دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

صادرکننده پروفیل آلومینیوم

نوشته شده توسط تیم محتوا

صادرکننده پروفیل آلومینیوم

فهرست مطالب

:امتیاز محصول و محتوا

عليرضا احمدي در اولین جلسه ميز تخصصي آلومينيوم در جهت کمک به صادرکننده پروفیل آلومینیوم بیان کرد : کارخانه ایرالکو با سابقه نزدیک به ۵۰ سال در زمینه توليد انواع آلومينيوم  میتوان به عنوان يکي از با سابقه ترین صنايع آلومينيوم در کل خاورميانه از آن یاد کرد.

کارخانه آلومینیوم سازی اراک با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن تولید در سال در ابتدای سال 1351 در شهر اراک آغاز به کار کرد و با توجه به محدودیت هایی که برای تولید این محصول داشتیم دورنمای گسترده ایی برای این کارخانه دیده نشد ولیکن پس از انقلاب با اجرای طرح های توسعه ایی ، میزان ظرفیت تولیدی این کارخانه به 185 هزار تن افزایش پیدا کرد که تا نزدیک به 500 هزار تن هم قابلیت افزایش دارد.

وی همچنین اضافه کرد حتی اگر این ظرفیت به یک میلیون تن در سال هم برسد باز هم با توجه به نسبت به میزان تولید جهانی که بالغ بر 50میلیون تن است عدد بسیار ناچیز و اندکیست  که برای یک صادرکننده پروفیل آلومینیوم این خود نشان دهنده ی ظرفیت های تولیدی در این صنعت میباشد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت تمرکز تولید بر روی بازار داخلی، میل کم تولید کنندگان برای تبدیل شدن به صادرکننده پروفیل آلومینیوم  را یکی از علل عدم رشد این صنعت در کشور دانست و وجود کمبود ها و کاستی های فراوان در این صنعت را علت اصلی این قضیه خواند.

از جمله معضلات مبحث صادرات میتوان به  تعرفه های مالیات اشاره کرد چرا که یک صادرکننده پروفیل آلومینیوم اگر تنها صادر کننده باشد از وضعیت خوبی برخوردار است اما از آنجایی که بخشی از نیاز خود را به ناچار باید وارد نماید به تبع آن درگیر تعرفه های واردات و آنچه باقی میماند ارزش افزوده بسیار ناچیز است که بین تعرفه ها و مالیات ها ناچیز میگردد.

 

معاون برنامه‌ريزي و تحقيق و توسعه شرکت ايرالکو در ادامه بحث به موانع موجود در راه صادرات برای یک صادرکننده پروفیل آلومینیوم اشاره کرد و گفت:

ما در بررسی شرایط صادرات آلومینیوم درگیر دو بخش داخلی و خارجی هستیم . در بخش داخلی موضوع مالیات ها، موضوعات بانکی، بحث حمل و نقل در سطح کشور و هزینه های اینچنینی کار صادرات را برای صادرکنندگان پروفیل سخت میکند. اساسا هدف هرچه آسان تر کردن مراحل صادرات است و اینکه بتوانیم شرایطی را به وجود بیاوریم که صادرکننده بتواند پروفیل و محصولاتش را به راحتی به دست مشتری خارجی برساند.

 

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − شش =

اینستاگرام دیجی آلوم