره، قاب عکس، لامپ، پنل های دیواری دکوراتیو، واحدهای تصفیه کننده هوا و هیتر استفاده می شود. همچنین چراغ خطی نیز در طراحی داخلی پرکاربرد است. دلیل اینکه طراحان داخلی از آلومینیوم استفاده می کنند این است که به آنان این امکان را می دهد که متناسب با ایده های خود آنها را به هر شکلی دربیاورند، پردازش آنها راحت است و از لحاظ ظاهری نیز زیبایی خاص خود را دارند.

استفاده از آلومینیوم در ساخت انواع میز و صندلی

مبلمان آلومینیومی به سرعت خود را به عنوان طرح کلاسیک داخلی معرفی کردند. به عنوان مثال طراحی صندلی هایی که توسط Norman Foster (یکی از مؤسسین و مدرسین طراحی داخلی با تکنولوژی بسیار پیشرفته) اجرا شده اند یک نمونه شاخص و یونیکی است که برای این سبک بخصوص، به عنوان نماد آن شناخته شده است.

یکی دیگر از طراحان بسیار معروف به نام Philippe Starck، سازه های آلومینیومی بسیار زیادی برای دکوراسیون داخلی ساخته است. امکان بازیافت 100% آلومینیوم باعث شده تا جایگاه ویژه ای در دکوراسیون داخلی ایفا کند، ضمن اینکه یکی از خصوصیات منحصربفرد آلومینیوم این است که می توان از آن بی نهایت سازه یا المان برای دکوراسیون داخلی درست کرد.

همچنین بخوانید: آلومینیوم و کاربردهای آن در زندگی روزمره

صندلی های Starck از وسایل مبلمان داخلی بوده و یک اثر هنری محسوب می شوند، با اینکه اکثرا استفاده از آلومینیوم در طراحی داخلی بسیار رایج شده و مد روز هست اما در زمینه مبلمان باغی مثل؛ میز و صندلی های تاشو، میزهای مخصوص، صندلی های تاشو قابل حمل در کافه های خیابانی، قفسه ها یا شلف های سبک و جمع و جور، پیشگام در بازار محسوب می شود.

وزن سبک و مفید آلومینیوم باعث شده تا برای مبلمان فضای بیرون بهترین گزینه باشد. یکی از پیشگامان این حوزه، شرکت اسپانیایی به نام Indecasa می باشد.

استفاده از آلومینیوم برای ساخت آیینه!

بله تعجب نکنید آینه ها صرف نظر از شکل، اندازه و سبک ساخت، حاوی آلومینیوم هستند که نقش یک لایه بازتاب دهنده را ایفا کرده و شیشه به آینه ای تبدیل می شود که داخل ساختار خود، آلومینیوم دارد. آلومینیوم تنها فلز مورد استفاده برای چنین کاری است چرا که دارای ضریب بازتاب یا ضریب انعکاس بالایی است.

از آلومینیوم می توان برای ساخت آینه هایی استفاده کرد که در رنج نور UV و مادون قرمز، خصوصیات بازتاب دهندگی قابل توجهی دارند مثلا مس، نور را در محدوده UV و مادون قرمز منعکس می کند.بطور مثال طلا فقط نور را در محدوده مادون قرمز بازتاب می دهد.

استفاده از آلومینیوم در سازه های طراحی داخلی و هنر

از آلومینیوم در سازه های طراحی داخلی و هنر هم استفاده می شود. کنده کاری آلومینیوم و بریدن آن کار بسیار سخت و نیازمند مهارت بالایی است مخصوصا که نقطه ذوب آن نسبت به برنز بسیار پایینتر است. ساخت قالب آلومینیوم باید در محیط حاوی گازهای خنثی انجام شود یعنی داخل محفظه ای که پر از گازهای آرگون، نیتروژن و کربن دی اکسید است.

یکی از کاربردهای آلومینیوم در هنر مجسمه سازی بود که در ابتدا مجسمه های آلومینیومی کوچک بودند و در اواخر قرن 19 از اکثر آنها به عنوان تزئینات رومیزی استفاده می شد. اما در نیمه دوم قرن 20، ارتفاع مجسمه های آلومینیومی به چند متر هم رسید.

استفاده از آلومینیوم در سازه های طراحی داخلی
استفاده از آلومینیوم در سازه های طراحی داخلی

یکی از مشهورترین مجسمه سازانی که در دنیا از آلومینیوم استفاده می کند، Vadim Sidor نام دارد. در دهه 1960، مجموعه بی نظیر از انواع مجسمه ها را ساخت. یکی از معروف ترین آثار هنری او، Statue of Relationship است، یادبودی برای افرادی که قربانی خشونت شده اند یا بخاطر آن جان خود را از دست داده اند.

امروزه از آلومینیوم عمدتا توسط هنرمندان خانگی برای ساخت سازه های بسیار محکم و در عین حال سبک استفاده می گردد. ضمنا آلومینیوم را می توان به راحتی تزئین کرد تا ظاهری شبیه به چدن یا برنز با روکش طلا پیدا کند.

آلومینیوم برای درب های کشویی (به فرم مونوریل یا تک ریل و شیشه های جلو)، سیستم های صفحه نمایش دیواری هوشمند، قاب پنجره های قدیمی و انواع درب های جلویی و پشتی بهترین گزینه است.

کاربرد آلومینیوم در طراحی آشپزخانه

امروزه پیدا کردن آشپزخانه ای که در آن به نحوی آلومینیوم استفاده نشده باشد، کار بسیار سختی است. از آلومینیوم نه تنها در ظروف آشپزخانه استفاده می شود بلکه در ساخت وسایل مدرن از قابلمه و آشپزخانه گرفته تا چرخ گوشت و قالب پخت نیز کاربرد دارد.

شستن ظروف آلومینیومی راحت است، رسانایی گرمایی عالی دارد که باعث می شود گرما به طور یکنواخت در سرتاسر بدنه ظرف پخش گردد، خراش برداشتن آن راحت نیست و مقاوم نسبت به خوردگی در برابر برخی مواد شیمیایی است و مهمتر از همه اینکه استفاده از آلومینیوم در این وسایل و ظروف دقیقا همراه با ویژگی ها و مزایای طراحی است که از آن در سایر بخش ها سراغ داریم.

رسانایی گرمایی بالای آلومینیوم، که حدود 2.5 برابر استیل است همین خاصیت باعث شده تا ماهیتابه ها فقط 7% از گرمایی که می گیرند را به خود جذب کنند که باعث سرخ شدن سریع غذا می گردد.

منگنز از آلیاژهای آلومینیوم برای ساخت ظروف ضخیمی مثل ماهیتابه های سرخ کردنی، ظروف کبابی و وسایل پخت و پز بزرگ استفاده می شوند. آشپزهای حرفه ای ظروف آلومینیومی را ترجیح می دهند که بخاطر کیفیت بالای آنهاست. تهیه ظروف آلومینیومی به کمک فرایند اکستروژن به جای قالب گیری، هزینه تولید و در نتیجه خرید آن را کمتر کرده است.

همچنین بخوانید: کاربرد آلومینیوم در نرده شیشه ای

برای تضمین امنیت و دوام و ماندگاری بالای این ظروف، آنها را با لایه سطحی نچسب (تفلون) می پوشانند. در گذشته، مجبور بودید که از قاشق های چوبی یا تفلون برای پخت غذا در این ماهیتابه ها استفاده کنید تا کف آنها خراشیده نشود اما امروزه شرکت های تولیدی مدرن یاد گرفته اند که طوری سطح محصولات را روکش کنند که حتی چاقوی استیل هم نتواند آسیب زیادی به کف وسایل آشپزخانه شما بزند.

حتی از آلومینیوم در ساخت ظروف آشپزخانه استیل به عنوان رسانای گرمایی استفاده می شود که به گرم کردن یکنواخت کل قابلمه و ماهیتابه کمک می کند. به این تکنیک، Tri-Ply یا سه لایه هم می گویند چون اساسا در طراحی، ورقه آلومینیوم بین دو ورقه استیل ضدزنگ قرار می گیرد و لذا همانطور که قابل مشاهده است، آلومینیوم جزء بسیار مهم در ساخت وسایل بسیار حساس و حیاتی آشپزخانه است.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 12 =

اینستاگرام دیجی آلوم