دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

پروفیل سقف کشسان

نوشته شده توسط تیم محتوا

پروفیل سقف کشسان

فهرست مطالب

4.4/5 - (5 امتیاز)

[ez-toc]

پروفیل سقف کشسان

پروفیل سقف کشسان

پروفیل سقف کشسان (Stretch Ceiling Profile) برای نصب سقف های کشسان کاذب الزامی است تا بتوان آنها را روی سقف نصب نمود. امروزه سقف های کشسان در مدل های مختلف باریسول، پیروکس، ترنسپرنت و ترنسلوسید و غیره تولید می ‌شوند و برای نصب تمامی آنها، پروفیل های آلومینیومی بهترین گزینه هستند.

چرا به پروفیل آلومینیومی موقع نصب سقف کشسان نیاز داریم؟

شاید مهم ترین کار قبل از نصب سقف کشسان، انتخاب پروفیل آلومینیوم مناسب باشد. این پروفیل ها دور تا دور فضای محل نصب سقف کشسان نصب می ‌شوند و قادر هستند فشاری بیش از ۲۰ کیلوگرم در هر متر مربع را تحمل کنند. معمولاً طول هر پروفیل آلومینیومی برای استفاده در سقف های کشسان هم ۲/۵ متر است.

پروفیل های آلومینیومی وزن سبکی دارند و نیاز به عملیات کنده‌کاری زیاد موقع نصب نخواهد بود. قیمت مناسب، مقاومت بالا و ضد زنگ بودن را هم به ویژگی های بالا اضافه کنید. ضد زنگ بودن آلومینیوم باعث می ‌شود تا در مکان های مرطوب نگران زنگ زدگی پروفیل و بازسازی دوباره سقف های کشسان نباشید.

پروفیل آلومینیومی در سقف کشسان

پروفیل سقف کشسان که از آلومینیوم ساخته شده است، امکان نصب را در زمان بسیار کوتاه فراهم می سازد. به لطف پروفیل، دوام و قابلیت اطمینان اتصال تضمین می‌شود و زاویه مورد نیاز به خوبی با برش حفظ خواهد شد. در حالت کلی، دیواره جلویی پروفیل، دارای ضخامت بهینه و مناسب است که به خوبی مقاومت در برابر کشش را ممکن می کند. پروفیل آلومینیومی سقفی برای چسباندن سقف کشسان به سقف و همچنین سطوح مختلف افقی طراحی شده است.

انواع پروفیل سقف کشسان از لحاظ نوع کاربرد و محل نصب

در اینجا می توان پروفیل های این نوع سقف را به مدل های ذیل دسته بندی کرد:

پروفیل سقف کشسان دیواری یا مدل A

این نوع پروفیل آلومینیومی برای سقف کاذب کششی در اکثر موارد کاربرد دارد و روی دیوارها و در دور تا دور فضای محل نصب با فاصله ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر نصب می‌گردند.

پروفیل سقفی یا مدل F

این پروفیل ها موقعی نصب می‌ شوند که امکان نصب پروفیل روی دیوار وجود نداشته باشد. آنها را با فاصله 2 سانتی متری نصب می ‌کنند و به دلیل شباهت سطح مقطع به حرف F اینگونه نامگذاری شده‌ اند.

جهت خرید پروفیل سقفی مدل F کلیک کنید

پروفیل های انحصاری سقفی یا مدل L

این پروفیل سقف کشسان مشابه با مدل F هستند اما تنها به سقف وصل می‌شوند.

پروفیلهای اختصاصی مدل S

این نوع پروفیل ها برای ساختارهای پیچیده با معماری خاص دکوراسیون داخلی به شکل سفارشی تولید می‌گردند.

پروفیل های مدل M

این نوع پروفیل آلومینیومی امکان نصب روی سقف یا دیوارهایی با مقاومت پایین را دارد.

پروفیلهای تقسیمی یا مدل W (Separator)

هنگامی که مساحت فضای محل نصب بیشتر از ۶۰ متر مربع باشد یا عرض آن به بیشتر از ۵ متر برسد، نیاز به قسمت هایی برای تحمل فشار وجود خواهد داشت تا از قوس برداشتن سقف کشسان در طول مسیر جلوگیری کند. بنابراین مدل های تقسیمی و چند تکه به کار می‌روند تا دو متریال کشسان کنار هم قرار بگیرند.

پروفیل های مخصوص لبه ها یا مدل Z

این نوع پروفیل سقف کشسان براساس نوع لبه تغییر فرم داده شده‌اند تا امکان اتصال پیدا کنند.

پروفیلهای مخصوص سطوح عمودی و باکس کناف یا مدل H

این پروفیل ها به دلیل داشتن سطح مقطع مشابه حرف H به این اسم معروف شده‌اند. کاربرد آنها برای اتصال سقف کشسان در سطوح عمودی دیوار یا باکس کناف است.

پروفیل سقف اپلای

این نوع پروفیل سقف کشسان برای سقف های چند لایه (سقف کشسان اپلای) مناسب است و معمولاً روی دیوار نصب می‌گردند تا دو متریال سقف کشسان از دو لایه سقف درون شیار یا ریل آن قرار بگیرند.

نکات مهم در انتخاب پروفیل سقف کشسان

قبل از خرید پروفیل سقف کشسان باید به چندین نکته توجه کنید:

  • تمامی پروفیل های آلومینیومی موقع نصب باید ۲ تا ۳/۵ سانتیمتر از سقف فاصله داشته باشند. بنابراین در فضاهایی که ارتفاع سقف کوتاه است به این نکته توجه کنید.
  • پروفیل های پلاستیکی ارزان تر هستند اما مقاومت بالای متریال آلومینیومی را ندارند.
  • سقف های کشسان برحسب مدل، وزن های متفاوتی دارند، هر چقدر طول دیوارها بیشتر باشند، فشار بیشتری هم به پروفیل وارد می‌ کنند. بنابراین باید برحسب این موارد از آلیاژ مناسب برای ساخت پروفیل سقف کاذب کشسان استفاده شود.
  • نوع اتصالاتی که برای نصب پروفیل ها استفاده می ‌شوند بسیار مهم است. بنابراین به این مورد توجه ویژه داشته باشید. اتصالاتی که رنگ تیره دارند برای سقف های کشسانی که ظاهر شفاف دارند مناسب نیستند چرا که کاملاً در معرض دید بوده و با زیبایی فضای سقف متضاد خواهد بود.

ویژگی های پروفیل آلومینیومی برای نصب سقف کشسان

پروفیل های آلومینیومی که برای سقف کشسان استفاده می ‌شوند، نصب ساده و سریعی دارند. به لطف تکنولوژی های جدیدی که در ساخت این پروفیل ها استفاده شده است، دوام و ماندگاری زیادی دارند و به راحتی می توان در هر فضایی، حتی در گوشه‌ها نیز از آنها استفاده کرد.

به عنوان مثال پروفیل سقف کشسانی که بر روی دیوار نصب می‌شوند، ضخامت مناسب برای تحمل فشار زیاد را دارند. پروفیل های سقفی نیز طوری طراحی شده‌اند که امکان نصب سقف کشسان به سقف ممکن باشد و کلیه تجهیزات به شکل افقی نصب شوند.

پروفیل‌ های سقف کشسان آلومینیومی در شکل های مختلف قابل تولید است. بنابراین حتی پیچیده‌ت رین پروژه‌ های سقفهای کاذب را می ‌توان با این نوع پروفیل ها انجام داد. میزان سفارشات محدودیتی نداشته و قیمت مناسبی هم دارند. پروفیل آلومینیومی برای سقف کاذب کشسان در برابر شرایط محیطی مختلف نظیر رطوبت و دما مقاومت بسیار خوبی دارد.

با اینکه پروفیل های آلومینیومی نسبت به مدل های PVC قیمت بیشتری دارند اما در بین مصرف کنندگان محبوبیت بسیار بیشتری پیدا کرده‌اند. اتصال پروفیل سقف کشسان مدل آلومینیومی به سطوح مختلف مثل بتن، آهن، سنگ، گرانیت و غیره بسیار بهتر و مطمئن تر است.

پروفیل سقف کشسان را می‌توان متناسب با نوع رنگ دیوار یا سقف به شکل سفارشی تولید کرد تا کمترین نمود را داشته باشد. به نوعی می ‌توان با انتخاب رنگ مناسب، پروفیل ها را در فضا پنهان کرد.

محبوبیت پروفیل های سقف کشسان

امروزه، سقف های کشسان در طراحی داخلی ساختمان ها محبوبیت بالایی را به خود اختصاص داده اند. این نوع از سقف ها دارای نصب سریع و راحت بوده و قابلیت اطمینان بالای را ارائه می کنند. در واقع، محبوبیت سقف های کشسان به دلیل تنوع رنگ ها و شکل ها، کارایی و سهولت نصب، نگهداری آسان و دوام همچنان رو به افزایش است.

انواع پروفیل در سقف کشسان

سقف کشسان از دو جزء اصلی تشکیل شده است: یک پروفیل که در اطراف محیط اتاق نصب شده است و یک ماده که در پروفیل کشیده و ثابت می شود. پروفیل می تواند از مواد مختلفی مانند PVC یا آلومینیوم ساخته شود. محبوبیت استفاده از پروفیل های آلومینیومی برای نصب سیستم ها و پروفیل سقف کشسان با ویژگی های فیزیکی به شرح زیر تعیین می شود:

  • سختی
  • یکنواختی
  • مقاومت در برابر تغییر شکل و تغییر رنگ،
  • دوام
  • جذابیت بیرونی

جلوه بصری با پروفیل سقف کششی

پروفیل سقف کشسان آلومینیومی این امکان را به وجود می آورد که ساختارهای مستحکم و پایداری ایجاد کند و در عین حال جلوه بصری عالی را به دست آورد. بنابراین می توان از آنها در محیط های مسکونی و اداری استفاده نمود.

پروفیل های آلومینیومی برای سقف های کشسان می توانند در رنگ ها و طرح های مختلفی همچون مشکی مات، سفید براق یا بدون روکش باشند. برای خرید این پروفیل ها و نصب اصولی آنها، با کارشناسان دیجی آلوم تماس بگیرید.

دیجی آلوم طیف گسترده ای از اشکال و اندازه های پروفیل را برای طرح های مختلف سقف کشسان ارائه می دهد، از جمله پروفیل سقف آلومینیومی با نورپردازی کانتور که جلوه یک سقف با نورهای متفاوت را ارائه می دهد. لازم به ذکر است که علاوه بر سقف، از چنین سیستم هایی می توان به عنوان عنصری در طراحی دیوار با پخش کننده های نور، غرفه های نمایشگاهی و تاسیسات خلاقانه استفاده کرد.

شما به سادگی می توانید با پروفیل سقف کشسان دیجی آلوم، جلوه های مختلفی را در انواع فضاها ایجاد کنید. تنوع این پروفیل ها، نصب آنها را سریع، آسان و پایدار می کنند.

چرا پروفایل ها در سقف کشسان اهمیت حیاتی دارند؟

پروفیل ها چارچوب یک سقف کششی را تشکیل می دهند و بدون آنها نصب پانل سقف غیرممکن خواهد بود. یکی از مزیت های بزرگ سقف های کشسان، انعطاف پذیری آنهاست. اعمال گرما ورق کششی را الاستیک می کند، بنابراین می توان آن را به سادگی با کشیدن به شکل موردنیاز درآورد. با این حال، این پروفیل سقف کششی است که پایداری سقف را تضمین می کند و غشا را در یک موقعیت ثابت نگه می دارد.

همه پانل های سقف کشسان با یک هارپون مخصوص متصل، به محیط خود نصب می‌شوند که به گونه‌ای در یک پروفیل سقف کشسان قرار داده می ‌شود و سقفی کاملاً صاف به نمایش می گذارد. هارپون توسط کارخانه به ورق جوش داده می شود؛ ضمن آنکه بدون آن غشا نمی تواند به پروفیل متصل شود.

پروفیل های سقف کشسان بسته به سطحی که سقف روی آن نصب می شود از پی وی سی یا آلومینیوم ساخته می شوند. تصمیم گیری در مورد نوع پروفیل ها و مواد مورد استفاده در پروژه باید قبل از شروع نصب انجام شود. فقط متخصصان نصب این نوع سقف می توانند دقت کافی و نصب مناسب سقف های کشسان را ارائه کنند.

نحوه نصب پروفیل سقف کشسان

برای نصب پروفیل سقف کشسان، باید ابتدا پروفیل های مناسبی را در طول مورد نظر انتخاب کنیم. سپس زوایای داخلی و خارجی را روی نقشه خود مشخص کرده و برای ایجاد برش های پروفیل اقدام کنیم. در میان انواع پروفیل هایی که در سقف کششی مورد استفاده قرار می گیرد، نوع پروفیل مورد نظر و متناسب با نقشه اجرایی خود را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، باید روی این پروفیل های در فواصل مشخصی، سوراخ هایی را ایجاد نموده و سپس پروفیل ها را با استفاده از پیچ های مخصوص و مقاوم، به سقف یا دیوار نصب کنید. به این نکته توجه داشته باشید که برای نصب پروفیل های سقف کششی، به نوع پوشش روی دیوار یا سقف نیز دقت کنید.

آنها ممکن است فلزی، گچی یا حتی از سنگ باشند. برای هر یک از این پوشش ها، روش نصب اتصالات متفاوت خواهد بود. برای نصب پروفیل سقف کشسان به دیوارهایی با گوشه هایی گرد، باید روی پروفیل Z شیارهایی را ایجاد کرد تا امکان نصب آنها به دیوار ممکن شود.

توجه داشته باشید که یک از پروفیل ها، متناسب با طراحی خود، باید نصب شوند. آنها باید مطابق با استانداردهای تعیین شده و اصول صحیح، توسط متخصصین نصب شوند.

placeholder

قیمت پروفیل سقف کشسان

شرکت دیجی آلوم با امکان تولید انواع پروفیل های سقف کشسان در بازار داخلی ایران، تمامی مصرف کنندگان داخلی را نسبت به شرکت های خارجی بی ‌نیاز ساخته است. قیمت این نوع پروفیل برحسب نوع آلیاژ مورد استفاده در روند ساخت، مدل پروفیل که خود برحسب نوع پروژه انتخاب می‌گردد، ضخامت و طول مورد نیاز، تعداد، نوع رنگ و عملیات ویژه، نیاز به سفارش مدل های اختصاصی و سایر موارد تعیین می‌گردد.

شما می ‌توانید برای ثبت سفارش خرید پروفیل سقف کشسان با همکاران بخش فروش ما تماس گرفته و برحسب نوع پروژه معماری خود، بهترین مدل پروفیل را سفارش دهید.

خرید پروفیل آلومینیومی سقف کشسان

معیار اصلی برای تعیین کیفیت مواد، اجرای فناوری اصولی تولید آن است. وجود گواهی کیفیت پروفیل سقف کشسان، ضمانتی برای خرید کالای مرغوب است. در صورتی که قصد خرید پروفیل آلومینیومی سقف کشسان را دارید، می توانید ضمن درخواست مشاوره، محصول مورد نظر خود را از دیجی آلوم تهیه کنید. دیجی آلوم انواع پر وفیل های سقف کشسان را موجود دارد.

جمع بندی

هنگام نصب پروفیل سقف کشسان، گاهی باید از چندین پروفیل با طرح های مختلف استفاده کرد. اما در هرصورت باید اینکار توسط تکنیسین های مجرب صورت گیرد و استانداردها و اصول اجرای این کار رعایت شود. ضمن آنکه استفاده از ابزارهای مناسب نیز می تواند در ارتقا سطح کیفی کار نقش داشته باشد. تنها کسانی می توانند برای نصب سقف کششی و پروفیل آن اقدام کنند که دانش کافی در این حوزه داشته و تجربه بالایی را کسب کرده باشند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک − یک =

اینستاگرام دیجی آلوم