دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

کاربرد آلومینیوم در صنعت خودرو

نوشته شده توسط تیم محتوا

خودرو فورد اف 150

فهرست مطالب

3.3/5 - (3 امتیاز)

کاربرد آلومینیوم در صنعت خودرو و وسایل نقلیه بسرعت در حال رشد است زیرا بوسیله آلومنیوم میتوان سریعترین ، ایمن ترین ، خودروها را سازگار با محیط زیست ساخت. همچنین مقرون به صرفه ترین روش را برای افزایش عملکرد ، کاهش مصرف سوخت و کاهش تولید گازهای گلخانه ای همزمان با حفظ یا بهبود ایمنی و دوام ارائه می دهد.

از وسایل نقلیه در بازار انبوه مانند فورد F-150 گرفته تا اتومبیل های لوکس مانند آئودی ، مرسدس بنز و لندرور ، آلومینیوم به لطف قدرت و مزیت های زیست محیطی ، به طور فزاینده ای “ماده انتخابی” برای خودروسازان است.

انجمن آلومینیوم (ATG) هر ساله مزایای آلومینیوم در حمل و نقل را از طریق برنامه های تحقیقاتی و فعالیت های مربوطه اطلاع رسانی می کند.

خودرو فورد اف 150
خودرو فورد اف 150 تولید شده از آلیاژهای آلومینیوم

خودروسازی با آلومینیوم

گسترش استفاده از خودرو در بین مردم و هم عرض آن رشد صنعت خودروسازی باعث استفاده رو به گسترش از این فلز محبوب شده است. طی مدت 40 سال کاربرد آلومینیوم بطور مداوم در صنعت خودروسازی رشد کرده است.

در حال حاضر آلومینیوم بعد از فولاد به عنوان پرکاربردترین ماده در وسایل نقلیه است. بازیافت تقریباً 90 درصدی آن پس از پایان عمر خودروها (تجهیزاتی که برای بازیافت آلومینیوم مورد نیاز است بسیار آسانتر از فلزی مثل فولاد فراهم میشود) تنها یکی از دلایل استفاده گسترده آن است. بهره وری انرژی در مقایسه با ناوگان وسایل نقلیه سنتی فولادی هم قابل توجه است. استفاده از آلومینیوم معادل 108 میلیون بشکه نفت خام در انرژی صرفه جویی می کند.

همچنین بخوانید: کاربرد آلومینیوم در طراحی داخلی

مزایای عملکرد خودروهای آلومینیومی

از آنجا که آلومینیوم سبک است ، به خودروسازان امکان می دهد مقاومت در برابر ضربات را افزایش دهند. آنها می توانند پانل های بدنه خودروها را ضخیم تر کنند در حالی که وزن آنچنانی اضافه نمیشود. یک وسیله نقلیه با وزن کمتر شتاب بهتر ، ترمزگیری بهتر و هندلینگ بهتر دارد. علاوه بر این ، وسایل نقلیه سبک تر می توانند وزن بیشتری از افراد یا وسایل را حمل کنند زیرا بدنه و موتور وزن غیر ضروری ندارند.

وزن ، قدرت و ایمنی

 وقتی آلومینیوم در ساختار بدنه بهینه سازی شده خودرو استفاده می شود، می تواند تا 50 درصد در مقایسه با ساختار فولادی سنتی صرفه جویی کند. سازه های بدنه آلومینیوم از نظر مقاومت برابر با فولاد هستند و خسارات ناشی از تصادف را دو برابر کمتر میکنند. همچنین صرفه جویی در وزن در ساختار اولیه باعث می شود تا سیستم های دیگر وسیله نقلیه (از جمله موتور ، سیستم انتقال قدرت ، سیستم تعلیق و چرخ ها) کوچک شوند. در سراسر شاسی ، از نظر وزن ، قدرت و ایمنی ، مزایای آلومینیوم مشخص است.

مزایای زیست محیطی آلومینیوم

تقریباً 90 درصد ضایعات آلومینیوم خودرو (بیش از نیم میلیون تن در سال) بازیابی و بازیافت می شود. برای درک بهتر این جمله باید گفت بازیافت 1 تن آلومینیوم باعث صرفه جویی در انرژی معادل 21 بشکه روغن می شود. مزایای زیست محیطی همچنان ادامه دارد: یک مطالعه بررسی شده توسط آزمایشگاه ملی آزمایشگاه ملی وزارت انرژی آمریکا نشان داد که یک وسیله نقلیه با آلومینیوم می تواند تا 20 درصد کاهش در کل انرژی مصرفی چرخه زندگی و تا 17 درصد در انتشار CO2 را کاهش دهد.

صرفه جویی در سوخت با استفاده از آلومینیوم

 به طور فزاینده ای ، مصرف کنندگان خودرو در آمریکا خواستار وسایل نقلیه کم مصرف تر هستند. با توجه به این موضوع بهمراه مقررات جدیدی برای مصرف سوخت که ناوگان خودرویی ایالات متحده وضع کرده است، به طور متوسط 54.5 مایل در هر گالن تا سال 2025 نیاز دارد. با توجه به این مقررات و درخواستها صنعت خودرو با بالابردن بهره وری و عملکرد در حال پاسخگویی است.

یک مثال: فورد F-150 محبوب ترین وسیله نقلیه در ایالات متحده می باشد که یکی از سودآورترین خطوط وسایل نقلیه موتوری در جهان است. این وانت با بدنه تمام آلومینیومی گوی سبقت را از رقبا گرفته است و این حرکت به سمت استفاده بیشتر از آلومینیوم پیامدهای مثبت زیادی دارد.

همچنین بخوانید: 10 کاربرد مهم آلومینیوم در صنعت

کامیون F-150 2015  با 700 پوند وزن (تقریباً 15 درصد از وزن بدن وسیله نقلیه) با یک بدنه کاملاً آلومینیومی با کیفیت بسیار بالا ساخته شده است. این کاهش وزن کامیون های فورد را قادر می سازد تا با مصرف سوخت کمتر مسافت بیشتری را طی کرده و بار بیشتری را نیز حمل کنند. ساخت موتورهای کوچکتر برای این خودروها نیز به نوبه خود باعث مصرف سوخت کمتر میشود.

تاریخچه مصرف آلومینیوم در صنعت خودروسازی

 در تاریخ دنیای صنعت همواره آلومینیوم ماده اصلی برای خودروسازان بوده است. اولین اتومبیل اسپرت با بدنه آلومینیوم در نمایشگاه بین المللی اتومبیل برلین در سال 1899 رونمایی شد. دو سال بعد ، اولین موتور با قطعات آلومینیومی توسط کارل بنز ساخته شد. پس از جنگ جهانی دوم ، آلومینیوم به اندازه کافی ارزان شد تا برای استفاده انبوه در وسایل نقلیه بیشتر به صرفه باشد. دستیابی به موفقیت در سال 1961 اتفاق افتاد ، زمانی که شرکت انگلیسی لندرور بلوک های موتور V-8 ساخته شده با سیلندرهای آلومینیوم را تولید کرد.

از آنجا قطعات اتومبیل آلومینیومی جای خود را به چرخ ها و محفظه های انتقال قدرت دادند و سپس به داخل سرسیلندرها و اتصالات تعلیق راه یافتند. این فلز قابل بازیافت بینهایت اکنون ماده اصلی برای استفاده در سیستم انتقال قدرت و چرخ است و همچنان به کسب سهم بازار در کاپوت ، صندوق عقب ، درها و ضربه گیرها – و ساختارهای کامل خودرو کمک می کند.

آلومینیوم انتخاب برتر خودروسازان

 با خواندن مطالب فوق درباره مزایای استفاده از فلز محبوب آلومینیوم پرواضح است که انتخاب صنعتگران امروزی برای تولید بیشتر همراه با کیفیت برتر در صنعت خودروسازی مسلما آلیاژهای آلومینیوم است.

در سال 2013 مدیر عامل فورد ، آلن مولایی در تعدادی از مصاحبه های رسانه ای پیرامون معرفی کامیون جدید F-150 با تعریف و ستایش از آلومینیوم این خودرو را یکی از پیشروها در استفاده زیاد از آلومینوم توصیف کرد. همچنین مولالی گفت ، “برای استفاده از این ماده پرمنفعت سرمایه گذاری گسترده ای انجام داده است. شرکت فورد با رویکرد تصاحب سهم بازار خودرو در آمریکا و همچنین جهان استفاده از آلومینیوم را در تمامی قطعات خودرو در دستور کار خود قرار داده است.

سخن پایانی

در سلسه مقالاتی درباره کاربرد آلومینیوم در زندگی و صنعت سعی داریم مصارف این فلز محبوب را در موارد مختلف بیان کرده و توضیح دهیم. از شما علاقه مندانی که مقالات سایت دیجی آلوم را دنبال میکنند دعوت میکنیم این مطالب را مطالعه بفرمایید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 8 =

اینستاگرام دیجی آلوم