دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

پوشش های سطحی آلومینیوم

نوشته شده توسط تیم محتوا

پوشش های سطحی آلومینیوم

فهرست مطالب

4/5 - (2 امتیاز)

پوشش های سطحی آلومینیوم

پردازش و پوشش های سطحی آلومینیوم براساس کاربرد و شرایط جوی فضا ی مورد نظرمتنوع است.
آنودایزینگ، رنگ پودری، دکورال ….
آندایزینگ : فرایندی الکتروشیمیایی است که به منظور افزایش ضخامت لایه اکسید سطح آلومینیوم انجام می شود. در این فرآیند ، فلز تحت عملیات در سلول الکتروشیمیایی در نقش آند قرار می گیرد به همین دلیل به این عملیات آندایزینگ گفته می شود. آندایزینگ موجب بالا رفتن مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر سایش و ضربه می شود، همچنین کاربرد دکوراتیو نیز دارد. آندایزینگ موجب تغییرساختار سطح فلز شده و ساختمان کریستالی سطح فلز را تغییر می دهد. آب بندی سطوح فلزی اکسیدی به دلیل ساختار متخلخل آن ضروری است.
آندایز رنگی: سطوح آنودایز شده دارای ضخامت لایه اسیدی بالا ، قابلیت رنگ پذیری دارد، برای این منظور با تکنیک الکتروکالرینگ می توان رنگهای اسیدی متنوع و پایدار ایجاد کرد. در این پروسه به وسیله جریان متناوب در محلول الکترولیت از اسید و نمکها مثل سولفات مس، سولفات قلع، پرمنگنات پتاسیم و … می توان به طیف رنگی متنوعی دست یافت. رنگهای حاصل از فرآیند اللکترو کالرینگ طیف زیتونی(شامپاینی)، طیف برنز، قهوه ای، مشکی، طلایی، زرشکی، و نوک مدادی.
پوشش های پودری : رنگ پودری الکترواستاتیک از پرکاربردترین و پرتنوع ترین پوشش های سطح پروفیل های آلومینیوم است. خصوصا پروفیل هایی که در مصارف ساختمانی کاربرد دارد. فرآیندرنگ پودری الکترواستاتیک، با ایجاد میدان الکتریکی میان پودر و سطح کار انجام می شود. رنگ پودری با هوای فشرده ترکیب شده، بارالکتریکی می گیرد. بارالکتریکی ایجاد شده در رنگ پودری مخالف بار سطح آلومینیوم می باشد، بنابراین آلومینیوم رنگ پودری را جذب می کند. قطعات رنگ شده آلومینیوم وارد کوره می شود و رنگ پودری ذوب می شود و به وسیله پیوندهای کراس لینگ در یک دمای مشخص رنگ به سطح فلز می چسبد. پایه رنگ پودری رزین پلی استر یا اپوکسی پلی استر است که در دمای ۱۸۰ الی ۲۱۰ درجه سانتی گراد پخته می شود. تنوع رنگ های پودری به لحاظ ظاهری فراوان است، مانند رنگ های مات، براق، متالیک و بافتدار و … . رنگ های پودری براساس مورد استفاده به دو دسته داخلی (indoor) و خارجی (outdoor) تقسیم می شود ، خواصی مثل مقاومت درمقابل اشعه UV، آنتی باکتریال ، مقاومت به خوردگی و … در آنها متفاوت است.
دکورال : از تازه ترین پوشش های آلومینیوم ، پوشش دکورال است ،که طیف وسیعی از طرح و رنگ را ارایه می دهد. در فرآیند دکورال ابتدا سطح آلومینیوم را با رنگ پودری بر پایه رزین خاصی میپوشانند ، سپس فیلم با طرح مورد نظر روی کار قرار می گیرد ، بعد از آن وارد کوره می شود ،طرح فیلم در دمای مناسب به سطح قطعه منتقل می شود ،پس ازخروج از کوره سرد شده و فیلم به سهولت از پروفیل جدا می شود. تکنولوژی دکورال بر اساس فرآیند تصعید انجام می شود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هفده =

اینستاگرام دیجی آلوم