دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

پروفیل آلومینیوم هواساز

نوشته شده توسط تیم محتوا

پروفیل آلومینیوم هواساز

فهرست مطالب

:امتیاز محصول و محتوا

دستگاه های هواساز همگی دارای قابلیت رطوبت گیری و تصفیه هوا برای فراهم کردن هوایی مطبوع هستند در نتیجه پروفیل آلومینیوم هواساز به دلیل دارا بودن خواص مکانیکی و فیزیکی ویژه در قسمت قاب دستگاه های هواساز و پره دمپر دستگاه بسیار مورد استفاده و کاربرد قرار خواهند گرفت.

پروفیل آلومینیوم پره دمپر :

پره های دمپر در داخل یک قاب مخالف یکدیگر قرار گرفته اند و این پره ها از جنس آلومینیوم هستند.

فریم دستگاه هواساز:

در ساخت فریم دستگاه های هواساز از پروفیل آلومینیوم استفاده می شود و این پروفیل ها به پنج خم معروف هستند. آلیاژ پروفیل پنج خم 6063 بوده که به روش پرس اکستروژن ساخته و تولید میشود. پس از طی شدن مراحل اولیه تولید عملیات ایجینگ ( سخت کاری) بر روی پروفیل صورت گرفته و در مرحله ی پایانی عملیات آبکاری و آنودایزینگ صورت میگردد.

پروفیل آلومینیوم پنج خم  در صنایع مختلفی از جمله تهویه مطبوع و تکنولوژی دستگاه هواساز ، کابینت های آزمایشگاهی ، دستگاه های بسته بندی ، میز های کارخانجات و .. در ساخت قاب جعبه های مکعبی کاربرد فراوان دارد.

پروفیل آلومینیوم پنج خم از دسته پروفیل آلومینیوم هواساز ، به گونه ای طراحی شده اند که محل قرار گیری ورق های پانل در آن مشخص شده است و  بعد از ساخت فریم میتوان دستگاه را با ورق های پانل پوشش داد.

پروفیل های  آلومینیوم پنج خم به دو صورت شیاردار و بدون شیار تولید و طراحی میشوند که در نمونه ی شیار دار آن نوعی نوار با پایه ای T شکل به منظور هوابند کردن دستگاه برای جلوگیری از خروج و یا ورود هوای گرم و سرد و رطوبت در داخل و یا خارج از دستگاه استفاده میشود.

طریقه ی اتصال پروفیل های آلومینیوم پنج خم در ستون ، سقف و یا کف بوسیله ی پروفیل آلومینیومی کرنر (گوشه)  یا اولترامید می باشد .

در واقع بوسیله اتصالات و پروفیل های کرنر این امکان برای تولید کنندگان دستگاه های هواساز بوجود می آید که به راحتی و در کمترین زمان دستگاه خود را ساخته و سازماندهی کنند.

از طرفی حسن استفاده از فلز آلومینیوم نسبت به فلز آهن برای ساخت فریم های دستگاه هواساز به دلیل داشتن رطوبت زیاد اکسید نشدن و ماندگاری زیاد فلز آلومینیوم نسبت به دیگر فلز ها از جمله آهن می باشد.

زمانی که به هر دلیلی نیاز به جدا کردن و یا باز کردن کادر بندی داخل باکس دستگاه هواساز باشد از پروفیل های آلومینیومی سپری و اتصالات آن استفاده می شود.

 

 

 

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − هشت =

اینستاگرام دیجی آلوم