دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

ترمال بریک چیست؟

نوشته شده توسط تیم محتوا

ترمال بریک چیست؟

فهرست مطالب

:امتیاز محصول و محتوا

ترمال بریک چیست؟

ترمال بریک چیست؟ ترمال بریک به معنای سد یا شکست حرارتی ، شیوه ای است که در آن با به کار بردن مواد و عناصری که انتقال حرارتی کمتری دارند در بین مواد رسانا و دارای هدایت حرارتی بالا موجب نگه داشتن دما و جلوگیری از هدر رفتن انرژی می شود.

این شیوه در قسمتهای مختلف ساختمان سقف، کف، دیوارها ، دربها و پنجره ها  به شیوه ها ی مختلف و با استفاده از مواد متفاوت انجام می شود.

در ساختمان ها عایق حرارتی مانع از خارج شدن گرما از داخل ساختمان وهمینطور ورود آن به داخل ساختمان می شود و مصرف انرژی را برای تولید سرما و گرما کاهش می دهد. در بعضی موارد عایق بندی صرفا موجب کاهش مصرف انرژی و نگه داشتن دما نمیشود بلکه ممکن است مانع از انتقال صوت نیز باشدو عایق صوتی نیز باشد. اما به طورکلی ترمال بریک یا سد حرارتی به مجموعه طرح هایی گفته میشود که مانع از انتقال گرما به روشهای همرفت ،رسانایی ویا تابش می شوند.

در قسمتهای مختلف ساختمان دیوارها ، کف و سقف و… از مواد و متریال مختلفی مناسب با فضا در بین مواد رسانا برای انجام تکنیک ترمال بریک و جلوگیری از انتقال دما و هدر رفتن انرژی استفاده می شود.

مواد عایقی که در قسمتهای مختلف ساختمان به کاربرده میشود:

پلی استایرن ،پلی یورتان، پشم شیشه، سلولز، پشم سنگ ، فیبر حیوانی (پشم گوسفند)، کاه ، فیبر چوب ،پنبه ، چوب پنبه ، کتان پنبه ، گیاه شاهدانه، گیاه کتان ، سیمان، خاک، هوا، بعضی گازها ، ورمیکولیت ، نوارهای رزین ، پلاستیک و……

مثلا در پنجره های ترمال بریک در بین دو قسمت فریم از رزین غیر فلزی ( پلی آمید ) استفاده می شود. در فضای بین شیشه های دو جداره ازخلا به عنوان عایق استفاده میشود که نقش عایق را به عهده دارند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + چهارده =

اینستاگرام دیجی آلوم