دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

روند تغییرات قیمت بیلت آلومینیوم در شش ماهه نخست سال ۹۹

نوشته شده توسط تیم محتوا

تاثیر قیمت دلار بر افزایش قیمت بیلت آلومینیوم

فهرست مطالب

:امتیاز محصول و محتوا

تغییرات قیمت بیلت آلومینیوم در طی شش ماه اول سال روند افزایشی داشته است. قیمت بیلت آلومینیوم به موارد مختلفی بستگی دارد از جمله سری های مختلف آن، درجه خلوص، شرکت عرضه کننده، نوع بیلت و.. می باشد. با توجه به حدود قیمت های موجود بیلت های ایرالکو جز گران ترین بیلت ها بوده است.

روند تغییرات قیمت بیلت آلومینیوم شش ماهه نخست سال ۹۹

در ابتدا و قبل از پرداختن به تغییرات قیمت بیلت آلومینیوم به توضیح کوتاهی درباره بیلت آلومینیوم می پردازیم. بیلت آلومینیوم ( Aluminium Billet به انگلیسی ) در واقع نوعی از شمش آلومینیوم می باشد که به عنوان یکی از محصولات نیمه ساخته ریخته گری از آلومینیوم شناخته می شود.

در صنایع مختلف از جمله اکستروژن به کار می روند. این امکان وجود دارد تا بر اساس آنچه نیاز مشتری است در انواع گروه های مختلف آلیاژی مطابق با استاندارد های بین المللی AA و در انواع قطر های مورد نیاز تولید شود. این محصول جز محصولات پرکاربرد نیمه ساخته ریخته گری می باشد.

روند تغییرات قیمت بیلت آلومینیوم
روند تغییرات قیمت بیلت آلومینیوم

تغییرات قیمت انواع بیلت آلومینیوم

تغییرات قیمت بلیت آلومینیوم به انواع بلیت آلومینیوم نیز بستگی دارد. از انواع بیلت های آلومینیومی می توان به بیلت وارداتی، بیلت استاندارد، بیلت DC و بیلت تبدیلی یا ذوب مجدد اشاره کرد. از انواع بیلت های وارداتی از شرکت های تالکو، دوبال، رویال و… می باشند. بیلت های استاندارد به محصولات المهدی و ایرالکو گفته می شود که در بازار به عنوان بیلت های استاندارد شناخته می شوند.

[porto_content_box border_top_color=”#1A3E6F”]همچنین بخوانید : پروفیل آلومینیوم و تاثیر صدور فاکتور رسمی بر قیمت آن[/porto_content_box]

بیلت های DC به محصولاتی گفته می شود که به روش Direct chill Casting یا همان آلومینیوم ذوب شده به روش ریخته گری ساخته می شوند. این محصول چون با محصولات شرکت المهدی و ایرالکو متمایز است با این نام شناخته می شود و در آخر به بلیت هایی که از ضایعات آلومینیوم به صورت ذوب مجدد ساخته و تولید می شوند بیلت تبدیلی گفته می شود.

عوامل موثر در تغییرات قیمت بیلت آلومینیوم

عوامل مختلفی در تغییرات قیمت بیلت آلومینیوم تاثیر دارد. از جمله انواع آلیاژ ها، سایزها بر اساس میلی متر و انواع طول. انواع آلیاژ ها در سری های مختلف ۱۰۰۰، ۳ هزار، ۴ هزار، ۵ هزار، ۶ هزار و… وجود دارند. سایز های موجود بین ۶ اینچ، ۱۰ اینچ و … موجودند.

آلیاژهای سری هزار آلیاژهایی با ۹۹ درصد آلومینیوم خالص هستند. بیلت های سری ۲ هزار با نام آلیاژ های سخت شناخته می شوند که بیشتر در صنایع نظامی و هواپیمایی استفاده و کاربرد دارند. این بیلت ها با توجه به سری های مختلف در صنایع مختلف کاربرد دارند و هر کدام از فلز مختلفی آلیاژ شده و دارای نقطه ذوب متفاوتی هستند که هر یک برای صنعت مختلفی مناسب می باشند.

روند تغییرات قیمت بیلت آلومینیوم از فروردین تا شهریور

تغییرات قیمت بیلت آلومینیوم به ازای هر کیلوگرم در سال ۹۹ بین ۲۷ هزار تومان تا ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است که ما در طی شش ماه اخیر شاهد افزایش قیمت بیلت آلومینیوم بوده ایم. قیمت های ارائه شده به صورت کلی است و قیمت ها بر اساس این که بیلت را از کدام شرکت و در چه نوعی خریداری می کنید متفاوت است.

به عنوان مثال هم اکنون قیمت بیلت المهدی در بازار حدود ۴۹ هزار و ۸۰۰ توان می باشد. همچنین در یک شرکت زمانی که بیلت ها در خلوص متفاوت عرضه می شوند قیمتشان متفاوت است. همچنین قیمت بیلت ها با خلوص ۹۹.۹۹۸ به ازای هر کیلوگرم قیمت بیشتری دارد و در بازار تا حدود ۶۵ هزار تومان نیز عرضه شده است.

تغییرات قیمت بیلت آلومینیوم در ایران تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. از جمله این عوامل می توان به قیمت جهانی و بازار جهانی آلومینیوم، قیمت دلار و افزایش و کاهش آن، میزان عرضه و تقاضا در بازار و در بورس کالا و همچنین میزان و ظرفیت معامله و رقابت معاملات اشاره کرد.

تاثیر قیمت دلار بر افزایش قیمت بیلت آلومینیوم
تاثیر قیمت دلار بر افزایش قیمت بیلت آلومینیوم

در ابتدای سال ۹۹ بیلت آلومینیوم با قیمت پایه حدودا ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت میانگین ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان هم معامله شده است. میزان تقاضا در همان زمان حدود ۳۵۰۰ تن بوده که عرضه آن حدود ۱۰۰۰ تن بوده است. پس از آن ما تا ماه اخیر شاهد افزایش قیمت بوده ایم. به عنوان مثال در اردیبهشت امسال بیلت آلومینیوم ایرالکو به قیمت حدود ۲۵ هزار تومان و بیلت المهدی حدود ۲۷ هزار تومان معامله شده است.

[porto_content_box border_top_color=”#1A3E6F”]همچنین بخوانید : قیمت چراغ خطی و هر آنچه باید بدانید![/porto_content_box]

قیمت روز آلومینیوم و تاثیر افزایش قیمت دلار بر آن

به فاصله ی یک ماه بعد ما باز هم شاهد تغییرات قیمت روز آلومینیوم هستیم. در خرداد ماه سال جاری قیمت بیلت ایرالکو با خلوص ۹۹.۸ به ازای هر کیلوگرم حدودا بین ۳۰ هزار و ۵۰۰ -۶۰۰ تومان معامله شده است. قیمت بیلت المهدی با خلوص ۹۹.۷ حدودا بین ۳۰ هزار و ۲۵۰-۳۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم در بازار عرضه شده است. بیلت المهدی با خلوص ۹۹.۵ حدودا ۳۰ هزار تومان پیشنهاد و معامله شده است.

موارد نام برده شده در فوق با همان خلوص در تیر ماه امسال با رشد حدودا ۱۰ هزار تومانی حدودا بین ۴۱ هزار تومان تا ۴۴ هزار تومان در بازار عرضه و مورد معامله قرار گرفته است. حدود یک ماه بعد در مرداد ماه قیمت ها کمی کاهش یافت. کاهش قیمت ها به این علت بود که چهار تولید کننده در کشور به طور همزمان محصولات خود را به بورس کالا وارد و عرضه کردند؛ این موضوع تقاضاهای کاذب را تا حدودی برطرف کرده و باعث افت قیمت ها شد.

تغییرات قیمت بیلت آلومینیوم در مرداد و شهریور

تغییرات قیمت بیلت آلومینیوم در مرداد ماه به این شرح است. بیلت ایرالکو با خلوص ۹۹.۸ درصد حدود ۴۳ هزار تومان، بیلت المهدی با خلوص ۹۹.۷ درصد بیلت و خلوص ۹۹.۵ درصد حدود ۴۲ هزار تومان و بیلت المهدی با خلوص ۹۹ درصد حدود ۳۷ هزار تومان در بازار عرضه و معامله شد.

در اوایل شهریور ماه سال ۹۹ قیمت بیلت ایرالکو ۹۹.۸ به ازای هر کیلوگرم حدود ۵۰ هزار تومان بوده است همچنین قیمت بیلت المهدی به ازای هر کیلوگرم ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است. آنچه لازم به ذکر است قیمت آلیاژ ۶۰۶۳ ایرالکو به قطر هفت اینچ حدودا بین ۵۱ تا ۵۲ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم نیز معامله شده است
تغییرات قیمت بیلت آلومینیوم در طی شش ماه اول سال به صورت کلی روند افزایشی داشته است و فقط در مرداد ماه کمی کاهش قیمت داشته است.

نتیجه گیری

در مجموع لازم به ذکر است که قیمت بیلت آلومینیوم به موارد مختلفی بستگی دارد از جمله سری های مختلف آن، درجه خلوص، شرکت عرضه کننده، نوع بیلت و.. می باشد. با توجه به حدود قیمت های موجود بیلت های ایرالکو جز گران ترین بیلت ها بوده است. بالاتر بودن درصد خلوص نیز از عوامل تاثیر گذار در قیمت بیلت ها می باشد.

گروه بازرگانی دیجی آلوم آماده ارایه خدمات در زمینه فروش محصولات آلومینیوم به مشتریان و همکاران عزیز میباشد.
جهت تماس به آدرس تلگرام مراجعه فرمایید
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هشت =

اینستاگرام دیجی آلوم