دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

آنادایز پروفیل آلومینیوم شیاردار مهندسی(صنعتی)

نوشته شده توسط تیم محتوا

آنادایز پروفیل شیاردار مهندسی

فهرست مطالب

:امتیاز محصول و محتوا

یکی از کاربردی ترین مقاطع آلومینیومی، پروفیل شیاردار مهندسی است. البته این پروفیل را با نام پروفیل شیاردار صنعتی نیز شناخته می شود و میتواند از این پروفیل در مقاصد مختلفی استفاده نمود.

یکی از بخش هایی که بعد از تولید یک پروفیل مورد بحث قرار میگیرد بحث آنادایز پروفیل شیاردار مهندسی است. که قصد داریم در ادامه مقالات دانش فنی آلومینیوم در خصوص این روش با شما کمی تبادل اطلاعات داشته باشیم پیشنهاد میکنیم همراه دیجی آلوم باشید.

آنادایز پروفیل آلومینیوم شیاردار مهندسی(صنعتی):

این روش یک لایه اکسید نازک بر روی قطعات آلومینیومی کشیده می شود تا مقاومت پروفیل شیاردار مهندسی بیشتر شده و باعث ایجاد نمای تزئینی می شود . افزایش این لایه اکسیدی به 10 الی 20 میکرون می رسد و باعث می شود تغییرات ظاهری و فیزیکی در آن به وجود آید این کار باعث می شود آلومینیوم از این نظر خوب رنگ بگیرد .

یکی از خواص آلومینیوم این است که وقتی در حالت آزاد  قرار گیرد میل زیادی دارد با هوا ترکیب شود و یک لایه اکسید بر روی آلومینیوم ایجاد می شود که حالت چسبندگی و اتصال مولکولی ضعیفی دارد به این دلیل مولکول آلومینیم با سرعت جدا شده است و یک لایه اکسید جدید به وجود آمده است که این لایه ضخامت و چسبندگی زیادی دارد و از پروفیل آلومینیوم شیاردار به راحتی جدا نمی شود و استحکام  زیادی به آلومینیوم می دهد. مزیتی که حالت اکسید شده ایجاد می کند در روش آنادایز این است که در شرایط طبیعی مقاومت زیادی در مقابل خوردگی به وجود می آورد .

در پروفیل های شیاردار20-20 و 30-30 سوراخی ریز به وجود می آید.  این لایه کاربرد زیادی در وسایل صنعتی ،درب و پنجره ساختمان ، تجهیزات هوا و فضا و … دارد . این فرآیند فرایندی است کنترل پذیر چون میزان برقی که روی آزاد شدن مولکول اکسیژن به وجود می آید و همچنین واکنش آلومینیوم را کنترل می کند .

آنادایز کردن از طریق روش الکتروشیمیایی صورت می گیرد. الکترولیت کردن اسید سولفوریک با غلظت های به 10 gr/lit و 700gr/lit در صنایع استفاده می شود. فلز آلومینیوم به صورت آند و قطب منفی است.

 

مزایای آنادایز کردن پروفیل آلومینیوم شیاردار مهندسی:

  1. عایق کاری
  2. مقاومت سایشی را افزایش می دهد
  3. آبکاری (سیلینگ)
  4. قدرت چسبندگی رنگ ها (الکتروکالرینگ) را افزایش می دهد
  5. مقاومت در مقابل خوردگی را افزایش می دهد
  6. نمای ظاهری مناسب برای تزئینات و دکوراسیون را افزایش می دهد
  7. ضریب انتقال حرارت پایین است

با آنادایز کردن آلومینیوم میتوانیم به رنگهای زیبا و استحکامی بهتر دست یابیم. در نتیجه طرح ما علاوه بر جذابیت بصری دارای استحکام مناسب و ضد خوردگی می باشد. درصورتی که نیاز به خدمات آنادایز کردن پرفیل شیاردار مهندسی را دارید میتوانید هم اکنون با دیجی آلوم در تماس باشید.

مشخصات فنی آنوادیز کردن :

  1. مقاومت در مقابل شرایط آب و هوا
  2. باید از هر لحاظ محصول در حین تولید شاخص های کیفیت آن مشخص شود.
  3. در مقابل اشعه آفتاب باید مقاومت زیادی داشته باشد.
  4. پروفیل های شیاردار مهندسی باید در بسته بندی قرار بگیرد که به وسیله دستگاه اتوماتیک در کاوری مخصوص قرار گیرد.
  5. برای اینکه ضایعات پروفیل ها کمتر شود باید از اتصالات مدرن استفاده شود
  6. توان آن باید تا ضخامت 30 میکرون باشد مطابق استانداردها

 

اندازه پروفیل های آلومینیومی شیاردار طی فرآیند آنادایز :

طول پروفیل های آلومینیومی معمولا در شاخه های 6 متری است که به وسیله مفتول های مخصوصی بسته می شوند تا جریان برق در داخل این پروفیل عبور نماید. بعضی از مواقع پروفیل به علت سبک بودن باید در اواسط پروفیل از بسته هایی استفاده شود.

دما و جریان برقی DC نقش زیادی در کیفیت آنادایز پروفیل شیاردار مهندسی ایفا میکند. بعضی از کارخانه جات ها که فاقد سیستم چیلر هستند در تابستان به علت گرم شدن هوا پروفیل هایی تولید میکنند که از کیفیت پایینی برخوردار هستند.

خدمات آنادایز پروفیل شیاردار مهندسی

دیجی آلوم یکی از بزرگترین مراکز تولید و فروش انواع مقاطع آلومینیومی است. با توجه به ظرفیت های این مجموعه، امکان ارسال قطعات به سرتاسر ایران موجود می باشد. در صورتی که قصد دارید پروفیل شیاردار مهندسی خود را آنادایز (آنودایزینگ) میتوانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس گرفته و درخواست خود را به ثبت برسانید.

پیشنهاد میکنیم حتما به بخش محصولات پروفیل شیادار مهندسی ما مراجعه نمایید و در صورت نیاز به خرید هریک از پروفیل ها کافیست با کارشناسان دیجی آلوم در تماس باشید.

تلفن تماس با مجموعه دیجی آلوم

سخن پایانی

در این مقاله سعی شده با خدمات آنادایز به صورت تخصصی آشنا شویم. در صورتی که شماهم در خصوص آنادایز اطلاعاتی دارید آن را با سایرین به اشتراک بگذارید. همچنین میتوانید سوالات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید تا توسط کارشناسان مجرب دیجی آلوم پاسخ خود را دریافت نمایید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

اینستاگرام دیجی آلوم