دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

کاربرد پروفیل های آلومینیوم

نوشته شده توسط تیم محتوا

کاربرد پروفیل آلومینیوم در زمینه صنعت هوافضا

فهرست مطالب

4.8/5 - (5 امتیاز)

آلومینیوم به عنوان یک فلز سبک، پس از اکسیژن و سیلیکون فراوان ترین عنصر فلزی در پوسته زمین است. آلومینیوم و آلیاژهای آلومینیوم دارای چگالی کم، استحکام بالا، مقاومت در برابر خوردگی، هدایت الکتریکی و حرارتی خوب، پردازش آسان و چکش خواری هستند. ویژگی های قابل جوش، قابل بازیافت و سایر ویژگی ها، مشخص می کند که مقاطع آلومینیومی و آلیاژهای آلومینیوم دارای طیف گسترده ای از زمینه های کاربردی هستند و نقش مهمی در زمینه صنعتی ایفا می کنند. در اینجا کاربرد پروفیل های آلومینیوم را آورده ایم. می توانید برای خرید این پروفیل ها و دریافت قیمت پروفیل آلومینیومی، با کارشناسان فروش دیجی آلوم تماس بگیرید.

کاربرد پروفیل آلومینیوم در زمینه صنعت هوافضا

آلیاژهای آلومینیوم به طور گسترده در هوافضا استفاده می شوند و به عنوان “فلزات پرنده” شناخته می شوند. هوافضا عمدتاً از ویژگی های استحکام بالا، مقاومت در برابر حرارت و مقاومت در برابر خوردگی آلیاژهای آلومینیوم استفاده می کند. پروفیل ها با توجه به قسمت های مختلف هواپیما و فضاپیما انتخاب می شوند.

کاربرد پروفیل آلومینیوم در زمینه صنعت هوافضا

پروفیل های آلومینیومی با استحکام بالا برای اجزای بدنه، سیستم های عامل، محفظه موتور و صندلی ها مورد نیاز است. قطعات نزدیک موتور و سیستم تبادل هوا به دلیل تولید حرارت مداوم باید از پروفیل های مقاوم در برابر حرارت استفاده کنند. پانل های دیواری، ستون ها، پروانه ها و غیره روی بال های هواپیما باید از پروفیل های آلومینیومی مقاوم در برابر خوردگی ساخته شوند. این یکی از موارد مهم کاربرد پروفیل های آلومینیوم است.

پروفیل آلومینیومی در زمینه حمل و نقل ریلی

پروفیل های آلومینیومی مورد استفاده در زمینه حمل و نقل می توانند به طور موثر وزن مرده را کاهش دهند، بار محموله را افزایش دهند و عمر مفید را بالا ببرند که برای صرفه جویی در انرژی و کاهش انتشار، بهبود مزایای اقتصادی صنعت حمل و نقل و کارایی حمل و نقل جاده ای اهمیت زیادی دارد.

پروفیل آلومینیومی در زمینه حمل و نقل ریلی

ترانزیت ریلی شهری

ترانزیت ریلی شهری عمدتاً شامل مترو و ریل سبک است. قطعاتی که بیشتر از پروفیل های آلومینیومی استفاده می کنند، مقاطع آلومینیومی از آلیاژ هستند که در بخش هایی مانند میله ها و پنجره کاربرد دارند.

ریل پر سرعت

در سال‌های اخیر، راه ‌آهن‌های پرسرعت توسعه یافته‌اند. قطارهای سریع السیر با سرعت بیش از 200 کیلومتر در ساعت نیازهای بالایی برای وزن سبک، هوابند بودن و مقاومت در برابر خوردگی دارند. بدنه آلیاژ آلومینیوم دارای مزایای مطلق در کاربرد وسایل نقلیه ریلی است.  کاربرد پروفیل های آلومینیومی عمدتاً در واگن های راه آهن، بدنه اتومبیل و غیره استفاده می شوند.

استفاده از پروفیل آلومینیومی در زمینه خودروهای انرژی نو

استفاده از پروفیل آلومینیومی در زمینه خودروهای انرژی نو

استفاده از مقاطع آلومینیومی در صنعت خودرو نیز قابل مشهود است.

خودروهای انرژی نو

پروفیل های آلومینیومی قابل استفاده در قاب بدنه خودروهای انرژی جدید، روکش موتور، سینی های آلومینیومی باتری، سپرها و غیره، خودروهای سواری، بدنه اتوبوس، سیستم صندلی و … هستند. خودروهای انرژی جدید در سبک سبک وزن هستند. امروزه، تعداد زیادی پروفیل آلومینیومی و پانل های لانه زنبوری آلومینیومی برای بدنه خودروهای سبک وزن استفاده می شود.

کاربرد پروفیل های آلومینیومی را می توان برای بدنه خودرو و لوازم جانبی وسایل نقلیه حمل و نقل استفاده کرد. تریلرهای آلیاژ آلومینیوم نماینده معمولی وسایل نقلیه سبک وزن هستند. علاوه بر صرفه جویی در انرژی و حفاظت از محیط زیست، آنها می توانند وزن خودرو را کاهش دهند، مصرف سوخت را پایین آورده و کارایی حمل و نقل را بهبود بخشند.

کانتینر یخچالی

کانتینر یخچال دار یک محفظه عایق است که مخصوص کالاهای یخچال دار یا کالاهای با دمای پایینی است که در حین حمل و نقل نیاز به دمای معینی دارند. با توجه به وزن سبک، مقاومت در برابر خوردگی، عملیات آسان سطح، شکل‌پذیری آسان، عملکرد دمای پایین، پایداری و سایر ویژگی‌های عملکردی مواد آلیاژ آلومینیوم، می‌توان از پروفیل‌های آلومینیومی اکسترود شده برای قطعات کانتینری با مقاطع پیچیده استفاده کرد که منجر به ساده‌سازی ساخت می‌شود.

به طور کلی، کاربرد پروفیل های آلومینیومی عمدتاً به عنوان کف در محفظه، اتصال دهنده ها، ریل های راهنمای لیفتراک، صفحه آلومینیومی، اتصالات گوشه در محفظه، لوازم جانبی بیرونی، درب های هوای سرد خواهد بود. ضمن آنکه برای چارچوب درب محفظه نیز گزینه مناسبی است.

کاربرد پروفیل های آلومینیومی در زمینه کشتی های دریایی

آلومینیوم همچنین یک ماده پیشرفته برای ساخت کشتی ها و قطعات ساختاری مهندسی دریایی است. ویژگی های وزن سبک، خواص مکانیکی قوی و مقاومت در برابر خوردگی آلیاژ آلومینیوم، آن را به ماده انتخابی برای کشتی های مدرن تبدیل کرده است.

کشتی های ساخته شده از آلیاژ مقاطع آلومینیومی دارای ویژگی های سرعت بالا، عمر طولانی، ظرفیت بار بالا و هزینه نگهداری کم هستند. پروفیل های آلومینیومی نیز به طور گسترده در کشتی ها استفاده می شود. آلیاژهای آلومینیوم تغییر شکل یافته برای کناره‌ها، پانل‌های زیرین، عرشه‌ها و پایه‌های موتور قایق ‌های تندرو و کشتی ‌های مسافربری و قایق ‌های نظامی استفاده می‌شوند.

از دیگر کاربرد پروفیل های آلومینیومی می توان به ناوهای هواپیمابر اشاره کرد که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد چگالی کم و استحکام بالای پروفیل های آلومینیومی، نقش حیاتی در بهبود خصوصیات تاکتیکی و فنی ناوهای هواپیمابر دارد.

پروفیل های آلومینیومی برای استفاده در زمینه تسلیحات

پروفیل های آلومینیومی برای استفاده در زمینه تسلیحات

پروفیل های آلومینیومی به طور گسترده در زمینه سلاح ها و تجهیزات نظامی استفاده می شود. وزن سبک، استحکام و مقاومت در برابر خوردگی پروفیل های آلومینیومی آنها را برای تولید تجهیزات نظامی، بهبود عملکرد تجهیزات، تحرک و قابلیت اطمینان و در عین حال کاهش وزن و مصرف انرژی ایده آل می کند.

وزن سبک سلاح ها و تجهیزات تاثیر مهمی در استقامت و مانور پذیری سلاح ها دارد. آلیاژهای آلومینیوم به طور گسترده در سلاح ها و تجهیزات استفاده می شود. در بیان کاربرد پروفیل های آلومینیومی، علاوه بر وسایل نقلیه زرهی، آلیاژهای آلومینیوم تغییر شکل یافته برای پایه های شاتون، دیسک های ترمز، بند فرمان، صندلی های برجک، پرتاب کننده های دود و غیره استفاده می شوند.

در وسایل نقلیه نظامی از پروفیل های آلومینیومی در ساختار شاسی و بدنه خودروهای نظامی مانند تانک ها و خودروهای زرهی استفاده می شود که می تواند وزن کلی را کاهش داده و انعطاف پذیری و تحرک را بهبود بخشد. اما در سیستم تسلیحاتی آنها در ساخت توپخانه، پرتابگرهای موشک و موتورهای موشکی برای بهبود قابلیت حمل و قابلیت اطمینان کاربرد دارند.

کاربرد پروفیل های آلومینیومی در زمینه قدرت

کاربرد پروفیل های آلومینیومی در زمینه قدرت

پروفیل های آلومینیومی به طور گسترده در زمینه قدرت استفاده می شود. برای هادی ها و سیم های زمین خطوط انتقال، با رسانایی خوب و مقاومت در برابر خوردگی استفاده می شود. استفاده از پروفیل های آلومینیومی در زمینه قدرت به بهبود راندمان انتقال، کاهش بار وزن و ارتقای ساخت سیستم های انتقال نیرو و ذخیره انرژی قابل اعتماد کمک می کند.

مطابق با کاربرد پروفیل های آلومینیومی باید اشاره کرد که به طور گسترده در سازه های دکل ها و پست های انتقال استفاده می شود. به دلیل ویژگی‌های سبک وزن و مقاومت در برابر خوردگی، هزینه‌های کمتر و چرخه ساخت کوتاه‌تری دارند. پروفیل های آلومینیومی همچنین در ساخت سیستم های سینی کابل و قفسه های باتری استفاده می شود و نقش مهمی در ذخیره سازی برق و نصب کابل ایفا می کند.

پروفیل های آلومینیومی در زمینه رادیاتور 3c

پروفیل های آلومینیومی رادیاتورهایی که اغلب می بینیم صاف و پهن، شانه ای شکل، استخوان ماهی، باله ای یا آفتابگردان شکل و غیره هستند. ویژگی مشترک آنها این است که تعداد زیادی دندانه باریک وجود دارد که می تواند تماس با هوا را افزایش دهد و گرما را به طور یکنواخت از بین ببرد.

مقاطع آلومینیومی به طور گسترده در رادیاتورها استفاده می شود. آنها را می توان برای اتلاف گرما در وسایل الکترونیکی، اینورترهای فتوولتائیک، تولید برق بادی، کمپرسورهای هوا، کابینت های الکتریکی بزرگ، دکل های انتقال بی سیم و چراغ های LED پرقدرت استفاده کرد.

پروفیل های آلومینیومی نیز به طور گسترده در زمینه 3C  استفاده می شود، از جمله کامپیوتر، تجهیزات ارتباطی، تلفن همراه، تجهیزات دوربین عکاسی و محفظه برای لوازم خانگی.

 کاربرد مقاطع آلومینیومی در زمینه فتوولتائیک

کاربرد مقاطع آلومینیومی در زمینه فتوولتائیک

پروفیل های فتوولتائیک خورشیدی درگیر در صنعت فتوولتائیک شامل قاب سلول های خورشیدی، براکت های فتوولتائیک خورشیدی، اتصال دهنده های کاشی فتوولتائیک خورشیدی و غیره است. قاب های پنل باتری و ستون های ساختار نگهدارنده آنها، میله های کششی، پایه های نگهدارنده و غیره همگی می توانند با استفاده از مقرون به صرفه بودن اکسترود شوند.

با استفاده از مزایای خواص مکانیکی خوب، مقاومت در برابر خوردگی و وزن سبک پروفیل های آلومینیومی، آنها به طور فزاینده ای در زمینه فتوولتائیک استفاده می شوند. کاربرد پروفیل های آلومینیومی به عنوان اجزای فتوولتائیک، قاب ها و غیره به ویژه در تولید برق پراکنده فتوولتائیک در پشت بام و کف، گلخانه های فتوولتائیک کشاورزی، قاب های فتوولتائیک و غیره اهمیت دارد.

 کاربرد پروفیل آلومینیوم در زمینه رباتیک

هوشمندسازی تولید، اتوماسیون و اطلاعات سازی روندهای توسعه آینده هستند. ربات ها بیشتر و بیشتر در کارخانه ها استفاده می شوند. استفاده گسترده از ربات ها تقاضای خاصی برای پروفیل های آلومینیومی ایجاد می کند. خطوط تولید ربات علاوه بر ساخت روبات با استفاده از مقاطع آلومینیومی، از تعداد زیادی پروفیل آلومینیومی استفاده خواهد کرد. پروفیل ها به عنوان نرده، براکت، تنه و غیره استفاده می شوند.

لوازم مراقبت های بهداشتی سالمندان با پروفیل آلومینیوم

با توسعه جامعه، جمعیت سالمندان در حال افزایش است، صنعت بازنشستگی نیز به طور فزاینده ای توسعه خواهند یافت و بسیاری از موسسات بازنشستگی تعداد زیادی تجهیزات مراقبت از سالمندان را خریداری خواهند کرد.

لوازم مراقبت های بهداشتی سالمندان با پروفیل آلومینیوم

پروفیل های آلومینیومی عمدتا در قاب های برانکارد، تجهیزات پزشکی، تخت های پرستاری، صندلی های چرخدار، صندلی های همراه پزشکی و غیره استفاده می شود. آلیاژها با وزن سبک، استحکام بالا، مقاومت در برابر خوردگی، حمل آسان، جداسازی آسان و ظاهر زیبا مشخص می شوند. در حال حاضر به طور گسترده کاربرد پروفیل های آلومینیومی حس می شود و این زمینه در آینده به سرعت رشد خواهد کرد.

 کاربرد پروفیل آلومینیومی در زمینه مبلمان

در زمینه مبلمان، استفاده از مقاطع آلومینیومی، جایگزین فولاد یا پلاستیک به ویژه مشهود است. مبلمان تمام آلومینیومی دارای محتوای تکنولوژیکی بالا، مصرف منابع کم و آلودگی محیطی کمتری هستند. این تحول “سبز” صنعت مبلمان را درک کرده است. در سال‌های اخیر، کابینت‌ها و کمدهای آلومینیومی و محصولات آلومینیومی در فضای باز همگی به توسعه سریعی دست یافته‌اند.

آلومینیوم در زمینه کنترل سیل

با پیشرفت تکنولوژی پروفیل آلومینیومی مزیت های کاربرد پروفیل های آلومینیومی بیشتر نمایان می شود و در زمینه کنترل سیل نیز دخالت دارند. پروفیل های آلومینیومی را می توان در دیوارهای کنترل سیل و بافل های کنترل سیل استفاده کرد.

آلومینیوم در زمینه کنترل سیل

به جز شمع های زمین، دیوار سیل از فولاد و قسمت بالایی پانل ها و ستون های دیوار از پروفیل آلومینیومی ساخته شده است. تقاضای زیادی برای مقاطع آلومینیومی وجود دارد. این دیوار سیلابی پیش ساخته می تواند برای سدها یا خاکریزهای ساخته شده بر روی پی سازه های بتنی استفاده شود. بافل سیل آلیاژ آلومینیوم دارای ویژگی های وزن سبک، مقاومت در برابر خوردگی، بازیافت قابل بازیافت، ارزش باقیمانده بالای زباله و نصب ساده است.

جمع بندی

به طور خلاصه، از هوافضا و کشتی سازی گرفته تا قطعات مکانیکی و قطعات الکترونیکی، کاربرد پروفیل های آلومینیومی در زمینه صنعتی در همه جا وجود دارد. پروفیل های آلومینیومی صنعتی با وزن سبک، مقاومت در برابر خوردگی، هدایت الکتریکی خوب و عملکردهای انتقال حرارت مشخص می شوند. ارزش ایجاد یک جامعه کم کربن روز به روز آشکارتر می شود و نقش مهمی در روند ارتقای صنعت به سطح بالا ایفا می کند و به بازارهای نوظهور و صنایع نوظهور و کاربردها ادامه خواهد داد. برای دریافت قیمت پروفیل آلومینیومی می توانید با دیجی آلوم تماس بگیرید.

دیجی آلوم به عنوان یکی از برجسته ترین تولیدکنندگان مقاطع آلومینیومی در ایران، مجموعه کاملی از ابزارهای تحقیق و توسعه، آزمایش و تجزیه و تحلیل پیشرفته پروفیل آلومینیوم را دارد که کارایی توسعه محصول جدید را تضمین می کند و تحول دستاوردهای علمی و فناوری را تسریع می بخشد. دیجی آلوم با فناوری پیشرو و محصولات رقابتی جهانی، می‌تواند در آینده با مشتریان خود به توسعه ادامه دهد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هجده =

اینستاگرام دیجی آلوم