دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

هیت سینک آلومینیوم

نوشته شده توسط تیم محتوا

هیت سینک آلومینیوم

فهرست مطالب

:امتیاز محصول و محتوا

در مطلب زیر قصد داریم هیت سینک آلومینیوم و انواع آن را بررسی نماییم و تعریفی اجمالی از هیت سینک آلومینیوم داشته باشیم.

هیت سینک آلومینیوم (Heatsink) یا گرمابر (گرما کاه) که در اصطلاح فنی هم به آن هیت سینک میگویند قطعه ایی ست برای خنک‌کردن المان الکتریکی با هوا که به منظور تبادل حرارتی المان ، با محیط به کار می‌رود.برای مثال در سی پی یو کامپیوتر از یک قطعه هیت سینک آلومینیوم به همراه فن استفاده میشود تا حرارت تولیدی cpu دفع گردد.

مهمترین عامل در کارکرد هیت سینک آلومینیوم ، ایجاد سطح زیاد با محیط اطراف جهت تبادل حرارت میباشد که چون هیت سینک ها آلومینیومی هستند از رسانایی خوبی هم برخوردارند و به راحتی قطعات الکترونیکی و ترانزیستورها را خنک نگه میدارند.

این طراحی اما در تراشه های پردازنده جدید و مدارهای مجتمع با استفاده از یک فن کوچک که بر روی هیت سینک نصب میشود آسان تر گردیده و به عمر تراشه می افزاید.

امروزه کارکرد هیت سینک آلومینیوم در صنایع و مصارف بسیاری ، فراوان شده است. در انواع IC ها و دیود ها و همچنین در ساخت انواع چراغ های LED و SMD که تولید حرارت بالایی دارند استفاده از هیت سینک آلومینیوم چشمگیر شده است.

 

هیت سینک با توجه به کارکردی که دارد باید از رسانایی حرارتی مطلوبی برخوردار باشد که قطعا فلزات بهترین انتخاب برای این مهم به شمار می آیند و در بین تمام فلزات، فلز طلا بهترین انتخاب برای هیت سینک است اما به دلیل بهای بالا، ولو در کاربرد های خاص ، استفاده از این فلز مقرون به صرفه نیست. مس انتخاب بعدی است اما به دلیل چگالی بالا و انعطاف پذیری پایین آن،استفاده از مس در ساخت هیت سینک توصیه نمیشود.

اما فلز آلومینیوم  به دلیل سبک بودن و ارزانی و اینکه شکل پذیری خوبی دارد له صورت عمومی در طراحی و ساخت هیت سینک آلومینیوم استفاده میشود.

پیش از دستیابی به تکنولوژی اکسترود آلومینیوم، تولید کنندگان برای خنک کردن قطعات اکترونیکی با نصب تکه های ورق و تسمه های آلومینیوم بر روی بردها، قطعه را خنک نگه میداشتند که با دانش اکستروژن آلومینیوم، این مهم عملی شد و هست سینک های مدرن آلومینیومی به بازار آمد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − یک =

اینستاگرام دیجی آلوم