دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

خدمات برشکاری آلومینیوم با روش های مختلف

نوشته شده توسط تیم محتوا

برشکاری آلومینیوم

فهرست مطالب

4.6/5 - (10 امتیاز)

خدمات برشکاری آلومینیوم از جمله خدمات است که برای سفارشی سازی این فلز پرکاربرد برای صنایع و مصارف گوناگون می‌باشد. دیجی آلوم با استفاده از روش برش بوسیله اره‌های مخصوص، اپراتورهای متخصص و حرفه‌ای ضامن کیفیت قطعات برش خورده آلومینیوم است.

البته لازم به ذکر است شرکتهای مختلف در دنیا برحسب میزان حرفه‌ای بودن از روشهای گوناگونی استفاده می‌کنند تا فلز آلومینیوم را به ورقه‌هایی با شکل و سایز مشخص تبدیل کنند. در ادامه این مطلب به انواع روشهای برش فلز آلومینیوم یا برشکاری آن جهت استفاده در صنایع مختلف می‌پردازیم.

خدمات برشکاری آلومینیوم با روشهای مختلف بسته به نیاز و بودجه مشتریان

شرکتهای فعال در صنعت آلومینیوم در دنیا با بهره گیری از انواع تکنولوژیها و روشهای رایج در زمینه خدمات برش پروفیل آلومینیوم متناسب با نیاز، اهداف و بودجه مشتریان، سعی در ارائه بهترین خدمات را دارند. در ادامه شما را با انواع روشهای برش آلومینیوم آشنا می‌کنیم.

خدمات برشکاری آلومینیوم
خدمات برشکاری آلومینیوم

برش آلومینیوم با اره‌های اتوماتیک

این ابزارها در واقع همان اره چوب بری با تیغه کربنی سه پهلو هستند که برای برش آلومینیوم هم استفاده می‌شوند. در این روش از ترکیب روغن یا آب و صابون بصورت اسپری شوینده استفاده می‌شود تا از جرقه زدن و داغ کردن تیغه جلوگیری شود.

گیره سی کلمپ یا جکهای پنوماتیک هم برای محکم نگه داشتن پروفیل آلومینیومی و تکان نخوردن در حین کار و امنیت اپراتور استفاده می‌گردد. تنوع این دستگاهها بر حسب اینکه تا چه حد اتوماتیک و بدون دخالت اپراتور عمل کنند زیاد می‌باشد و تنوع قیمتی زیادی نیز دارند.

نکته مهم: مهمترین نکته در برشکاری آلومینیوم، دقت و تلورانس برشکاری می‌باشد که در دیجی آلوم این اندازه تا 0/5 +/- دقت اجرا می‌گردد.

برش با قیچی قلع

این روش با قیچی قلع انجام می‌گیرد و بسته به نوع برش سبک و سنگین از قیچی دسته سبز یا قرمز برای برشهای ضخیم‌تر استفاده می‌شود.

برش لیزری آلومینیوم

برش لیزری آلومینیوم، دقیق ترین و پیشرفته ترین روش موجود در خدمات برشکاری آلومینیوم است. در این روش از لیزرهای پر قدرت استفاده می‌گردد. برشکاری آلومینیوم با لیزر را به طور مفصل در ادامه توضیح می‌دهیم.

دستگاه برش ورق آلومینیوم با لیزر با دقت و کیفیت بالا

برشکاری آلومینیوم با دستگاه لیزر تنوع و مزایا و البته مشکلات خاص خود را دارد. اولین بار از گاز CO2 برای برشکاری استفاده شد که در واقع ترکیبی از دی اکسید کربن، نیتروژن، هلیوم و هیدروژن بود. اشعه این دستگاه با قدرت نفوذ مناسب خود قادر بود تا پروفیلهایی با ضخامت 10 تا 15 میلیمتر را برش دهد اما به دلیل تعمیرات زیاد دستگاه و دقت نه چندان مناسب برای پروژه‌های حساس صنعتی استفاده محدودی پیدا کرده است.

پس از آن برش لیزری آلومینیوم با گاز اکسیژن متداول شد که نسبت به روش قبلی هزینه و تعمیرات کمتر داشت ولی همچنان عدم دقت بالا در برش را به همراه داشت.

هر چند این روش هنوز بسیار رایج است ولی با استفاده از گاز نیتروژن دقت و سرعت بسیار بالایی به کار اضافه می‌شود و هر پروفیلی با هر نوع ضخامتی را می توان برش داد. مشکل این روش هزینه بالای آن است. به همین دلیل بسته به نیاز و بودجه مشتریان قابل انجام می‌باشد.

خدمات برشکاری آلومینیوم با لیزر به دو روش برش ساده و حکاکی قابل انجام می‌باشد. روش حکاکی برای مواقعی است که مشتریان درخواست برش طبق طرح خاص مدنظرشان را داشته باشند که در این صورت طرح به شکل نرم‌ افزاری مشخص به کامپیوتر ارسال می‌گردد.

خدمات برش لیزری آلومینیوم
خدمات برش لیزری آلومینیوم

چرا برش آلومینیوم با لیزر بهترین روش برشکاری آلومینیوم است؟

برش آلومینیوم با روشهای مختلف قابل انجام است اما به دلیل نرمتر بودن فلز آلومینیوم در مقایسه با فلزاتی مثل آهن، احتمال انعکاس لیزر از سطح پروفیل به درون چشمی داخل لیزر و آسیب به آن وجود دارد.

صنعتگران آلومینیوم برای رفع این مشکل از دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند که مجهز به سنسور بوده و به محض بازگشت نور تابیده، دستگاه خاموش می‌شود تا امکان اصلاح تنظیمات و سطح ورقه آلومینیومی وجود داشته باشد. همچنین با مواد پوششی غیر بازتاب دهنده احتمال آسیب به دستگاه را بسیار کمتر می‌کنند.

بر همین اساس طبق تجربه دیجی آلوم، اگر تجربه، مهارت و تخصص کافی وجود داشته باشد می توان از مزایای بسیار مهم این روش مثل موارد زیر بهره مند شد تا کیفیت نهایی سفارش مشتریان بسیار بالا و تضمینی باشد:

  • برش هر نوع طرح پیچیده به دلیل انعطاف پذیری بالای دستگاه لیزر
  • دقت بسیار زیاد و ایجاد لبه‌های کاملاً صاف در محل برش
  • سرعت بسیار بالا و انجام سفارشات عمده مشتریان در حداقل زمان ممکن
  • با وجود قیمت بالاتر نسبت به روشهای دیگر (اختلاف جزئی)، به دلیل افزایش چشمگیر کیفیت کار از ارزش سرمایه‌گذاری بالایی برخوردار است
  • در برشهای تکراری همان دقت کار مشاهده می‌شود
  • کاهش چشمگیر ضایعات و پرتی آلومینیوم موقع برش
  • عدم تاب برداشتن یا جمع شدگی پروفیل آلومینیوم موقع برش
  • امکان انجام خدمات برشکاری آلومینیوم به شکل سری و متوالی برای قطعاتی با ضخامت یکسان

نکات بسیار مهم در خدمات برشکاری آلومینیوم

شرکت دیجی آلوم با سابقه طولانی در زمینه برشکاری پروفیل آلومینیومی با روشهای مختلف، چند نکته کاری بسیار مهم را با شما به اشتراک می‌گذارد. با اطلاع از این نکات به درستی متوجه خواهید شد که اپراتورهای متخصص و حرفه‌ای ما به چه مواردی دقت می‌کنند تا کیفیت کار شما کاملاً مورد قبول باشد:

  • زاویه کونیک: در حین برشکاری ورق آلومینیوم، به تدریج زاویه برش تغییر می‌کند اما اگر اپراتور حرفه‌ای مسئول انجام دادن آن باشد، زاویه کونیک را به نحوی تنظیم خواهد کرد که در هر لحظه میزان آن درست باشد.
  • مقدار پلیسه تولید شده: شرکت دیجی آلوم به شکل کاملاً حرفه‌ای و با استفاده از تیغه‌های الماسه ایتالیایی خدمات برش آلومینیوم را برای مشتریان انجام می‌دهد به نحوی که کمترین میزان پلیسه بعد از برش پروفیل تولید می‌شود. این رویه کاری نه تنها نشانه کیفیت بالای کار است بلکه با حذف دستگاه‌های ماشین کاری، در وقت و هزینه‌های جانبی هم صرفه جویی می‌شود.
  • کرف (Kerf): کرف معادل کمترین مقدار شعاع برای برش لیزری آلومینیوم می‌باشد. مقدار کرف بستگی به ضخامت ورق دارد و از طرفی ضخامت ورق هم تعداد سوراخهایی که می‌توان بر روی ورقه آلومینیومی ایجاد کرد را تعیین خواهد کرد. دیجی آلوم از دستگاه‌هایی با کرف کمتر استفاده می‌کند تا امکان برش پیچیده و سخت پروفیلها به راحتی انجام شود.
  • سرعت برشکاری: ما با استفاده از دستگاه‌های برش پرتوان و پرقدرت با بهره‌گیری از نیروی فنی با تجربه، در کوتاه‌ترین زمان و با بالاترین میزان دقت، برشکاری پروفیل آلومینیومی را انجام می‌دهیم. بدین ترتیب کیفیت و ظرافت کار افزایش پیدا خواهد کرد.
  • تنظیم میزان صافی سطح: هر چقدر سطح پروفیل آلومینیومی صاف‌تر باشد و اکسیدپذیر نباشد، دقت و کیفیت کار و انرژی مصرف شده کمتر خواهد بود. ما با تنظیم دقیق پارامترهایی مثل زاویه صحیح و توان مورد نیاز دستگاه، میزان صافی سطح را کنترل و اصلاح میکنیم.
  • زاویه برشکاری: در مواردی که نیاز است برش پروفیل با زوایای 45، 30 و یا 70 درجه انجام شود، دقت و برش زوایا و اندازه نهایی قطعه برش خورده از نکات بسیار مهم می‌باشد چرا که عدم دقت در زاویه برش و طول کار باعث ناقص شدن اتصالات و اتلاف پروفیلهای آلومینیومی میگردد.
اهمیت زاویه برش در برشکاری آلومینیوم
اهمیت زاویه برش در برشکاری آلومینیوم

هزینه و قیمت خدمات برشکاری آلومینیوم

قیمت خدمات برشکاری بسته به حجم کار، نوع پروفیل، دقت برشکاری، روش و شیوه مدنظر مشتریان، تعداد و میزان برشها، طرحهای اختصاصی برای برش از طریق نرم افزار کامپیوتری و سایر عوامل تعیین می‌شود. توصیه ما این است که حتماً قبل از ثبت سفارش از کارشناسان حرفه‌ای ما مشاوره رایگان بگیرید و جزئیات پروژه خود را مطرح کنید. دیجی آلوم به شما اطمینان می‌دهد که بالاترین کیفیت کاری را با کمترین قیمت برای شما در نظر خواهد گرفت.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

اینستاگرام دیجی آلوم