دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

تفاوت قوطی آلومینیومی با لوله آلومینیومی در چیست؟

نوشته شده توسط تیم محتوا

تفاوت قوطی آلومینیومی با لوله آلومینیومی

فهرست مطالب

5/5 - (1 امتیاز)

تفاوت قوطی آلومینیومی با لوله آلومینیومی یکی از اشتباهاتی که خیلی از افراد آن را مرتکب می شوند تفاوت بین قوطی آلومینیوم و لوله آلومینیوم است. قصد داریم در ادامه مقالات دانش فنی آلومینیوم این ابهامات را به صورت کامل برطرف نماییم. پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه دیجی آلوم باشید.

تفاوت قوطی آلومینیومی با لوله آلومینیومی

اجازه دهید قبل از اینکه این مقاله کاربردی را شروع کنیم اول از همه با آلومینیوم آشنایی نسبی داشته باشیم. که میتواند در ادامه در خصوص اصطلاحات استفاده شده، ابهامات را برطرف نماید.

آلومینیوم یا آلومینیم عنصری شیمیای با عدد اتمی ۱۳ و نماد Al است. این عنصر یک فلز نرم، نقره‌ای و چکش‌پذیر با چگالی ۲٫۷ است که در گروه بور قرار دارد. این عنصر پس از اکسیژن و سیلیکون فراوان‌ترین عنصر و هم‌چنین فراوان‌ترین فلز در پوسته کره زمین است. آلومینیوم خالص به دلیل واکنش‌پذیری بسیار بالای خود بسیار به ندرت یافت می‌شود به همین دلیل به صورت ناخالص در سنگ‌های معدنی مختلفی وجود دارد. بیشتر آلومینیوم دنیا از سنگ بوکسیت به دست می‌آید.

قوطی آلومینیوم چیست ؟

قوطی یا باکس که به انگلیسی به آن BOX می گویند یک پروفیل به شکل جعبه ای و چهار گوش است که از انواع قوطی بر اساس جنس میتوان به  قوطی های آهنی ،استیل و آلومینیومی اشاره کرد.

با توجه به نوع کاربرد سایز های بسیار متنوعی برای پروفیل قوطی وجود دارد. از بین مشخصات پروفیل قوطی آلومینیوم می توان به ضخامت آن اشاره کرد که اصطلاحا به آن گوشت پروفیل گفته می شود. ضخامت قوطی های پروفیل آلومینیومی متغیر است اما  قوطی هایی با ضخامت بین 0/6 میل تا 1/5 میل را قوطی سبک یا قوطی مبلی می نامند. قوطی های ساختمانی به نسبت ضخامتی برابر با  2تا 3 میل  دارند .

قوطی های صنعتی نیز دارای ضخامت بیشتر از 4 میل هستند. وزن پروفیل به ضخامت پروفیل بسیار وابسته بوده و هر چقدر ضخامت قوطی بیشتر باشد وزن آن نیز بیشتر می شود. و متناسب با آن هزینه آن نیز افزایش می یابد که اصطلاحا به آن قوطی سنگین نیز گفته می شود.

لوله آلومینیوم چیست ؟

لوله آلومینیوم برای سوخت رسانی وانتقال روغن درموتور هواپيما بدليل سبك بودن وهمچنين درواحدهاي صنايع شيميايی و درمحيط کارخانه گازهایی مثل آلروآمونياک يا انيدريدسولفورو ورسانيدن هوای خشك به دستگاههای ابزاردقيق کاربرد دارد.

لوله آلومینیومی بر حسب کاربرد و مصارف آن در صنايع مختلف ، در سايز ها ، ضخامت ها و آلياژهای مختلف توليد و عرضه ميگردند.در انتخاب هر يک از موارد فوق اعم از سايز ، ضخامت و آلياژ لوله های آلومينيومی ، توجه به کارکرد و کاربری مقطع از اهميت بسزايی برخوردار است چراکه هر يک تاثير متفاوتی بر رفتار مقاطع آلومينيومی خواهد داشت.

تفاوت قوطی آلومینیومی با لوله آلومینیومی

تا به اینجای مقاله کاربرد و نحوه عملکرد دو پروفیل قوطی آلومینیومی و لوله آلومینیومی را با یکدیگر بررسی نمودیم. اجازه دهید یکی از اشتباهاتی که در خصوص نحوه استفاده این دو پروفیل انجام میپذیرد را با شما در میان بگذاریم. اگر توجه کرده باشید اکثرا زمانی که به مغازه برای خرید یک نوشیدنی میرویم سریعا میگویم یک قوطی نوشیدنی برای ما بیاورند.

همانطور که در اول مقاله اشاره شد قوطی آلومینیومی یک پروفیل چهارگوش است که برای مصارف خاصی مورد استفاده قراره میگیرد. ولی لوله آلومینیومی پروفیلی است که حالت گرد دارد و میتواند به صورت یک ظرف برای نگهداری نوشیدنی مورد استفاده قرار گیرد.این یک مثال خیلی ساده بود که در زندگی های رومزه ما به شدت از این اصطلاح استفاده می کنیم.

با همین مثال ساده میتوانیم به صورت کاملا ساده نسبت به اختلاف و تفاوت این دو پروفیل آشنا شویم. در این مقاله قصد داشتیم شما را با دو پروفیل بسیار کاربردی آشنا نماییم. اما خیلی از کاربران این دو پروفیل را با یکدیگر اشتباه گرفته و تصور میکنند قوطی باید یک پروفیل گرد یا استوانه ای باشد.

راهنمای خرید قوطی آلومینیومی یا لوله آلومینیومی

اگر شماهم به تازگی نیاز به استفاده از پروفیل های آلومینیومی داشته باشید شاید کمی دچار تردید شده باشید که کدام پروفیل مناسب کار و حرفه ی شماست. معمولا اگر در انتخاب پروفیل خود اشتباهی نموده باشید نمیتوانید از پروفیل تولید شده در صنعت خود بهرهمند شوید.

از همین رو اگر قصد خرید قوطی آلومینیوم یا خرید لوله آلومینیوم را داریم میتواین با کارشناسان فروش مجموعه دیجی آلوم در تماس باشید تا به بهترین نحو ممکن شما را در انتخاب هرچه بهتر پروفیل مورد نیاز یاری نمایند.

 

تلفن تماس با مجموعه دیجی آلوم

 

سخن پایانی

تفاوت قوطی آلومینیومی با لوله آلومینیومی کمی دشوار است. اما اگر شما با صنعت آلومینیوم آشنایت نسبی داشته باشید میتوانید به صورت کامل تفاوت این دو مقطع آلومینیومی را به خوبی دریابید. اما اگر شماهم برای اولین بار است که نام این دو مقطع را میشنوید و یا اگر تجربه ای در خصوص استفاده از این دو پروفیل را دارید در بخش دیدگاه ها آن را مطرح نموده تا توسط کارشناسان مجرب و دوره دیده دیجی آلوم به بهترین پاسخ خود دست یابید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

اینستاگرام دیجی آلوم