دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

پنجره دوجداره آلومینیومی

نوشته شده توسط تیم محتوا

پنجره دوجداره آلومینیومی

فهرست مطالب

5/5 - (2 امتیاز)

پنجره دوجداره آلومینیومی

پنجره دوجداره آلومینیومی یکی از پر کاربردترین فریم ها در صنعت ساختمان است. این محصول در طرح و رنگ متفاوت با قابلیت انواع بازشوی متنوع که فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. آلومینیوم مانند هر متریال دیگر در مقابل قابلیت ها و ویژگی های خاصی که دارد، معایب و نقص هایی هم به خود اختصاص می دهد. در این مقاله به مزایا و معایب پروفیل پنجره آلومینیومی خواهیم پرداخت و انواع مختلف پنجره آلومینیومی را معرفی خواهیم کرد. جزییات بیشتر در مورد این محصول در مقالات بعدی ارائه خواهد شد.

پنجره دوجداره آلومینیومی

مزایای پنجره دوجداره آلومینیومی

آلومینیوم فلزی سبک و مستحکم است. این فلز قابلیت شکل پذیری بالایی دارد،که در ایجاد تنوع طرح و فرم بسیار اهمیت دارد. این فلزدر برابر عوامل جوی مقاوم است، آلومینیوم آلیاژهای متنوعی دارد که در برابر عوامل جوی متفاوت واکنش متفاوت دارند، به همین منظور آلیاژ مناسب با توجه به شرایط جوی انتخاب می شود.

آلومینیوم غیر قابل اشتعال است و از این جهت نسبت بهUPVC   ارجحیت دارد. آلومینیوم تا دمای 500 درجه سانتی گراد ذوب نمی شود. نصب پنجره های دوجداره آلومینیومی سریع و آسان است و بدون خرابی و خسارت به قسمتهای دیگر انجام می شود.

تمیز کردن و شستشوی فریم آلومینیومی آسان است. آلومینیوم به دلیل قابلیت بالا در تنوع رنگ وطرح بسیار مورد توجه طراحان است، تکنیک های پودری و آنودایز تنوع رنگ را ایجاد می کنند، تکنیک آنودازینگ علاوه بر  تنوع رنگ مقاومت فلز را در برابر خوردگی بالاتر می برد.

معایب پنجره دوجداره آلومینیومی

آلومینیوم رسانایی قوی است و عایق مناسبی در مقابل حرارت و برودت نمی باشد، گرما و سرما را از خود عبور می دهد و موجب اتلاف انرژی می شود که البته در سیستم ترمال بریک این مشکل حل شده است ولی در سیستم نرمال همچنان مشکل وجود دارد.

امکان خوردگی این فلز در اثر عوامل شیمیایی وجود دارد و در مواد شیمیایی اسیدی وبازی قوی مثل کلر یا هیدروکسید باریم و آمونیوم حل می شود. البته آلیاژهای مختلف آلومینیوم از نظر مقاومت ،متفاوت هستند، برخی سریع تر و برخی دیرتر واکنش نشان می دهند.

آلومینیوم فلزی است که در اثر ضربه یا فشار دچار خراشیدگی می شود. این فلز به مرور زمان دچار پوسیدگی می شود.

پنجره دوجداره آلومینیومی

انواع پنجره دو جداره آلومینیومی

انواع مختلفی از شیشه های دوجداره وجود دارد که از 18 میلی متر تا 32 میلی متر آب بندی می شوند و با شیشه هایی با ضخامت های 3 تا 10 میلی متر ساخته می شوند. حتی می تواند در کاربردهای خاص از 10 میلی متر نیز فراتر رود. طیف گسترده ای از شیشه ها را می توان استفاده کرد، از جمله شیشه ایمنی مقاوم 4 میلی متری، شیشه ایمنی چند لایه. در حالت کلی، پنجره دوجداره آلومینیومی انواع مختلف و متفاوتی دارد:

محاسبه قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی

قیمت پنجره بر اساس وزن بر متر مربع محاسبه می شود. می توانید در این خصوص، از کارشناسان دیجی آلوم کمک بگیرید.

ساختار پنجره های دوجداره با قاب آلومینیومی

شیشه دوجداره، شامل دو تکه شیشه است که در یک قاب آلومینیومی با فضای هوای مهر و موم شده بین صفحات شیشه نصب می‌شود. فضای محصور شده در بین آنها به صورت خلاء ایجاد می شود یا توسط گاز آرگون مخصوص پر خواهد شد تا انتقال گرما و صدا در سراسر فضا کاهش یابد.

این نوآوری را می توان در ساختمان های تجاری و مسکونی، به شکل پنجره های آلومینیومی، درب‌ها، ویترین مغازه ها و سایر راه حل های نما نصب کرد. با نصب این پنجره ها می توان وضعیت محیط داخلی ساختمان را بهینه ساخت.

بهره وری انرژی

یکی از زمینه های اصلی اتلاف انرژی در هر ساختمان از طریق درب و پنجره های شیشه ای است. پنجره دوجداره آلومینیومی با ایجاد یک لایه عایق بین دو شیشه بر این امر غلبه می کند. هنوز هم به اندازه پنجره های تک جداره نور خورشید را وارد می کند، اما بهتر است در زمستان گرما را به خوبی حفظ کند. در نتیجه، با کاهش میزان گرمایش یا سرمایش مورد نیاز، ساختمان شما را در مصرف انرژی بهینه تر می ‌کند و می ‌تواند در هزینه‌ های قبض برق صرفه‌جویی کند.

کاهش سر و صدا

همچنین می توان از شیشه دو جداره به دلیل توانایی آن در کاهش انتقال صدا استفاده کرد. بنابراین به ویژه برای ساختمان هایی که در خیابان های شلوغ و دیگر مناطق پر سر و صدا هستند مفید است. ثابت شده است که سطح سر و صدا را تا 44 دسی بل کاهش می دهد. شکاف‌های هوای بزرگ‌تر، شیشه‌های ضخیم‌تر همگی می‌توانند کاهش انتقال صدا را بهبود بخشند.

سایر مزایای پنجره دوجداره آلومینیومی

پنجره دوجداره آلومینیومی امنیت را افزایش می ‌دهند، شیشه ‌های اضافی به عنوان مانعی در برابر نفوذ مزاحمین هستند. ضمن آنکه آنها مقاومت بارگذاری باد را افزایش می دهند. می توانند تلفات حرارتی را تا 50٪ کاهش دهند.  این امکان را دارند تا راحتی حرارتی خانه شما را به طور قابل توجهی بهبود بخشند.

ضمن آنکه تراکم پنجره را کاهش می دهند، زیرا ساختار دوجداره، شیشه داخلی را گرمتر نگه می دارد و بنابراین احتمال کمتری دارد که تراکم ظاهر شود.

پنجره دوجداره آلومینیومی

آیا می توان پنجره های آلومینیومی را به صورت دوجداره مقاوم سازی کرد؟

بسیاری از مشتریان می‌پرسند که آیا می‌توانیم پنجره‌ های آلومینیومی دوجداره آنها را مقاوم‌ سازی می‌کنیم و پاسخ مثبت است! شما می توانید برای سفارشی کردن پنجره دوجداره آلومینیومی خود، آنها را به دیجی آلوم سفارش دهید. استفاده از پروفیل های آلومینیوم می تواند طول عمر و دوام پنجره ها را افزایش دهد.

پنجره های آلومینیومی دو جداره دیجی آلوم

فواید بسیار زیادی برای مقاوم سازی پنجره های آلومینیومی دوجداره وجود دارد که بزرگترین آنها صرفه جویی در هزینه اولیه نسبت به نصب پنجره های دیگر است. معمولاً صاحبان خانه‌ها می ‌توانند بین 30 تا 40 درصد از هزینه‌ های پنجره‌ های جدید را با استفاده از شیشه ‌های دوجداره قدیمی خود صرفه‌ جویی کنند که این صرفه ‌جویی بزرگی است.

پس از این صرفه جویی اولیه، صرفه جویی در مصرف انرژی خانه خود را خواهید داشت، زیرا منابع گرمایشی شما برای گرم کردن نیازی به کار سختی ندارند. بدین ترتیب، خانه برای مدت طولانی تری گرم تر و خشک تر خواهد ماند. مطالعات نشان داده اند که 50 تا 70 درصد گرمای خانه از طریق پنجره های تک جداره از بین می رود، بنابراین پنجره دوجداره آلومینیومی راهی عالی برای گرم نگه داشتن و پایین نگه داشتن قبض آب و برق است.

پنجره دوجداره با پروفیل آلومینیوم چگونه کار می کند؟

مقاوم سازی پنجره های آلومینیومی دوجداره یک کار سریع و ساده است و با اکثر پنجره های موجود بدون در نظر گرفتن اندازه و شکل قابل انجام است. برای پنجره‌ های آلومینیومی قدیمی‌تر، شیشه‌ های موجود را برداشته و با شیشه‌ های دوجداره جدید داخل قاب آلومینیومی جایگزین می‌ شود.

این کار ظاهر پنجره ها را حفظ می کند و مزایای شیشه دوجداره را محفوظ نگه می دارد. شیشه دوجداره، یک لایه عایق هوا را در بین خود به دام می اندازد. در واقع جدا شدن دو پنجره آلومینیومی باعث شکست حرارتی می شود که مشکل از دست رفتن گرما از طریق آلومینیوم را برطرف می کند.

بسته به وضعیت پنجره دوجداره آلومینیومی، ممکن است متوجه شوید که درزگیرهای لاستیکی اطراف قاب ها به مرور زمان منقبض یا پاره شده اند، بنابراین ممکن است برای کمک به نصب شیشه دوجداره نیاز به تعویض داشته باشند. اما این کار سخت یا گران قیمتی نیست و می تواند به سادگی انجام شود. همزمان با مقاوم سازی پنجره قابل انجام است.

دیجی آلوم

مقایسه قاب پنجره آلومینیومی با یو پی وی سی

آلومینیوم رایج ترین ماده مورد استفاده در قاب های پنجره دو جداره در سراسر جهاان است. در حالی که آلومینیوم به دلیل دوام فوق‌العاده‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد، بسیاری از مردم نمی‌دانند که این یک رسانای بسیار موفق گرما است که می‌تواند هنگام تلاش برای خنک نگه داشتن خانه در تابستان نتیجه معکوس داشته باشد.

عایق بودن آلومینیوم

قاب پنجره دوجداره آلومینیومی معمولاً به اندازه قاب های پنجره یو پی وی سی هواگیر نیستند. این می تواند هنگام تلاش برای حفظ هوای سرد و مطبوع در خانه مشکل ایجاد کند. همچنین در تابستان، زمانی که خورشید بر فریم پنجره های آلومینیومی شما می تابد، فلز گرما را ذخیره می کند و آن را به خانه منتقل می کند.

دوام مناسب قاب

درست است که قاب های آلومینیومی پنجره دوام زیادی دارند. با این حال، اگر پوشش مناسبی نداشته باشند، مستعد زنگ زدگی و خوردگی هستند.

نگهداری پروفیل آلومینیوم پنجره

همانطور که در بالا ذکر شد، بسیار مهم است که در تمیز کردن و پوشش قاب های آلومینیومی خود برای جلوگیری از زنگ زدگی اقدام کنید. متأسفانه، آلومینیوم همچنین می تواند در زمستان خیلی سریع سرد شود و باعث ایجاد تراکم در محیط گردد. اگر به طور منظم پاک نشود، ممکن است کپک ایجاد شود که در نهایت ممکن است به زنگ زدگی تبدیل گردد.

توان مالی و قیمت پنجره های آلومینیومی دوجداره

در حالت کلی، ساخت پنجره دوجداره آلومینیومی گران و خرید آن پرهزینه است.

قاب پنجره یو پی وی سی

قاب های پنجره یو پی وی سی دارای ویژگی های متفاوتی با پنجره های آلومینیومی هستند. بسیاری از افراد متوجه نمی شوند که ویژگی های عایق بودن uPVC چقدر می تواند در خنک نگه داشتن خانه ها در آب و هوای گرم مفید باشد.

خاصیت عایق بودن upvc

قاب های پنجره دوجداره یو پی وی سی بهترین عایق را برای خانه ها فراهم می کند. نه تنها از نظر عایق حرارتی، یعنی خنک نگه داشتن خانه در تابستان و گرم نگه داشتن خانه در زمستان به خوبی عمل می کنند، بلکه از طریق عایق صوتی مفید هستند.

طول عمر یو پی وی سی

قاب های پنجره یو پی وی سی در مقایسه با پنجره دوجداره آلومینیومی، در صورت نگهداری صحیح می توانند تا 25 سال عمر کنند. پنجره های یو پی وی سی در برابر اشعه ماوراء بنفش پایدار هستند و تحت فشار گرمای تابستان تاب نمی یابند.

قاب های پنجره ساخته شده از یو پی وی سی نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند. آنها با گذشت زمان زنگ نمی زنند، پوسیده یا خورده نمی شوند. برای تمیز کردن قاب های پنجره یو پی وی سی، تنها چیزی که نیاز دارید شوینده، آب گرم و یک پارچه است.

بودجه مورد نیاز برای خرید قاب های UPVC

قاب های پنجره دو جداره یو پی وی سی بسیار مقرون به صرفه تر از یک پنجره دوجداره آلومینیومی هستند. آنها در رتبه بندی های کارآمد انرژی نیز موثر هستند. البته باید در نظر داشته باشید که شما می‌توانید قاب‌های آلومینیومی ارزان‌تری تهیه کنید، اما رتبه‌بندی‌های مصرف انرژی در این قاب‌ها مطمئناً با قیمتی که می‌پردازید مطابقت دارد.

پنجره دوجداره آلومینیومی

به دنبال پنجره های آلومینیومی دوجداره هستید؟

در مورد پنجره های آلومینیومی دوجداره با دیجی آلوم تماس بگیرید و اطلاعات بیشتر را از ایشان کسب کنید. تجربه و تخصص کارشناسان دیجی آلوم به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید قاب آلومینیومی مناسبی را برای پنجره های دوجداره انتخاب کنید.

کلام آخر

پنجره دوجداره آلومینیومی بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که صاحبان خانه تصور می کنند. رتبه بندی انرژی وجود دارد، گزینه هایی برای پوشش یا رنگ آمیزی پروفیل، لولاهایی که در آنها به کار می رودو… ! اما یکی از  جنبه‌های پنجره که می‌تواند اثربخشی کلی را ایجاد کند یا از بین ببرد، موادی است که قاب از آن ساخته شده است. در میان مواد موجود بازار، پروفیل های آلومینیومی، بهترین گزینه خواهند بود.

آنها خواص منحصر به فرد خود را دارند که بر سبک خانه تأثیر می گذارند. صرف زمان برای بررسی عملکرد، بهره وری انرژی، نیازهای تعمیر و نگهداری و قابلیت های عایق پنجره ها برای شما مفید خواهد بود. به هر حال، شما برای چندین دهه از آنها استفاده خواهید کرد، بنابراین باید آن را به درستی انتخاب کنید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

اینستاگرام دیجی آلوم