دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

چراغ مولتی ترک

نوشته شده توسط تیم محتوا

فهرست مطالب

4.6/5 - (5 امتیاز)

[ez-toc]

چراغ مولتی ترک

سیستم روشنایی چراغ مولتی ترک (Multitrack)

چراغ مولتی ترک (Multitrack) ، به عنوان یک راه حل انعطاف پذیر در ایجاد روشنایی در محیط های مختلف محسوب می شود. مزیت استفاده از این سیستم روشنایی، سهولت در تغییر محل چراغ ها در مسیر است، بدون آن که نیاز باشد ساخت و ساز خاصی برای آن صورت گیرد. به سادگی می توان چندین چراغ را با یک نقطه اتصال برق نصب نمود.

در چنین مواردی، از پروفیل چراغ مگنتی بهره گرفته می شود. در این نوع ریل مگنتی، می توان چندین چراغ مگنتی را نصب نمود. در واقع می توان چراغ خطی مگنتی را در محیط های مختلف راه اندازی کرد تا مسیر روشنایی مورد نیاز حاصل شود. این سبک کار از چندین سال پیش رایج شده است که در طرح های قدیمی به روش ریلی بوده و از امکان مگنت استفاده نمی شده است.

نصب آسان با چراغ مولتی ترک

مسیرهای روشنایی مدرن Multitrack  از پروفیل های آلومینیومی با سیم های الکتریکی یکپارچه تشکیل شده است. ولتاژ داخل مسیر 48 ولت در نظر گرفته می‌شود و برای انسان بی‌خطر است. از همین روست که چراغ ریلی مگنتی را می‌توان در مکان ‌هایی متفاوتی استفاده کرد.

لوازم جانبی موجود و اتصالات زاویه ای به شما امکان می دهد سیستم های پیچیده ای را در سقف ایجاد نمایید. ضمن آنکه با کمک پروفیل چراغ مگنتی می توان این سیستم را به صورت مستقیم از سقف به سمت دیوار ادامه داد. بنابراین به راحتی می توان آنها را بدون نگرانی از آسیب زدن به زیبایی شناسی، روی دیوار و سقف نصب کرد. در این حالت انواع چراغ های استفاده شده در این مسیر، خط منظمی از روشنایی را فراهم می کنند.

نصب بسیار آسان به لطف آداپتورهای آهنربایی

مزیت بزرگ سیستم Multitrack   سهولت جابجایی چراغ ها در مسیر است. ریل مگنتی در مسیر قرار می گیرد، در حالی که یک آهنربا در آداپتور چراغ قرار دارد. به لطف این، هیچ ابزاری برای اتصال یا جداکردن لامپ اختصاصی در آداپتور مغناطیسی مورد نیاز نیست. همین امر به شما امکان می دهد تا بتوانید با انعطاف پذیری بالایی، به سرعت محل قرارگیری چراغ ها را تغییر دهید.

در صورت لزوم، می توانید نور را با نیازهای در حال تغییر محیط خود تطبیق دهید. اگر صندلی مورد علاقه خود را به مکان دیگری منتقل می کنید یا یک میز جدید در محدوده مسیر اضافه کرده اید، جابجایی یا اضافه کردن ماژول های روشنایی چند دقیقه طول می کشد.

آزادی طراحی با سه طرح نصب متفاوت

چراغ مگنتی به سه روش توکار، روکار و آویز قابل نصب است.  در روش نصب توکار، مشخصات مسیر به صورت ثابت در نظر گرفته می شود. تفاوت های نصب عبارتند از: نحوه تهیه و نصب لوازم جانبی مورد نیاز. بعد از نصب، قسمت های قابل رویت پروفیل چراغ مگنتی، دارای ابعادی مشابه با نسخه روکار و آویزان است. به لطف طراحی های یکنواخت، زیبایی شناسی Multitrack  صرف نظر از روش نصب، ثابت می ماند.

این سیستم جدید، یک راه حل طراحی با زیبایی شناسی است. مگنت های موجود در آداپتور، فرآیندهای بسیار آسانی را در مسیر چراغ ها ایجاد می کنند که جداکردن آنها یا تغییر مسیر به صورت کشویی در ریل مگنتی را ساده خواهند کرد.

این قابلیت، آزادی بزرگی در چیدمان را تضمین می کند. بنابراین، در عرض چند دقیقه می توانید محل نصب هر یک از اتصالات را در مسیر تغییر دهید. ضمن آنکه ولتاژ ایمن 48 ولت در مسیر، چراغ ریلی مگنتی را انعطاف پذیرتر می کند و امکان ایجاد سیستم روشنایی را نه تنها در سقف، بلکه بر روی دیوارها نیز باز می کند.

چراغ مولتی ترک

چراغ خطی مگنتی

چراغ خطی مگنتی، به عنوان سیستم روشنایی در نظر گرفته می شود که می تواند با کمک آهنرباهای موجود در داخل ریل مگنتی، قابلیت جابجایی داشته و بر روی سقف و دیوار نصب شود. به طور معمول پروفیل چراغ مگنتی، از آلومینیوم ساخته می شود تا بدین ترتیب، جریان الکتریسیته از طریق هادی مس درون ریل انتقال یابد. البته اغلب در سطح کف پروفیل، ورق آهنی قرار می گیرد که می تواند در ربایش چراغ های مگنتی موثر باشد.

 ”  بخوانید مطلب : چراغ خطی مگنتی  “

با نصب این چراغ ها در ریل، آنها توسط آهن ربای موجود به ریل نزدیک خواهند شد. از همین روست که برای نصب چراغ مگنتی در پروفیل، نیازی به استفاده از ابزار خاصی نیست و این چراغ ها به راحتی در ریل قرار گرفته و حرکت می کنند. چراغ های Multitrack  با اتصال به پروفیل چراغ مگنتی، امکان تغییر مسیر و چیدمان را داشته و در کاربری های مختلف استفاده می شوند تا بتوان از انعطاف پذیری آنها در ایجاد سیستم روشنایی بهره برد.

چراغ مگنتی که روی ریل نصب می شود، می تواند در اشکال مختلفی باشد. این چراغ ها همانند لامپ های ال ای دی هستند با این تفاوت که در مسیر ریل، بدون استفاده از ابزار خاصی، امکان جداشدن و نصب را دارند. از آنجایی که ریل ها در اشکال و قطعات متنوع مانند Lشکل، Uشکل و … طراحی و تولید می شوند، بنابراین امکان ایجاد مسیرهای روشنایی با فرمت هندسی زیبا وجود دارد.

کاربرد چراغ های مگنتی

چراغ ریلی مگنتی نوعی از سیستم روشنایی است که از یک پروفیل با سطح مقطع مشخص با چراغ های مگنتی تشکیل شده است. محفظه ریل، به طور معمول حاوی آهنرباهایی است که به آن اجازه می دهد به راحتی به یک سطح فلزی و بدون نیاز به پیچ یا سایر سخت افزارهای نصب متصل شود.

چراغ خطی مگنتی معمولاً در محیط‌های تجاری و صنعتی مانند دفاتر کار، فروشگاه‌ های خرده‌ فروشی و انبارها استفاده می‌شوند، زیرا ظاهری مدرن ارائه می‌دهند و نور روشن و یکنواختی را فراهم می کنند. آنها می توانند در یک مسیر مستقیم به یکدیگر متصل شوند تا یک خط پیوسته از نور ایجاد کنند که آنها را برای نورپردازی یا برجسته کردن مناطق خاص ایده آل می کند.

علاوه بر این، چراغ ریلی مگنتی از نظر انرژی کارآمد و ماندگار هستند، همین امر آنها را به یک راه حل روشنایی مقرون به صرفه تبدیل می کند.

نقش چراغ مولتی ترک در زیبایی دکوراسیون

در سال های اخیر، با ظهور سبک های ساده در دکوراسیون، اغلب از سیستم روشنایی خطی بهره می برند. چراغ مگنتی می تواند با توجه به فضاهای مختلف، جلوه های دکوراسیون متفاوت را مطابقت دهد که رنگ و شکل محیط را با فرض برآورده شدن عملکردهای اصلی نورپردازی ساده می کند.

به عبارتی می توان گفت این سیستم روشنایی، بسیار خلاقانه و مد روز است و زیبایی و شکوه محیط را دو چندان می کند. از سویی دیگر می توان در سیستم روشنایی چراغ مگنتی،  شرایطی ایجاد کرد تا به صورت منظم و بر حسب زمان روشن یا خاموش شوند. آنها گزینه مناسبی برای جایگزینی نورپردازی مسیر LED معمولی و لامپ خطی معمولی هستند.

پروفیل ریل چراغ مگنتی

به لطف استفاده از پروفیل چراغ مگنتی در ابعاد و مقاطع مختلف، می توان برای اتصال مجموعه روشنایی های مختلف اقدام نمود. این سیستم که دارای اتصال برق قابل اعتمادی است، نصب و برچیدن چراغ ها را آسان کرده است و امکان ساده تر کردن تعمیر و نگهداری از لامپ ها را فراهم می کند.

بنابراین در داخل ریل، یک مسیر آهنربایی می تواند از چراغ های LED مختلف پشتیبانی کند. بنابراین می توان از آن در طیف وسیع تری از کاربردها استفاده کرد. این می تواند به راحتی و بدون هیچ ابزار کمکی به هر موقعیتی بچرخد و روش های مختلف اتصال محقق شود.

 


مزایای روشنایی خطی مغناطیسی

واقعیت آن است که نور و روشنایی، از مهم ترین بخش های دکوراسیون و طراحی داخلی محسوب می شود. چراغ ریلی مگنتی یک راه مقرون به صرفه، جذاب و ساده برای بهبود طرح روشنایی خانه و طراحی کلی یک محیط است.

علاوه بر کاربردی و همه کاره بودن و زیبایی که به محیط می بخشد، نصب چراغ خطی مگنتی نیز آسان است و نیاز به حداقل تغییر در سقف و دیوار دارد. بنابراین می توان گفت که این چراغ‌ ها انتخابی عالی هستند. از جمله مزیت های چراغ مگنتی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

چراغ مولتی ترک

همه کاره بودن در هر فضا

از چراغ‌ های مگنتی می‌توان برای روشن کردن هر فضا، از راهروی تاریک گرفته تا دفتر، اتاق نشیمن دنج، یا برجسته کردن آثار هنری زیبا و عکس‌های خانوادگی استفاده کرد. هیچ عملکرد یا مکان خاصی برای این سیستم روشنایی وجود ندارد. با گزینه های بی پایان، آنها یک انتخاب آسان برای هر اتاق در منازل یا دفاتر کار هستند.

نصب آسان چراغ مگنتی

یکی از بزرگترین مزایای چراغ مگنتی نصب آسان آن است. اگر تصمیم دارید از ریل مگنتی و چراغ های مگنتی برای جایگزینی چراغ ‌های موجود استفاده ‌کنید، نیازی به نصب پیچیده یا جعبه‌های الکتریکی نیست. این قابلیت ساده به شما امکان می دهد نور اتاق خود را به طور چشمگیری افزایش دهید بدون اینکه کار سخت الکتریکی یا برش سقف انجام دهید.

تنظیم ساده و آسان

پروفیل چراغ مگنتی به شما این امکان را می دهد که تغییرات سریع و آسانی را در محیط روشنایی خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر میز ناهارخوری مرکزی خود را جابجا می کنید، می توانید ریل را در طول میز تنظیم کنید تا چیدمان جدید را بهتر روشن سازید.

 انعطاف پذیری در طول ریل مگنتی

از آنجایی که می توان پروفیل و ریل چراغ مگنتی را مطابق با طرح مورد نظر تغییر داد، بنابراین هیچ محدودیتی در نصب آن ها نبوده و به سادگی می توان در اندازه ها و اتصالات مختلف آنها را سفارش داده و تهیه نمود.

کالاهای زیر در مجموعه دیجی آلوم مرتبط با ریل مگنتی موحد هستند:

این قطعات، برای پاسخگویی بیشتر به نیازهای بازار، در طیف وسیعی از اندازه تولید می شوند. برای سقف ‌هایی با ارتفاع کمتر، بهتر است از چراغ های مگنتی شیک و کوچک انتخاب کنید و برای سقف ‌های بلند یا طاق ‌دار، چراغ هایی بزرگ و قدرتمند توصیه می‌شود.

 سبک قابل تنظیم

با انواع مختلف چراغ مگنتی، از مینیمالیستی گرفته تا شیک و مدرن، مطمئناً سبکی را پیدا خواهید کرد که مطابق با سلیقه شخصی شما باشد. البته این نوع سیستم روشنایی نباید به ‌هم ریخته باشد. برای حفظ زیباشناسی محیط خانه، دفتر کار یا فروشگاه، باید از چراغ مگنتی با یک طرح و اندازه در یک ریل مگنتی استفاده کنید.

امروزه انتخاب گسترده ای از گزینه های مختلف با سری ها و آویزهای شیک در میان انواع چراغ وجود دارد که می تواند زیبایی فضا را دو چندان کند. به سادگی می توان انواع چراغ خطی مگنتی را استفاده کرد. در این سیستم سادگی می توان تعداد چراغ ها را متناسب با نیاز روشنایی محیط کاهش یا افزایش داد.

متناسب با پروفیل چراغ مگنتی که در نظر گرفته شده و نصب شده است، می توان چراغ ها را در مسیر چیدمان کرد و در آینده به سادگی آن ها را جدا کرده یا تغییر مکان داد. ضمن آنکه باید مطابق با نیاز محل از لامپ های مناسب استفاده نمود. بهتر است هنگام خرید سیستم روشنایی چراغ مولتی ترک و نصب آنها، از کارشناسان این بخش راهنمایی دریافت کنید.

ایمنی بالا بدون خطر لمس

به طور معمول چراغ های خطی مگنتی موجود در بازار با ولتاژ پایین 24 ولت یا dc48 ولت طراحی می شوند. حتی اگر ریل مگنتی و چراغ ها همیشه دارای جریان برق باشند، خطری برای لمس دستی و نصب لامپ ها وجود ندارد.

معایب چراغ ریلی مگنتی

یکی از مسائلی که باید در خصوص معایب این نوع چراغ مطرح کنیم آن است که در مقایسه با لامپ خطی معمولی، چراغ مولتی ترک گران تر است. این چراغ مگنتی، یک محصول نسبتاً جدید در سیستم روشنایی است. برخی از تکنسین ها ممکن است تجربه نصب محصولات مشابه را نداشته باشند. ممکن است خطاهای نصب وجود داشته باشد. ضمن آنکه احتمال دارد هزینه اتصال اولیه نسبتاً زیاد باشد.

جمع بندی

پروفیل چراغ مگنتی که ریل مگنتی نیز نامیده می شود، به عنوان پایه و بخش کلیدی برای کل سیستم چراغ مولتی ترک خواهد بود. تمام چراغ های مغناطیسی می توانند بر روی آن نصب شوند و آزادانه حرکت کنند.

با کمک این ریل ها می توان مسیر خطی را روی دیوار یا سقف ایجاد کرد. ضمن آنکه با توجه به اتصالات پروفیل، امکان نصب به صورت اشکال هندسی نیز وجود دارد. بدین ترتیب می توان علاوه بر نورپردازی محیط، زیبایی آن را نیز به دست آورد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

اینستاگرام دیجی آلوم