دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

تولید پروفیل آلومینیوم

نوشته شده توسط تیم محتوا

فهرست مطالب

4.8/5 - (13 امتیاز)

تولید پروفیل آلومینیوم

[ez-toc]

پروفیل یا اکستروژن آلومینیومی از فرآیند اکستروژن ساخته می ‌شود و در مقاطع و رنگ ‌های مختلف در بازار به عرضه می رسد. این محصولات از آلیاژهای مختلف آلومینیوم تولید می شوند و از طریق فرآیند اکستروژن به شکل های مختلفی در می آیند. بیشتر مشکلات فیزیکی آلومینیوم بیشتر به فرآیند تولید پروفیل آلومینیوم بستگی دارد. هنگام راه اندازی خط تولید پروفیل آلومینیوم، باید نوع کاربری را در نظر گرفت. زیرا در کاربردهای صنعتی، عمومی و ساختمانی انتخاب بهترین پروفیل آلومینیوم زمانی برجسته می شود که استانداردهای هر یک در نظر گرفته شود. می توانید قیمت پروفیل آلومینیوم را از کارشناسان فروش دریافت کنید.

تولید پروفیل آلومینیوم

خواص مهم پروفیل آلومینیوم

این پروفیل ها قوی و پایدار هستند و قابلیت چکش خواری بالایی دارند. بنابراین می توان آنها را به راحتی ریخته گری و ماشین کاری کرد. ضمن آنکه بدون از دست دادن یکپارچگی، قابل بازیافت مکرر هستند. آنها به عنوان یک هادی خوب، همراه با خاصیت غیر مغناطیسی شناخته می شوند.

بنابراین، این مقاطع آلومینیومی در بخش های مختلف کاربرد دارند. پروفیل های استاندارد به طور معمول دارای طرح های مختلف مانند گوشه، دو کاناله، لوله های مربع و گرد، مقاطع T، کانال های U یا پروفیل های Z طراحی و تولید می شوند که هر یک مصارف خاص خود را دارند.

پروفیل های آلومینیومی با توجه به کاربرد آنها

به طور کلی، می توان سه نوع اصلی تولید پروفیل آلومینیوم را تشخیص داد که شامل پروفیل آلومینیوم ساختمانی، پروفیل آلومینیوم عمومی و پروفیل آلومینیوم صنعتی است. در ادامه با این گروه های بزرگ بیشتر آشنا می شویم:

پروفیل های ساختمانی آلومینیومی

در عرصه ساخت و ساز، پروفیل های آلومینیومی با وجود اینکه به دلیل وزن کم خود متمایز هستند، استحکام بالایی در برابر تنش های برشی و پیچشی ارائه می دهند. اینها پروفیل هایی هستند که در ساخت سازه های سکوهای کاری، استیج ها، سازه های نما و کرتین وال و انواع لوور ساختمانی و دیوارپوش  و به طور گسترده ای برای سازه های انواع مختلف ساختمان تولید می شوند.

برای مشاهده لیست پروفیل های ساختمانی  تولید شده در دیجی آلوم بر روی لینک کلیک فرمایید.

پروفیل آلومینیوم عمومی

پروفیل های عمومی که کاربردهای آنها به پرداخت سطح خاصی نیاز دارند، عمدتاً برای تولید قاب پنجره، قاب درب و موارد مشابه استفاده خواهند شد.
برای مشاهده لیست پروفیل های عمومی تولید شده در دیجی آلوم بر روی لینک کلیک فرمایید.

تولید پروفیل های آلومینیوم برای صنعت

هنگام تولید پروفیل آلومینیوم صنعتی، اهداف مختلفی در نظر گرفته می شود، به ویژه مواردی که کیفیت سطح و استحکام آن چندان مهم نیست. با این حال، به طور معمول در صنعت، ترکیب خوبی از هر دو قابلیت، همراه با سایر ویژگی های خاص ماده مورد نیاز است. این خواص، تنوع بسیار گسترده ای از کاربردها را در صنعت، در زمینه های مختلف آن فراهم می کند.

خط تولید پروفیل آلومینیوم

پرکاربردترین فرآیند برای تولید پروفیل های آلومینیومی، به نام اکستروژن شناخته می شود. این چیزی است که امکان تولید پروفیل های یکنواخت را فراهم می کند. این روش به نفع تولید قطعات با هزینه کم خواهد بود. اما بدون کاهش کیفیت و تحمل خواص مکانیکی آنها است.

در این فرآیند مهم است بدانیم که چه عملیات سطحی را می توان برای پروفیل های آلومینیومی اعمال کرد؟ در پاسخ باید گفت سه گروه اصلی از فرآیند تولید پروفیل آلومینیوم به صورت برجسته مطرح می شود که به بهبود سطح پروفیل ‌ها ارتباط دارد. به طوری که می ‌توان آنها را به راحتی با نیازهای روند تولید در هر زمان معین و برای هر کار خاص تطبیق داد. این سه روش شامل:

  • پولیش: این کار از طریق مالش یا اعمال شیمیایی، سطحی صاف و براق ایجاد می کند.
  • رنگ آمیزی الکترواستاتیک: اجازه می دهد تا پوشش های نازک از طریق فرآیندهایی به دست آید که پوشش بهتری را نسبت به رنگ مایع معمولی تضمین می کند.
  • آنودایز کردن: در نهایت، آندایزینگ یک پوشش رایج است که ضخامت لایه اکسید طبیعی روی سطح آلومینیوم را افزایش می دهد. در نتیجه در فرآیند تولید پروفیل آلومینیوم، اجزایی به دست می آید که نه تنها ماندگاری بیشتری دارند، بلکه در برابر خوردگی سخت تر و مقاوم تر می شوند.

 آیا اکستروژن آلومینیوم روش مناسبی برای تولید آن است

اکستروژن آلومینیوم برای چه مواردی استفاده می شود؟ آیا آنها انتخاب خوبی برای کاربری مدنظر شما هستند؟ برای کسانی که با تولید و ساخت آلومینیوم آشنایی ندارند، اکستروژن آلومینیوم ممکن است یک فرآیند صنعتی تخصصی به نظر برسد. چیزی که برای یک فرد معمولی چندان قابل درک نیست. اما ما هر روز، در خانه، محل کار و تقریباً در همه جا توسط اکستروژن های آلومینیومی احاطه شده ایم.

آلومینیوم یک فلز مقرون به صرفه و همه کاره است که برای تعداد زیادی از محیط ها و صنایع استفاده می شود. همه چیز از محصولات مصرفی خانگی گرفته تا مجموعه های پیشرفته هوافضا از آلومینیوم ساخته شده اند. ضمن اینکه این محصول شکل پذیری بسیار بالایی را ارائه می دهد و شکل دادن به آن را حتی در هندسه های پیچیده، آسان و نسبتاً ارزان می کند.

مزایای پروفیل آلومینیوم

هنگامی که مزایای آلومینیوم به عنوان یک ماده با شکل گیری از طریق فرآیند اکستروژن ترکیب می شود، نتیجه یک ترکیب بی نظیر از مزایای مختلف می شود که تولید پروفیل آلومینیوم را به یک انتخاب ارزشمند تبدیل خواهد کرد. از جمله مزیت های این محصول می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • قوی، سخت و سبک

قطعات آلومینیومی ممکن است به اندازه قطعات ساخته شده از فولاد قوی نباشند، اما وزن آنها بسیار کمتر از موارد مشابه است. این نسبت عالی استحکام به وزن، کارکرد یا پشتیبانی لازم از محصولات آلومینیومی را بدون کاهش عملکرد برای بسیاری از کاربردها آسان‌تر می‌کند.

  • مقاوم در برابر خوردگی

در فضاهای بیرونی، محیط های دریایی و سطوح مرطوب، مقاومت در برابر خوردگی بالا ضروری است. لایه غیرفعال سازی طبیعی آلومینیوم و گزینه هایی برای پرداخت هایی با کارایی بالا، آن را در برابر خوردگی بسیار مقاوم کرده است.

  • رسانایی حرارتی بالا

رسانایی سریع گرما ویژگی مفیدی است که آلومینیوم را برای ظروف پخت و پز، سینک های حرارتی اکسترود شده و حتی مدیریت آتش سوزی اضطراری زمانی که سازه ها بزرگ هستند مفید می کند. اکستروژن های طولانی می توانند گرما را از آتش دور کنند تا به مدیریت دما کمک نمایند.

از همین روست که هنگام تولید پروفیل آلومینیوم سطح مقاطع و شکل های مختلف در نظر گرفته می شود تا قابلیت ساخت سازه های مختلف را داشته باشد.

  • هدایت الکتریکی بالا

آلومینیوم یک انتخاب عالی برای سیم‌ها و کابل‌های اکسترود شده است که از وسایل الکترونیکی کوچک تا سیم‌های انتقال ولتاژ بالا را شامل می‌شود.

  • هزینه و شکل پذیری

اکستروژن یک فرآیند سریع و کارآمد برای ایجاد پروفیل های بلند از هر دو شکل ساده و پیچیده است. آلومینیوم می‌تواند جایگزین مقرون به صرفه‌ ای برای مواد گران ‌تر مانند مس یا تیتانیوم باشد. هزینه ساخت پایین اکستروژن‌ها، آنها را به انتخابی آسان برای طراحان محصول در همه جا تبدیل می‌کند.

  • پذیرش پوشش ‌های سطحی

اکستروژن ‌ها در سطوح آلومینیومی قرار می گیرند تا ظاهر بهتر، مقاومت در برابر خوردگی یا سایر ویژگی‌های آن‌ها را افزایش دهند. به عنوان مثال، می‌توان در خط تولید پروفیل آلومینیوم آن‌ها را در رنگ‌های مختلف برای استفاده تزئینی آنودایز کرد یا برای پوشش ضخیم ‌تر پوشش پودری داد.

روش های موثر برای بهبود تولید پروفیل های آلومینیومی

داشتن تجهیزات اکستروژن پروفیل آلومینیومی با تکنولوژی پیشرفته، برای تولید محصولات پروفیل آلومینیومی با کیفیت بسیار مهم است. علاوه بر این، اگر می خواهید کیفیت محصولات پروفیل آلومینیومی را بهبود ببخشید، باید عوامل دیگری را در نظر بگیرید.

فرآیند شکل دهی اولیه تولید پروفیل

به طور کلی، دستگاه اکستروژن آلومینیوم شامل بخش هایی مانند سیلندر اصلی، فشار هیدرولیکی، رام یا چکش میله ای، دامی یا بلوک محافظ، بیلت و کانتینر می شود. سیلندر اصلی یک سیستم ترمز هیدرولیک است. روغن دنده مطابق با میله پیستون بزرگ به میله پیستون کوچک منتقل می شود تا اکستروژن را تقویت کند.

پس از فشار دادن میله شکل دهی، میله آلومینیومی گرم شده به داخل سیلندر فرمینگ اکستروژن فرستاده می شود. پس از رسیدن به فشار کاری لوله اگزوز، سیلندر شکل دهنده اکستروژن، لوله اگزوز را معکوس می کند. سپس برای اتصال به مدل، به سمت جلو حرکت می کند تا به اکستروژن پروفیل آلومینیومی دست یابد.

در این مرحله از تولید پروفیل آلومینیوم پس از فشردن کار، میله اکستروژن به سمت جلو حرکت می کند تا آلومینیوم موجود در سیلندر اکستروژن را به سوراخ جداسازی قالب بفرستد. بدین ترتیب پروفیل آلیاژ آلومینیوم به آرامی تخلیه شده و قالب مطابق آن شکل می گیرد.

انواع پروفیل آلومینیوم

برای تولید پروفیل از آلیاژهای آلومینیومی یا اشکال اکسترود شده استفاده می شود. در هر صورت، این پروفیل ها در روش اکستروژن ساخته خواهند شد. در خط تولید پروفیل آلومینیوم، شمش های حرارت دیده، از دهانه ای با شکل خاص (قالب) عبور داده می شوند تا شکلی با سطح مقطع ثابت حاصل شود. این پروفیل ها در طول های متنوعی تولید می شوند. ضمن آنکه قیمت پروفیل آلومینیوم در انواع آن متفاوت خواهد بود.

مقاله “7 عامل موثر بر افزایش عمر قالب اکستروژن”  را مطالعه بفرمایید.

  • پروفیل با فرم T

یکی از پروفیل های پرکاربرد که به طور معمول در سازه های نگهدارنده کاربرد دارد، نوع Tشکل است که قادر است تا سازه های سنگین را به درستی پشتیبانی سازد. این از جمله پروفیل های مستکم در انواع پروفیل آلومینیوم محسوب می شود.

  • تولید پروفیل آلومینیوم با فرم U

در خط تولید پروفیل ، فرم U  نیز کاربرد زیادی را به خود اختصاص می دهد. این محصول نیز به دلیل استحکام بالایی که دارد، در ساخت کانال های سیم کشی، قاب و محفظه مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل قابلیت هایی که آلومینیوم دارد، از این پروفیل در بخش هایی که نیاز به محافظت با حساسیت بالا است، استفاده خواهد شد.

  •  شکل I در پروفیل های آلومینیومی

این نوع پروفیل نیز در سازه هایی به کار می رود که مقاومت در برابر خم شدگی از اهمیت بالایی برخوردار باشد. از همین روست که به طور معمول در سازه هایی مانند ساختمان های بلند و پل ها کاربرد پیدا می کند.

  • پروفیل های آلومینیومی L

پروفیل های L شکل دارای دو فلنج عمود بر هم هستند که یک زاویه قائمه تشکیل می دهند. آنها برای ساخت قاب پنجره، جعبه، براکت ها و سایر سازه های مشابه مناسب هستند. پروفیل های L شکل معمولاً در صنعت تولید برای ساخت قاب ماشین آلات و سایر تجهیزات استفاده می شود.

  • پروفیل آلومینیومی Z شکل

از دیگر نمونه هایی که در خط تولید پروفیل آلومینیوم ساخته می شود، پروفیل هایی هستند که دارای فرم Z  بوده و کاربردهای زیادی را ایجاد می کند. از این محصولات می توان در ساخت سقف ساختمان بهره برد. این نوع از پروفیل در برابر خمش و بارهای جانبی، مقاومت بالایی را از خود نشان خواهد داد.

  • پروفیل های O شکل

این مدل در میان بهترین پروفیل آلومینیوم، به شکل دایره طراحی شده است و در عین آن که استحکام خوبی دارد، سبک وزن بوده و نصب آسانی را به خود اختصاص داده است. از همین روست که به طور معمول در سازه هایی مانند نرده ها کاربرد پیدا می کند.

  • پروفیل آلومینیومی با فرم H

در میان انواع پروفیل در خط تولید پروفیل آلومینیوم، یکی از پرکاربردترین پروفیل که در ساخت ستون و تیرهای ساختمان استفاده می شود، مدل های H شکل پروفیل هستند. آنها نیز مانند مدل های مشابه، در برابر پیچیدگی و خمیدگی، استحکام بالایی دارند.

  •  شکل مخروطی پروفیل

شکل مخروطی پروفیل این امکان را فراهم می کند که به راحتی در بخش هایی مانند ستون ها کاربرد داشته باشند. این نوع از پروفیل به دلیل فرم زیبایی که دارد، در کاربردهای معماری در بخش داخلی ساختمان به کار می آید.

  • شکل لوله ای پروفیل های آلومینیومی

این نوع پروفیل نیز که در شکل های مربع و مستطیل تولید می شوند، در بخش داخلی ساختمان سازی کاربرد دارند. آنها می توانند به دلیل سبک وزن بودن، در سازه باربر استفاده شوند.

  • تولید پروفیل آلومینیومی به شکل کانال

تولید پروفیل آلومینیوم به شکل کانال در برخی موارد به دلیل جایگزینی با پروفیل U شکل استفاده می شود. این فرم های کانالی، به عنوان بخش هایی از تیرها، محفظه ها یا قاب ها کاربرد دارند.

  • پروفیل با فرم شیار

این فرم پروفیل همانگونه که از نامش پیداست، دارای شیارهایی است که در سطح پروفیل ایجاد شده و امکان اتصال قطعه های متنوع به پروفیل را می دهد.

جمع بندی

آلومینیوم یکی از فلزهای پرکاربرد در صنایع و ساختمان سازی است که به دلیل قابلیت های فوق العاده ای که دارد، مورد توجه قرار گرفته است. تولید پروفیل آلومینیوم نیاز به طراحی و تولید تخصصی دارد. از همین روست که کارشناسان این فن، همواره بررسی های دقیقی در جهت روند تولید پروفیل های آلومینیوم اکسترود پذیر انجام می دهند تا بتوانند کیفیت پروفیل نهایی را ارتقا دهند. شما می توانید قیمت پروفیل آلومینیوم را از کارشناسان ما دریافت کنید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + چهار =

اینستاگرام دیجی آلوم