دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

نوسانات قیمت آلومینیوم

نوشته شده توسط تیم محتوا

نوسانات قیمت آلومینیوم

فهرست مطالب

:امتیاز محصول و محتوا

در هفته ی گذشته همزمان با خروج ترامپ از معاهده ی برجام ، بازار معاملات شمش و بیلت آلومینیومی فرصت یافت تا عقب افتادگی خود از قیمت را جبران نماید . طی دو ماه گذشته و با سیر صعودی بهای ارز و سکه روند نوسانات قیمت آلومینیوم به کندی رو به افزایش بود که از قیمت 120،000 ریال بر هر کیلوگرم بیلت آلومینیومی در شروع سال آغاز و هم اکنون طی گذشت دو ماه از آغاز سال، این قیمت در مرز 140،000 ریال معامله میگردد.

اگرچه این افزایش در تمامی صنایع قابل پیش بینی است و این روند کماکان رو به افزایش خواهد بود چرا که افزایش 62 درصدی بهای ارز در بازار غیر رسمی این بیم و هراس را در سرمایه گذاران این بخش ایجاد می نماید که درصدد جبران عقب افتادگی خود برآیند .

تنها اگر به همین معادله ی ساده بسنده کنیم و شاهد تغییری در برنامه ریزی بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز نباشیم باید انتظار رسیدن بهای بیلت آلومینیوم به مرز قیمت 180،000 ریال تا 190،000 ریال بر هر کیلوگرم را داشته باشیم .

نقش بنگاه های سرمایه گذاری در  نوسانات قیمت آلومینیوم

متاسفانه نقش بنگاه های سرمایه گذاری در افزایش قیمت شمش و بیلت آلومینیوم را نباید نادیده گرفت چرا که اساسا هدف بنگاه های سرمایه گذاری ایجاد سود بیشتر و بیشتر با سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت است و اینکه این سرمایه در بخش ارز و سکه باشد یا شمش و بیلت آلومینیوم ، آنچنان تفاوتی برایشان نخواهد داشت و این موضوع آنها را بر آن خواهد داشت تا درصدد جبران کسری سود 62 درصدی سرمایه گذاری شرکتهایشان هستند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 17 =

اینستاگرام دیجی آلوم