دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

روشهای نصب ورق کامپوزیت آلومینیوم

نوشته شده توسط تیم محتوا

روشهای نصب ورق کامپوزیت آلومینیوم

فهرست مطالب

:امتیاز محصول و محتوا

روشهای نصب ورق کامپوزیت آلومینیوم

 

ورق کامپوزیت  آلومینیوم یکی از ابداعات در معماری مدرن است. کیفیت و دوام بالا تنوع طرح و اجرا به اضافه دیگر مزایای ورق کامپوزیت ، این محصول را مورد توجه قرار داده است . انتخاب روش نصب مناسب  ورق کامپوزیت آلومینیوم در کیفیت و دوام نما موثر است .

انواع روشهای نصب ورق کامپوزیت آلومینیوم

  •  روش ثابت
  • روش ریلی
  • روش فیکس ریلینگ
  •  روش H. L
  •  روش هنگ

روش ثابت یا فیکسینگ : در این روش ورقهای کامپوزیت بر روی اسکلت آهنی یا آلومینیومی نصب می شوند و به وسیله پیچ یا پرچ ثابت می شوند. فاصله بین ورقها به وسیله نوارهایی از جنس پلی اورتان پر می شود که علاوه بر آب بندی نما ظاهر آن را زیبا تر می کند. تفاوت ضریب انبساط آهن و آلومینیوم موجب پایین آمدن مقاومت نما در برابر فشار و تکانه های ساختمان می شود.
روش ریلی یا هنگینگ : در شیوه ریلی پنلهای شیار دار بر روی پروفیل ناودانی الومینیوم به صورت ریلی قرار می گیرد. در این شیوه از پیچ یا پرچ استفاده نمی شود و به راحتی می توان یک قطعه را جدا و تعویض کرد. سرعت اجرای این روش بالاست و با وجود پروفیل ناودانی آلومینیوم نیاز به آب بندی ندارد.
روش فیکس ریلینگ : همان روش ثابت که با زیر سازی آلومینیومی انجام می شود. در این روش به منظور ممانعت از خوردگی میان آهن و آلومینیوم از زیرسازی آلومینیومی استفاده می شود. بالطبع این شیوه در مقابل تکانه های ساختمان مقاوم تر است و امکان رگلاژ شدن دارد.سازه آلومینیومی نسبت به سازه آهنی سبکتر است در نتیجه وزن کلی نما کمتر می باشد.
روش ثابت در مقایسه با روش ریلی ضعیف تر می باشد به این دلیل که پنلها در روش ثابت امکان حرکت و تعویض جداگانه ندارند. همینطور جای پیچ و پرچ ها در کار قابل رویت می باشد و از زیبایی نما می کاهد. در عوض سرعت اجرای شیوه ثابت بالاتر و هزینه آن کمتر است.

روش H. L : این روش مشابه روش فیکسینگ بوده با این تفاوت که پنلها به طور مستقیم بر روی پروفیلهای H و Lشکل قرار می گیرد. این شیوه اجرا با هزینه کم و سرعت بالا انجام می شود ، هینطور اجرای این شیوه تمیز و راحت است. در این شیوه اجرای آب بندی کامل ممکن نیست ، همچنین امکان عوض کردن پنل معیوب وجود ندارد. ضمن اینکه استفاده از این روش برای نصب پنلهای بزرگ مناسب نیست ، زیرا پنلها تغییر شکل می دهد و در هنگام باد و باران سرو صدا ایجاد می کنند.
روش هنگ : در این روش کلیه اجزای کار چه زیر سازی چه روسازی از جنس آلومینیوم می باشد. ضریب انبساط همه اجزا برابر است ، به همین دلیل دراثر شرایط جوی تغییر شکل نمی دهد و خرد نمی شود. برای آب بندی این روش نیاز به چسب سیلیکون نمی باشد. در روش هنگ پنلها در مقابل نیروهای جانبی مثل تکانه های ساختمان و وزش باد مقاوم بوده و جا به جا نمی شود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 5 =

اینستاگرام دیجی آلوم