دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

چراغ خطی آویز

نوشته شده توسط تیم محتوا

فهرست مطالب

3.8/5 - (5 امتیاز)

[ez-toc]

چراغ خطی آویز

چراغ خطی آویز

هنگامی که به روشنایی خطی فکر می کنیم، معمولاً به نوری اشاره داریم که در یک ریل به صورت پشت سرهم قرار گرفته و نورپردازی محیط را انجام می دهد. با نوآوری در نورپردازی، روشنایی خطی توانسته است اشکال مختلف و جدیدی به خود بگیرد. مطمئناً محبوب ترین آنها باید نورپردازی خطی به شکل چراغ های آویز باشد و با پیشرفت فناوری  LED، طرح های چراغ خطی آویز تقریباً بی پایان هستند. انواع چراغ آویز خطی را می توان از طریق پروفیل ها در سقف اجرا کرد. اگر قصد خرید چراغ خطی آویز مدرن را دارید، می توانید از دیجی آلوم آنها را تهیه کنید.

طرح های مختلف چراغ آویز خطی

بسیاری از طرح های چراغ های خطی، همچنان از یک ریل در مدل های روکار، توکار و آویز برای ایجاد منبع نور خطی استفاده می کنند. با این حال، چراغ خطی اکنون می تواند در طیف وسیعی از طرح ها تولید شود که لزوماً شکل خطی معمولی را به خود نمی گیرد، اما همچنان از یک خط پیوسته پیروی می کند.

نورپردازی خطی می‌تواند اشکال دیگری نیز داشته باشد، مانند چراغ‌های دیواری که ممکن است به صورت افقی یا عمودی اجرا شوند، در حالی که همچنان روشنایی مداوم را ارائه می‌دهند. اما اجرای چراغ خطی آویز در سقف، می تواند جلوه ای با شکوه به محیط هایی همچون آشپزخانه یا بالای میز کنفرانس بدهد.

نورپردازی ساختمان

در گذشته، طراحی با عنوان روشنایی خطی وجود نداشت. این امر نورپردازی برخی ساختمان ها را دشوار می کرد. برخی از مناطقی که روشنایی آنها بدون نور مستقیم دشوارتر بود، فضاهای طولانی در خرده فروشی ها، انبارها و همچنین نورپردازی اداری روشنایی مناسبی نداشتند.

از لحاظ تاریخی، این مناطق طولانی با لامپ‌های رشته‌ای بزرگ روشن می‌شدند که خروجی لومن چندان مفیدی را ارائه نمی‌کردند و یک سیاهه از نور هدر رفته را به وجود می آوردند تا فراگیر شوند. چراغ های خطی نیز با نوآوری رشد کردند و مورد استقبال بیشتری قرار گرفتند.

همین امر باعث شد انواع چراغ های خطی از جمله چراغ خطی آویز مدرن نیز در ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرد. طراحی های متنوع در چراغ آویز خطی، منجر به استفاده از نور مستقیم در بسیاری از کارگاه‌ها، خرده ‌فروشی ‌ها و اتاق ‌های کار شد.

همانطور که تقاضا برای این نوع از چراغ ها افزایش یافت، تقاضا برای یک محصول بصری دلپذیرتر با عملکرد به مراتب بهتر نیز ایجاد شد. در واقع، این سبک نورپردازی خطی استحکام قابل توجهی داشته و با پیشرفت های زیبایی شناختی و بهره وری که توسط نیازهای روزافزون هدایت می شود، گسترش یافته است.

چراغ خطی آویز

 چرا چراغ خطی آویز …

مسیر نورپردازی توکار به دلیل تطبیق پذیری، کارایی عالی و جذابیت بصری به طور فزاینده ای برجسته شده است. اما انعطاف پذیری چراغ های خطی باعث شده است تا بتوان آنها را تقریباً در هر نوع سقفی نصب کرد. به همین دلیل است که به راحتی چراغ خطی آویز، نوع توکار یا روکار در سقف قابل اجراست.

برخی از محصولات روشنایی خطی از طیفی از اشکال اتصال در اشکال L گوشه یا T و اتصالات متقاطع استفاده می کنند. این اشکال اتصال که در طول های مختلفی ارائه شده اند، طراحان نور را قادر می سازند تا طرح های واقعاً بی نظیری را با نورپردازی که می تواند متناسب با اتاق ساخته شود، ایجاد کنند.

ضمن آنکه این نوع از چراغ آویز خطی، امکان جهت دار شدن دارند که نیاز به بازتابنده ها و دیفیوزرها را کاهش می دهند. به نظر می رسد آنها برای داشتن عملکرد عالی کافی هستند.

ترکیب استحکام و زیبایی

چراغ های خطی، یک پیشنهاد نسبتاً محکم محسوب می شوند. از طرفی بخش نورپردازی خطی، راحتی قابل توجهی را برای ایجاد سبک های منحصر به فرد و چشم نواز ارائه می دهد. طراحی ‌های سفارشی با لبه‌ ها، اشکال مستطیل یا مربع، مسیرهای مستقیم طولانی، نور مستقیم یا غیر مستقیم و رنگ‌های سفارشی ریل ها به سادگی تعدادی از انتخاب‌های موجود هستند که چراغ خطی آویز را به یک انتخاب آسان تبدیل می‌کنند.

این را نیز باید در نظر داشته که چراغ آویز خطی معمولاً می تواند سطوح مختلف دمای رنگ را ارائه دهد که برای برآوردن محیط روشنایی انعطاف پذیری لازم را دارد. از سفید گرم تا سفید سرد، دماهای مختلف را می توان برای ایجاد حالت ذهنی و محیطی در یک اتاق استفاده کرد.

خرید چراغ خطی آویز

با طیف گسترده ای از چراغ های خطی موجود در انواع سبک ها، رنگ ها و پرداخت ها در دیجی آلوم، می توانید به سادگی برای خرید چراغ خطی آویز اقدام کنید. همچنین این امکان وجود دارد تا برای نصب اصولی آنها از کارشناسان نصب بهره مند شوید.

این نوع چراغ ها دارای توان کافی بوده و نورپردازی مناسبی را ارائه می کنند. شما می توانید آنها را از طریق بازوها به جهات مختلف بچرخانید. این چراغ ها به آرامی روی تکیه‌گاه ریل قرار می گیرند و استحکام و ایمنی لازم را دارند.

طراحی چراغ آویز خطی

چراغ آویز خطی، یک چراغ روشنایی دارد که از سقف آویزان است. این نوع فیکسچر یک نمایه صاف، پیوسته و خطی از نور را فراهم می کند و حسی معاصر را برای طیف وسیعی از کاربردها می سازد. این نوع روشنایی خطی را می توان در انواع سبک ها، طول ها و ترکیب ها نصب کرد تا سبک و تنوع معماری را افزایش دهد یا فضای انتخابی را تکمیل کند. این نوع نورپردازی به ویژه برای فضاهایی با ارتفاع سقف زیاد مناسب است.

ضمن آنکه، می توان از آنها برای ایجاد نورپردازی برجسته و خیره کننده استفاده کرد. از نورپردازی راه پله یا راهرو گرفته تا نمایش یک میز ناهارخوری، از چراغ خطی آویز مدرن برای بیان یک طرح فوق العاده در فضاهای مختلف استفاده می شود.

به طور سنتی، پروفیل های خطی برای چراغ آویز، به صورت مستقیم نصب می شوند. با این حال، آنها را می توان به صورت منحنی نیز نصب کرد. اما برای اجرای چراغ های خطی آویز، طرح مستقیم چشم نوازتر خواهد بود و می تواند روشنایی مورد نیاز سطح را تامین کند.

انتخاب بهترین چراغ خطی آویز

هنگام تصمیم گیری در مورد نوع چراغ آویز خطی مورد استفاده، ارزش آن را دارد که به هدفی که در خدمت آن است فکر کنید. اگر اتاق از قبل دارای نورهای پایین است یا اگر می خواهید یک ویژگی تزئینی اضافه کنید، بهتر است نوری با وات کم انتخاب کنید.

با این حال، اگر چراغ خطی آویز منبع اصلی نور در اتاق است یا برای روشنایی کاری مانند آویزان کردن روی میز آشپزخانه به آن نیاز دارید، توصیه می‌کنیم نوری با توان قوی‌تر را برگزینید. می توانید آنها را با دیمرهایی انتخاب کنید تا کنترل شما را کامل کند.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر بگیرید این است که اگر به یک چراغ خطی به شکل آویز فکر می کنید، بهترین راه برای این سبک، چراغ های خطی آویز است. با توجه به ارتفاع متوسط اغلب سقف های مسکونی که تقریباً 2.4 تا 2.7 متر است، چراغ های خطی باید حدود 30 تا 50 سانتی متر از سقف فاصله داشته باشند.

اگر یک چراغ خطی آویز را روی میز ناهارخوری قرار می دهید، ارتفاع توصیه شده 70 تا 80 سانتی متر بالای میز است که فضای کافی برای جلوگیری از برخورد سر افراد با نور ایجاد می کند.

چراغ خطی چیست؟

روشنایی خطی به عنوان یک لامپ مستقیم (در مقابل مربع یا گرد) مشخص می شود. این لامپ‌ها دارای نوری طولانی هستند تا نور را در مکان بسیار باریک‌تری نسبت به چراغ ‌های معمولی پخش کنند. معمولاً این چراغ‌ ها طول زیادی دارند و به صورت معلق از سقف، سطحی که روی سطح دیوار یا سقف قرار می‌گیرند یا درست در سطح دیوار یا سقف نصب می‌شوند.

کاربردهای چراغ آویز خطی

چراغ خطی آویز برای استفاده در دفتر کار یا منزل انرژی بالایی دارد و می تواند اتلاف انرژی را در مقایسه با چراغ های رشته ای معمولی کاهش دهد. در دراز مدت، این نوع چراغ ها می توانند در قبض برق صرفه جویی کند.

علاوه بر این، چراغ های آویز خطی، عمر طولانی تری دارند. طول عمر آن چندین برابر لامپ های رشته ای است و قوی تر بوده و می توانند در هزینه ها صرفه جویی کند و بالاترین راندمان خود را داشته باشد. ضمن آنکه، دوام نیز نسبتاً بالایی دارند و تعداد و دفعات تعویض نسبتاً کمی خواهند داشت.

این روشنایی ها، با کمک پروفیل های چراغ خطی، می توانند در اشکال و اندازه‌های مختلفی ارائه شوند. آنها در کاربردهای مختلف بسیار متنوع هستند. انعطاف‌پذیری چراغ خطی آویز به آنها اجازه می‌دهد تا در فضاهایی با اشکال یا پیکربندی‌های غیرمعمول استفاده شوند.

مزیت های چراغ های آویز خطی

وقتی صحبت از شخصیت دادن به فضایی در خانه می شود، ابتدا باید چه کاری انجام دهید؟ دیوارها را رنگ می کنید؟ شاید اکسسوری و دکوری های بیشتری اضافه سازید. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یک چراغ آویز خطی چه تفاوتی می تواند ایجاد کند؟ این چراغ های آویز سقفی همه کاره هستند و مزایای زیادی را برای کسانی که مایل هستند کمی تفاوت در طراحی داخلی خود ایجاد کنند، ارائه می دهند که شامل:

سازگاری با محیط

در حالی که برخی از وسایل روشنایی ثابت هستند، چراغ خطی آویز را می توان مطابق با سلیقه خود نصب کرد. هر ارتفاعی که ترجیح می دهید چراغ آویزان باشد، می توانید به راحتی آن را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید. این نوع از چراغ ها به عنوان نورپردازی تزئینی، دارای سازگاری بالایی هستند.

همه کاره بودن چراغ

شما طیف گسترده ای از سبک ها را برای انتخاب خواهید داشت. چه دکوراسیون شما منعکس کننده سبک یکپارچه مدرن باشد یا سبک کلاسیک، می توانید یک چراغ آویز خطی برای تکمیل اتاق خود پیدا کنید. چراغ های خطی آویز را می توان در سبک ها و طرح های مختلفی در برندهای متنوعی یافت.

صرفه جویی در فضا

اگر تصمیم دارید چراغ آویز را بالای میز غذاخوری یا در سقف آشپزخانه خود نصب کنید، به راحتی می توانید بدون اشغال فضای خاصی از روی میز، به جای استفاده از روشنایی هایی مانند شمع روی میز، از این چراغ ها استفاده کنید و نورپردازی مناسب را هنگام صرف غذا یا حتی مطالعه در میزکار خود دریافت کنید.

امکان استفاده از نور بیشتر

این چراغ های آویز با طرح های مختلف، برای مناطقی که به نور اضافی نیاز دارید، ایده آل هستند. با توجه به زاویه و ارتفاع، این لامپ ها مناطقی را که بیشتر به نور نیاز دارید و در غیر این صورت خیلی تاریک هستند را روشن می کنند.

تنوع نور های تولیدی در استریپ ها نیز این امکان را ایجاد می کند تا از رنگ های مختلف استفاده کرد.

 مقرون به صرفه بودن چراغ خطی آویز

اگر می خواهید برای خرید چراغ خطی آویز اقدام کرده و آنرا نصب کنید، مجبور نخواهید بود مقدار زیادی هزینه کنید. به لطف محبوبیت و در دسترس بودن این نوع روشنایی، شما می توانید طرحی را بیابید که نه تنها با سلیقه شما، بلکه با بودجه شما هم مطابقت داشته باشد.

 

زیبایی شناسی چراغ ها

چراغ آویز خطی، برای اهداف تزئینی و نورپردازی برجسته ایده آل هستند. همانطور که قبلا ذکر کردیم، طرح ها و متریال های زیادی وجود دارد. این یک گزینه زیبایی شناسی و مدرن  است که دارای مزیت کاربردی نیز خواهد بود.

 ایجاد روشنایی در فضایی بیشتر

اضافه کردن یک چراغ خطی آویز به یک منطقه خاص در خانه یا محل کار، نه تنها کمی جذابیت می بخشد، بلکه باعث ایجاد فضایی نیز می شود. در نظر داشته باشید که وقتی صحبت از روشنایی خانه می شود، انتخاب چراغ آویز خطی مدرن مزایای زیادی دارد که می تواند خرید آنها را توجیه کند. به خاطر داشته باشید که اینها لزوماً بسته به طرح، چراغ های وظیفه نیستند، بلکه بیشتر برای اهداف نورپردازی برجسته مطرح می شوند.

چراغ خطی آویز

جمع بندی

اگر قصد خرید چراغ خطی آویز را دارید، می توانید ضمن دریافت اطلاعات جامع تر از کارشناسان دیجی آلوم، مطابق با نیاز محیطی که قصد دارید چراغ را در آن نصب کنید، اقدام به تهیه چراغ آویز خطی کنید. تنوع این چراغ ها به گونه ای است که می تواند هر نوع سلیقه و بودجه ای را پوشش دهد. فقط کافی است طرحی را انتخاب کنید که مناسب فضای خانه یا محیط کاری و اداری شما باشد. جهت دریافت قیمت چراغ خطی آویز می توانید با کارشناسان دیجی آلوم در تماس باشید.  

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 15 =

اینستاگرام دیجی آلوم