دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

معرفی و کاربرد انواع لوور آلومینیومی

نوشته شده توسط تیم محتوا

لوور آلومینیومی برای نمای ساختمان

فهرست مطالب

5/5 - (1 امتیاز)

لوور آلومینیومی چیست؟ لوور یا آفتاب گیر (‏Sun-Shield‏) یا شید همگی اشاره به نوعی پنجره های ‏آلومینیومی تیغه ای شکل با شکل های مختلف دارد که جلوی ورود تابش مستقیم نور خورشید را می گیرند اما ‏جریان هوا برقرار است. از طرفی به دلیل عبور غیر مستقیم نور خورشید با شدت و گرمای کم، روی روشنایی و ‏نورگیری ساختمان هم تأثیر منفی نمی گذارند. لوور و شیدر آلومینیومی براساس فاکتورهای مختلف شکل ‏ظاهری و طراحی، نوع نصب، محل نصب، جنس یا متریال سازنده و شیوه نصب به دسته های مختلف با کاربرد ‏گوناگون تبدیل می شوند. دیجی آلوم به عنوان تولید کننده بزرگ لوورهای آلومینیومی در انواع مختلف، در ادامه ‏شما را بیشتر با این نوع نورگیرها و المان های جدید نمای ساختمان، نرده و پنجره ها آشنا خواهد کرد.‏

انواع لوور آلومینیومی از لحاظ شکل ظاهری

لوورهای آلومینیومی از لحاظ شکل ظاهری و نوع طراحی به چندین دسته تقسیم بندی می شوند که در ادامه ‏بررسی می کنیم:‏

  • لوور دوکی (Spindle):

لوور دوکی یکی از سیستم هایی است که برای زیبایی نمای ساختمان استفاده می شود و از تیغه هایی با مقطع دوکی شکل تشکیل شده است. می توانید با تغییر زاویه لوورهای آلومینیومی دوکی شکل میزان نور عبوری از آنها را تنظیم کنید. این سیستم ها که در حال حاضر جدیدترین نسل نورگیر و سایه بان هستند توجه بسیاری از معماران را به خود جلب کرده است.

ضخامت یا قطر لوورها متغیر بوده و برحسب کاربرد و سلیقه می تواند از قطر 100 تا 400 میلیمتر را سفارش داد. این سیستم ها تا 80% جلوی نور ورودی به محیط داخلی را می گیرند و همین امر باعث صرفه جویی در انرژی ساختمان تا سهم 30% می گردد.

لوورهای دوکی شکل از سه قطعه یا بخش تشکیل شده اند. قطعات خورشیدی که با زاویه تغییر پذیر خود میزان نور ورودی را کنترل می کنند. منقاری که قطعه اصلی سیستم لوور دوکی است که در قسمت انتهایی از یک سمت به خورشیدی و از سمت دیگر به قطعه اصلی لوور وصل شده است. بخش دوکی شکل که روی منقاری قرار گرفته و نمای این سیستم را تشکیل می دهد.

لوورهای دوکی در دو نوع ثابت و متحرک در بازار به فروش می رسند که نوع ثابت پرفروش ترین مدل است. نوع متحرک با ریموت کار می کند. جنس این لوورها اکثرا از آلومینیوم بوده و در رنگ های مختلف عرضه می شود. با این حال امکان خرید لوورهای چوبی، فلزی، پلاستیک فشرده، کامپوزیتی و غیره نیز وجود دارد.

لوور آلومینیومی دوکی شکل
لوور دوکی
  • ویژگی های لوور دوکی آلومینیومی

لوور دوکی آلومینیومی از آلیاژ 6063 آلومینیوم تولید می شوند که آلیاژی بسیار مرغوب بوده و استحکام و دوام زیادی به این نوع سیستم های لوور می بخشد. سیستم های لوور دوکی آلومینیومی یا شیدر از انواع سیستم های لوور هستند که با تیغه های دوکی شکل خود با اینکه ظاهر ساده ای دارد اما محبوبیت آن بسیار زیاد است.

لوورهای دوکی شکل فقط با هدف شیدر یا سایه بان (نورگیر) در ساختمان های مختلف به کار نمی روند بلکه روی میزان نور خورشید عبوری هم تأثیرگذار هستند. شدت تابش نور ورودی خورشید (مخصوصا مادون قرمز) با این سیستم ها تا 80% کاهش پیدا می کند تا بتوان جلوی گرم شدن بیش از حد محیط را گرفت و از سیستم های سرمایشی کمتر استفاده کرد (30 کاهش هزینه مصرف انرژی).

اگر از نزدیک به سیستم لوور دوکی آلومینیومی نگاهی بیندازید از سه قطعه تشکیل شده است. بخش خورشیدی که دندانه دار بوده و قابلیت تغییر زاویه تا 67.5 درجه را دارد. نوک و منقاری که برای نگه داشتن لوور دوکی شکل استفاده می شود. در واقع بخش نوک یا منقاری با فرم دندانه دار خود به خورشیدی وصل شده و از طرف دیگر نیز به مقاطع دوکی شکل وصل است. بخش سوم نیز همین مقاطع دوکی آلومینیومی با قطر 100 تا 400 میلیمتر هستند که بر روی بخش دوکی قرار می گیرند.

برای زمینه های خاص و نصب در بتن نیز از End Cap استفاده می گردد که اتصال به سمت چپ و راست را فراهم می کند. لوورهای دوکی آلومینیومی را می توانید مستقیما روی پنجره و یا به شکل افقی بر روی پنجره نصب نمایید.

  • انواع لوور دوکی شکل آلومینیومی:

لوور دوکی آلومینیومی در دو نوع ثابت و متحرک تقسیم بندی می شود. لوور آلومینیومی ثابت کاملا مقرون به صرفه بوده و می توانید آنها را بر روی هر نوع نمای ساختمان مثل نمای شیشه ای، ورق کامپوزیت و غیره نصب نمایید. لوور دوکی متحرک آلومینیومی که با ریموت کار می کند و با قطعات ویژه می توان آنها را شخصی سازی کرد. لوور اتوماتیک با سیستم برق در خانه های هوشمند کار می کند که کار تنظیمات و تغییرات را بسیار راحت کرده است. با این حال در صورت قطعی برق نمی توان زاویه اسلات یا بخش های مختلف را تغییر داد.

  • لوور مستطیلی یا مکعبی (Rectangular):

لوور مستطیلی که به لوور باکسی هم مشهور است بیشتر از جنس آلومینیوم (آلومینیوم با آلیاژ 6063) ساخته می شود. عرض این لوورها 100 میلیمتر، ارتفاع 50 میلیمتر و ضخامت 2 میلیمتر می باشد که به صورت شاخه های 6 متری وارد بازار می گردد. البته این نوع سیستم لوور که برای نمای ساختمان استفاده می شود در ابعاد، طول و قطرهای مختلف می توان تولید کرد.

لوور مستطیلی شکل نیز همانند سایر سیستم های لوور بر روی پنجره یا به عنوان پوشش دوم به شکل افقی یا عمودی نصب می گردد. این نوع سیستم ها دید از بیرون به سمت داخل را محدود می کنند و با جلوگیری از ورود مستقیم نور خورشید به محیط داخلی (تا 80%) و جلوگیری از بالا رفتن حرارت داخلی سهم 30% در کاهش مصرف انرژی دارند.

با نصب لوور مستطیلی، سطح زیرین یا سان شیدر از نمای بیرون به خوبی دیده می شود به همین دلیل باید زیرسازی آن تکمیل شده باشد تا زیبایی نمای ساختمان را از بین نبرد. این نوع لوورها نیز در انواع ثابت و متحرک تولید می شوند که نوع ثابت نصب راحت و جنبه اقتصادی دارد و نوع متحرک را می توانید با ریموت تنظیم کنید. لوور مستطیلی با انواع متریال های چوبی، کامپوزیتی، فلزی و غیره ساخته می شود اما اکثرا لوور مستطیلی آلومینیومی فروش بالایی به خود اختصاص داده است. ضمنا بد نیست بدانید که قیمت لوور مستطیلی نسبت به قیمت سایر انواع سیستم های لوور پایینتر است.

لوور مستطیلی
لوور مستطیلی
  • قیمت لوور مستطیلی

قیمت لوور مستطیلی که یکی از انواع پرکاربرد و پرفروش سیستم های لوور در نمای ساختمان محسوب می شود به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. به طور کلی قیمت لوور مستطیلی نسبت به بقیه انواع سیستم های لوور کمتر است.

بسته به جنس لوور مستطیلی مثل چوبی، فلزی، کامپوزیتی و آلومینیومی قیمت ها متفاوت است. حتی نوع آلیاژ آلومینیومی نیز بر روی قیمت این سیستم ها اثر می گذارد که معمولا آلیاژ آلومینیوم 6063 است. سایز و ابعاد لوورهای مستطیلی قابل تغییر بوده و برحسب نوع نمای ساختمان طبق سفارش و درخواست مشتری قابل تغییر می باشد.

با توجه به اینکه اکثر مشتریان لوور مستطیلی آلومینیومی را برای خرید انتخاب می کنند (مقاومت بالا در برابر کلیه شرایط و عوامل محیطی)، برحسب میزان وزن سفارش داده شده قیمت روز آن محاسبه می گردد. البته توجه داشته باشید که قیمت لوور مستطیلی در دیجی آلوم از تمامی شرکت های داخلی مقرون به صرفه تر است چرا که یکی از تولید کنندگان بزرگ پروفیل های آلومینیومی در کشور هستیم.

با این حال با توجه به اینکه سیستم های لوور کاملا جدید و مدرن هستند و زیبایی نمای کلیه ساختمان های مسکونی تا تجاری و اداری را چندین برابر می کنند استفاده از آنها بسیار زیاد شده است. از طرفی با وجود مزایایی مثل کاهش حرارت داخلی و مصرف انرژی، آسیب ناپذیر بودن جنس آلومینیوم با کیفیت، قیمت بالایی ندارند و خرید آنها کاملا مقرون به صرفه است.

  • لوور Z شکل آلومینیومی (Z-Shaped):

لوور Z شکل آلومینیومی که به عنوان سایه‌بان یا آفتابگیر در نمای ساختمان به کار می‌رود در اندازه‌های گوناگون و به شکل افقی یا عمودی از پروفیل آلومینیومی تولید می‌گردد. لوورها گزینه مناسبی برای کنترل حرارت، جلوگیری از ورود مستقیم نور خورشید و آب و هوای گرد و خاکی بوده و حتی برای جلوگیری از دید مستقیم به داخل ساختمان استفاده می‌شود، مخصوصا در ساختمانهایی با نمای شیشه‌ای لامل و اسپایدر که در واقع ویژگیهای این نوع آفتابگیر یا سیستم های لوور باعث محبوبیت زیاد آنها شده است.

لوور Z شکل آلومینیومی
لوور Z شکل آلومینیومی

قبل از اینکه به بررسی کاربرد و مشخصات سیستم های لوور و آن بپردازیم ابتدا به این سؤال پاسخ می دهیم که چه تفاوتی بین لوور Z شکل آلومینیومی با کرکره‌های با طرح مشابه وجود دارد.

برخی افراد این دو را مشابه هم می‌دانند ولی دو تفاوت عمده بین این دو وجود دارد. اولین مورد این است که پروفیلهای Z شکل مورد استفاده برای نمای ساختمان جایگزین پنجره‌های ساختمان هستند که ضمن عبور هوا و اجازه جریان همرفتی در داخل ساختمان، جلوی تابش مستقیم خورشید و ورود آلودگی‌های مختلف از جمله آلودگی صوتی را می‌گیرند در حالی که کرکره جایگزین پرده است. دومین مورد اینکه کرکره‌ها متحرک هستند اما لوورهای Z شکل آلومینیومی هم بصورت ثابت و هم متحرک تولید می‌شوند.

  • لوور Z شکل آلومینیومی در کجا کاربرد دارد؟

در حال حاضر کاربرد این نوع از سیستمهای لوور یا آفتابگیر در نمای کلیه ساختمانها از ورزشگاه و مدارس گرفته تا بانکها و ساختمانهای مسکونی، همچنین برجها و ساختمان‌های اداری و تجاری است. این نوع سیستمهای لوور هم جنبه زیباسازی به نمای ساختمان دارند و هم اینکه در کنترل آلودگیهای صوتی و موارد گفته شده بهتر عمل می کنند.

  • ساخت لوور Z شکل از مقاطع پروفیل آلومینیومی

از ضخامتهای مختلف ورق آلومینیوم برای ساخت این لوورها استفاده میشود. به کمک برشکاری و خمکاری شکل های مختلفی از آن تولید می شود که بیشترین کاربرد آن در نمای ساختمان است. ورق آلومینیومی برای ساخت لوور Z شکل آلومینیومی در واقع پنل کامپوزیتی است که لایه های بیرونی آن از ورق آلومینیوم و لایه داخلی یا وسطی از ترموپلاستیک تشکیل شده است.

لوور Z شکل آلومینیومی با دوام و ماندگاری بالا در نمای ساختمان
لوور Z شکل آلومینیومی با دوام و ماندگاری بالا در نمای ساختمان

انواع لوور Z شکل آلومینیومی

یکی از تفاوتهایی که انواع لوورهای Z شکل دارند، ضخامت اولیه پروفیل آلومینیومی است که به عنوان یک مقطع از این پروفیلها، لوورهای Z شکل تولید می گردند. هر چقدر ضخامت اولیه بیشتر باشد، ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.

این دسته از سیستمهای لوور مانند دو نوع دیگر در دو دسته ثابت و متحرک تولید می شوند که هر کدام جذابیت و ویژگی‌های خاص خود را دارند:

  • نوع ثابت:

مدل ثابت به دلیل داشتن فرم ساده و ابتدایی خود، فروش بالایی دارند. ضمنا نصب و تعبیه این مدل هم ساده‌تر است و می‌توان بر روی نمای شیشه‌ای مثل نمای اسپایدر، ورق کامپوزیت و غیره هم نصب کرد. این مدل به انواع مختلفی مثل انتها ثابت (End Fixed)، اتصال به ساختمان (Mounting to Building)، براکتی عمود (Bracket Fixed Vertical) و صفحه اسلایدی (Sliding Screen) وجود دارند. همین تنوع باعث کاربردهای گسترده آن شده ضمن اینکه قیمت مناسبتری هم دارد.

  • نوع متحرک:

لوور متحرک آلومینیومی امکان شخصی سازی هم دارند مثل نوع رنگ را دارند. باز و بسته شدن آنها با ریموت و از راه دور انجام میشود و به کمک برخی قطعات به کار رفته در آنها می‌توان سایر تکنولوژی‌ها را نیز در این سیستم‌های لوور پیاده سازی کرد. این مدل برای ساختمانهای تجاری و اداری و یا منازل لوکس استفاده می‌شود.

نکته: با توجه به اینکه لوور Z شکل آلومینیومی در نمای ساختمان استفاده می‌گردد باید زیرساخت آن تکمیل شده باشد چون به عنوان پوشش دوم نما به کار می‌رود. معمولا سطح زیرین سیستمهای لوور را از آجر، سیمان و سنگ انتخاب می کنند.

انواع لوور آلومینیومی از لحاظ نوع نصب

لوور سایبان آلومینیومی از لحاظ شیوه و شکل نصب در دو دسته افقی و عمودی قرار می گیرند. نمونه های افقی ‏‏(‏Horizontal‏) برای ورود هوا و نور خورشید و جلوگیری از ورود گرد و غبار و آب باران استفاده می شوند. زاویه ‏هر اسلات یا بخش قابل تنظیم است. معمولا برای نمای بخش جنوبی ساختمان از مدل های افقی استفاده می ‏کنند.‏
مدل عمودی (‏Vertical‏) لوور در ساختمان بسته به میزان تهویه مدنظر شما طراحی و ساخته می شوند. هر ‏کدام از تیغه ها کاربرد خاصی دارند به نحوی که می توانید گردش هوا و عبور نور خورشید را از یک منطقه یا ‏سمت محدودتر کنید. این نوع لوور در معماری زیبایی ظاهری بیشتری دارد.‏

لوور آلومینیومی افقی یا Horizontal

انواع لوور آلومینیومی از لحاظ محل و شیوه نصب

علاوه بر اینکه شرکت ها و سازمان های تجاری و اداری و حتی آپارتمان های مسکونی می توانند از لوور در نما ‏استفاده کنند، قابلیت استفاده برای سایر بخش ها نیز وجود دارد. به عنوان مثال از ورق لوور برای پشت بام، ‏سقف و یا بخش های آکوستیک نیز استفاده می کنند.‏
از لحاظ شیوه نصب لوور به دو شکل می توان عمل کرد. در حالت اول می توانید مستقیما روی نمای ساختمان ‏نصب کنید. این حالت برای مواقعی که قصد داشته باشید ایرادات نما را پوشش دهید مناسب است. اما اگر روی ‏زیبایی نما به شکل جداگانه کار کرده اید و زیبایی خاص خود را دارد می توانید مستقیما روی پنجره نصب کنید.‏

انواع لوور نمای ساختمان از لحاظ جنس ساخت

لوور آلومینیومی نمای ساختمان براساس جنس و متریال ساخت به چندین نوع تقسیم بندی می شوند. مهمترین ‏متریال های ساخت لوور در ساختمان، چوبی و آلومینیومی است. با این حال نمونه های کامپوزیتی هم هستند ‏که چندان خط تولید فعالی در سراسر جهان ندارد.‏
هر دو نمونه لوور چوبی (ترمووود) و آلومینیومی مقاوم هستند با این حال متریال چوب در مقابل وضعیت آب و ‏هوایی چندان مقاوم نیست. در اثر مرور زمان لوور چوبی دچار شکستگی، پوسیدگی، ورقه ورقه شدن و ترک ‏خوردگی می شود. از طرفی شکستن و تا کردن لوورهای چوبی بسیار راحتتر از آلومینیومی است بنابراین امنیت ‏بالایی هم ندارند.‏
با اینکه لوورهای چوبی نما زیبایی بسیار زیادی دارند اما باید همیشه از آنها مراقبت کرده و تمیز نگه دارید. ‏تمامی این مشکلات در مورد لوور آلومینیومی نما رفع شده و در مقابل کلیه عوامل محیطی، خراشیدگی و ‏نوسانات دمایی مقاوم است. پروفیل لوور ضخیم بوده و به سختی دچار مشکل می شود بنابراین ایمنی زیادی ‏دارد.‏

کاربرد نمای لوور آلومینیومی

لوورهای آلومینیومی نما کاربردهای زیادی دارند که تا حدی به آنها پرداخته ایم. بنابراین می دانید که عمده ‏کاربرد این نوع المان های نمای ساختمان برای جلوگیری از ورود نور مستقیم خورشید است تا دمای داخل ‏ساختمان در تابستان خیلی بالا نرود. در عین حال امکان عبور هوا وجود دارد. از طرفی می توان به شکلی آنها را ‏نصب نمود تا جلوی ورود گرد و غبار و باران در مواقع لزوم گرفته شوند.‏
اما دیگر کاربردهای ورقه های لوور عبارتند از:‏

  • درب و پنجره:‏

امکان نصب ورقه های آلومینیومی لوور بر روی درب و پنجره وجود دارد که علاوه بر زیبایی و استحکام بالا، ‏امکان تهویه نیز وجود دارد اما اجازه ورود حشرات و پرندگان را نمی دهد. بنابراین بسیار بهتر و زیباتر از درب ‏های توری است.‏

  • سیستم های گرمایشی – سرمایشی:‏

برای سیستم های سرمایشی و گرمایشی هم می توان از ورقه های لوور استفاده کرد تا تهویه هوای مطبوع بهتر ‏صورت گیرد.

  • اسکافولد یا داربست:‏

در برخی پروژه های معماری و ساختمان سازی از این قطعات به عنوان داربست ساختمانی هم استفاده می کنند. ‏مقاومت بسیار بالا در کنار وزن سبک باعث شده تا چنین کاربردی پیدا کنند.‏

  • سقف:‏

از لوور آلومینیومی سقف متحرک می توان برای سقف ساختمان ها هم استفاده کرد. در این شرایط می توان در ‏مواقع لزوم از نور خورشید استفاده نمود و با عبور هوا به خنک سازی فضای داخلی کمک کرد.‏
بنابراین همانطور که مشاهده کردید کاربردهای گسترده در صنایع مختلف دارند.‏

کاربرد لوورها در نما، سقف، پنجره و درب

مزایای لوور آلومینیومی

لوورهای آلومینیومی نسبت به نمونه های چوبی و کامپوزیتی و حتی نسبت به سایر المان هایی که برای تزیین ‏نمای ساختمان یا سایر بخش ها استفاده می کنند، مزایای زیادی دارد. بنابراین بسیاری از معماران و شرکت های ‏فعال در حوزه ساخت و ساز با توجه به این ویژگی ها مدل های لوور را انتخاب می کنند. این مزایا عبارتند از:‏

  • وزن سبک:‏

هنگام ساخت و ساز باید به وزن متریال ها دقت داشت چرا که نباید بار زیادی روی ساختمان ایجاد کنند و هم ‏اینکه حمل و نقل و جابجایی آنها دشوار نشود. به همین دلیل پروفیل لوور مخصوصا از نوع آلومینیومی بهترین ‏گزینه است.‏

  • مقاومت به خوردگی:‏

لوورهای آلومینیومی نسبت به اثر مواد شیمیایی و گاز و بخار آنها در کارخانجات و صنایع شیمیایی، باران های ‏اسیدی و رطوبت هوا مقاومت بسیار بالایی دارند. در شرکت دیجی آلوم از فرایند آندایزینگ برای چندین برابر ‏کردن این مقاومت ذاتی استفاده می کنند. بنابراین هزینه های نگهداری و تعمیرات بسیار کمی هم خواهند ‏داشت.‏

  • انعطاف پذیری بالا:‏

فلز آلومینیوم انعطاف پذیری بالایی دارد و می توان آن را به شکل های مختلف تبدیل کرد. از طرفی به واسطه ‏همین مزیت کاربردهای مختلفی پیدا کرده که در مورد آنها توضیح دادیم.‏

  • قابلیت بازیافت:‏

لوور آلومینیومی به سادگی قابل بازیافت است بدون اینکه کیفیت خود را از دست بدهد. انرژی که در صنایع برای ‏بازیافت این ساختارها صرف می شود فقط 5% انرژی است که صرف تولید آنها می گردد. به واسطه چنین مزیتی، ‏کاملا با محیط زیست هم سازگار هستند و هیچ آسیبی وارد نمی کنند.‏

  • زیبایی ظاهری:‏

زیبایی ظاهری لوور آلومینیومی نما به علت تنوع رنگ مقاومت در برابر مواد شیمیایی و عوامل محیطی به طور ‏کامل حفظ می شود. از طرفی بعد از فرایند آندایزینگ سطح آلومینیوم متخلخل می گردد که امکان رنگ آمیزی ‏طبق درخواست و نیاز مشتری را فراهم می سازد.‏

  • تیغه های قابل تنظیم:‏

لوور آلومینیومی متحرک امکان تنظیم زاویه و میزان باز شدن تیغه ها را به شما می دهد. بنابراین می توانید به ‏حالت کاملا بسته تا کاملا باز تنظیم کنید و هیچ گونه محدودیتی ندارد. حتی می توان علاوه بر چپ و راست به ‏سمت بالا و پایین هم تنظیم نمود.‏

  • امنیت بالا:‏

مقاومت بسیار بالای لوورها در برابر ضربه و خم شدگی امنیت ساختمان را تنظیم می کند. از طرفی می توان به ‏شکل ترکیبی با شیشه های رنگی یا سکوریت نصب کرد تا دید افراد نسبت به سمت داخل را کور کند.‏

وزن و ابعاد لوور آلومینیومی

وزن لوور آلومینیومی ثابت نیست و تنها پس از ثبت سفارش مشخص می گردد. بسته به نیاز مشتریان که از روی ‏مساحت نما، سقف یا به طور کلی محل نصب تعیین می گردد، مقدار لوورهای آلومینیومی و در نهایت وزن آنها ‏مشخص می شود.‏
ابعاد لوور آلومینیومی هم براساس مدل دوکی، مستطیلی، ‏Z‏ شکل و حتی ثابت یا متحرک بودن تعیین می گردد. ‏به عنوان مثال عموما لوور دوکی شکل ابعاد آن قطر آن بین 100 تا 400 میلیمتر است و برای نمونه های ‏مستطیلی می توان در هر نوع سایز و ابعادی سفارش داد.‏

قطعات لوورهای آلومینیومی

هر یک از لوورهای آلومینیومی از سه بخش مجزا تشکیل شده اند که برای نصب و اسمبل سازی آنها ضروری ‏است:‏

  • خورشیدی:‏

این بخش دندانه دار جهت اتصال به سازه است و امکان تغییر زاویه تیغه ها را از 22.5 درجه تا 67.5 درجه فراهم ‏می کند.‏

  • منقاری (‏Blade‏):‏

این بخش برای نگهداری بخش اصلی به کار می رود که در واقع رابط بین خورشیدی و قطعه اصلی است که از دو ‏سمت به هر دو وصل هستند. در نمونه های دوکی، تیغه های دوکی شکل روی بخش منقاری قرار می گیرند.‏

  • End Cap‏:‏

این بخش برای اطمینان از اتصال محکم به چپ و راست و نقطه اتصال عالی به سطح خاص مثل بتن کاربرد دارد.‏

اجزای تشکیل دهنده لوورها در نمای ساختمان

تولید لوور آلومینیومی

دیجی آلوم به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان مقاطع پروفیلی آلومینیومی در کشور با استفاده از روش اکستروژن از بیلت آلومینیومی 6063 اقدام به ساخت انواع سیستم های لوور آلومینیومی کرده است. اگر به نمای ساختمان های مدرن نگاهی انداخته باشید حتما زیبایی این نوع نما را تحسین کرده اید.

دیجی آلوم سیستم لوور آلومینیومی را یکی از بهترین مدل های نمای ساختمان می داند که نه تنها بر روی زیبایی آن بلکه بر روی مصرف انرژی هم اثرگذار است تا 30% کاهش مصرف انرژی خواهید داشت. از طرفی آلومینیوم بکار رفته بسیار با کیفیت بوده و در برابر کلیه عوامل محیطی مثل نور خورشید، بارندگی، گرد و غبار و غیره مقاوم بوده و دچار افت کیفیت ظاهری و ساختاری نمی گردد.

دیجی آلوم نسبت به تولید لوور آلومینیومی و ارسال برای سراسر کشور اقدام نموده است. فرایند تولید و عرضه کاملا بدون واسطه است تا قیمت نهایی برای خریدار کاملا مقرون به صرفه باشد. ضمن خرید از تولیدی لوور آلومینیومی با مشاوره رایگان برای خرید نیز همراه است.

تولید لوور آلومینیوم در انواع سایز و ابعاد و به فرم های مختلف دوکی، Z شکل و باکسی یا مستطیلی و همچنین مکعبی امکان پذیر می باشد. توصیه می کنیم با خرید لوور آلومینیومی در هر فرم و ظاهری که تمایل دارید هم به زیبایی نمای خود به سبک مدرن کمک کنید و هم جلوی دید از بیرون به سمت محیط داخل را بگیرید و از آن به عنوان یک سیستم امنیتی استفاده کنید.

تولید لوور آلومینیومی در دیجی آلوم به دو شکل ثابت و متحرک انجام می پذیرد که نوع ثابت به دلیل اقتصادی تر بودن و نصب راحت طرفداران بسیار بیشتری دارد.

قیمت لوور آلومینیومی

لوور آلومینیومی در ابعاد و سایزهای مختلف و همچنین به فرم های متفاوت در دیجی آلوم تولید می گردد. قیمت لوور آلومینیومی بسته به نوع و کیفیت آلیاژ آلومینیومی به کار رفته (بهترین نوع بیلت آلومینیومی 6063) متفاوت خواهد بود که باید در این رابطه نسبت به شرکت تولیدی اطمینان کامل داشته باشید چون قابل تشخیص برای خریدار نیست.

لوورهای آلومینیومی دوکی شکل، Z شکل و مستطیلی یا باکسی قیمت های مختلفی دارند. به عنوان مثال قیمت لوور مستطیلی از سایر انواع سیستم های لوور پایینتر است.

دیجی آلوم به عنوان تولید کننده برتر لوورهای آلومینیومی در کشور اقدام به عرضه به مشتریان سراسر کشور با قیمت بسیار مناسب نموده است. با خرید از شرکت تولیدی به صورت مستقیم و بدون واسطه علاوه بر اینکه از کیفیت خرید خود مطمئن خواهید بود امکان دریافت مشاوره خرید و پشتیبانی رایگان نیز وجود خواهد داشت.

چنانچه هرگونه سوال فنی در مورد لوور آلومینیومی دارید میتوانید از طریق واتساپ (آیگون سمت راست و پایین) با بخش فنی مطرح کنید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + سیزده =

اینستاگرام دیجی آلوم