دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

پروفیل آلومینیوم مهندسی

نوشته شده توسط تیم محتوا

پروفیل آلومینیوم مهندسی

فهرست مطالب

:امتیاز محصول و محتوا

پروفیل آلومینیوم مهندسی

مشخصات پروفیل آلومینیوم مهندسی ، پروفیل سیگما ، پروفیل شیاردار یا تی اسلات
آلومینیوم شیاردار در مقایسه با فولاد جوش داده مزایای بیشتری دارد. انعطاف پذیری ، تطبیق پذیری ، آلومینیوم اکسترود مقاوم در برابر گرما و سرما ، مقاوم در برابر خوردگی ، بر خلاف قطعات فولادی نیاز به رنگ یا جوش ندارد. آلومینیوم اکسترود شده دارای همه ویژگیهای مورد نیاز برای انجام پروژه سریع و کارآمد است. همه قابلیتهای لازم برای ساخت سریع یک محصول محکم و مقاوم را دارد.

مزیت آلومینیوم اکسترود T-slot

برای هزاران سال انسان ها از طیف وسیعی از مواد، از جمله نی، گل، سنگ، چوب، آجر، آهن، فولاد و دیگر فلزات مختلف، برای ساخت وسایل مورد نیاززندگی مثل ابزار، مبلمان، خانه و دیگر ابزار مربوط به کار و خانه استفاده می کردند.اما تنها صد سال است که آلومینیوم (فراوان ترین فلز در پوسته زمین ) در تعداد روزافزونی از برنامه های روزانه استفاده می شود.
بنابراین مزیت دیگر استفاده از آلومینیوم فراوانی آن است. دیگر خواص مفید آن عبارتند از استحکام، سبک، فرمولاسیون، انعطاف پذیری بالا و مقاومت در برابر خوردگی عالی. ارزش خواص ذاتی این فلز بسیار سودمند است وقتی که فلز با عملیات اکستروژن به پروفیل شیاردارتبدیل می شود.
به طور خلاصه، آلومینیوم T-slot پایه ای از سیستم قاب سازی برای ساخت سازه های سه بعدی با انواع قطعات آلومینیوم اکسترود شده است. با استفاده از این سیستم، هر طول آلومینیوم اکسترود شده حاوی یک یا چند شیار به شکل T یا “اسلات” است که در آن رابط های مختلف باز هم به شکل “T” جای می گیرند که می توانند به راحتی در شیار به بالا و پایین حرکت کنند و این امکان اتصال قطعات آلومینیومی T-slotted با پیچیده ترین فرمها بدون نیاز به جوش را فراهم می کند.
در اینجا چند تا از مزایای اصلی استفاده از پروفیل آلومینیوم T-slot برای ساخت طراحی مورد نظر را بررسی می کنیم.
استحکام
درست است که فولاد نسبت به آلومینیوم سخت تر و قوی تر است. اما آلومینیوم یکی از سبکترین فلزات مورد استفاده برای مقاصد مهندسی مدرن است که تراکم مولکولی یک سوم فولاد است. در نتیجه، آن دارای نسبت قابل توجه استحکام به وزن است که در واقع برتر از فولاد است. بر خلاف آنچه که تصور می شود، آلومینیوم اکسترود شده برای ساخت بیشتر سازه ها مناسب و به اندازه کافی قوی می باشد.
مشکل حرکت و نصب قطعات سنگین فولاد – با اشاره به هزینه اضافه جوشکاری و یا اتصال آنها، حفاری و سوراخ برای نصب پیچ و مهره، و سپس تمیز کردن، نقاشی و آماده کردن سطح فلز ، پروفیل آلومینیوم شیاردار را تبدیل به یک گزینه جذاب و مقرون به صرفه برای ساخت سازه مورد نظر می کند.

طول عمرپروفیل آلومینیوم مهندسی

چنانچه استحکام آلومینیوم برای ساخت اجزا کامیون ها، وسایل نقلیه نظامی و هواپیماهای تجاری کافی است، اطمینان حاصل کنید برای مقاصد متفاوت روزمره مناسب است. یکی از جنبه های اصلی این دوام، مقاومت آن در برابر زنگ زدگی است. زنگ زدن استیل مثل پوسیدگی به چوب است. بر خلاف فولاد، آلومینیوم به هیچ وجه زنگ نمی زند. یک لایه میکروسکوپی اکسید به طور طبیعی بر روی سطح فلز شکل می گیرد و مانع از این اتفاق می شود، بدون نیاز به رنگ آمیزی یا عملیات سطحی! اگر هیچ یک از اجزای آلومینیومی یا قطعات دیگر پروژه شما به هیچ وجه زنگ نزند، هرگز نباید آنها را جایگزین کنید، این یعنی صرفه جویی در زمان و هزینه.
تطبیق پذیری
در نهایت یکی از مهمترین مزایای استفاده از پروفیل آلومینیوم T-slot و لوازم جانبی آن این است که، بر خلاف فولاد جوش داده شده ، سیستم طراحی این پروفیل مدولار است و به راحتی قابل تغییر است. می توان پروفیل های آلومینیومی را با استفاده از رابط های مناسب، اتصالات و لوازم جانبی مورد نیازنصب و بهم متصل کرد. سپس، در صورت نیاز، می توان آنها را در هر ساختار نصب و تنظیم کنید.

اتصال دهنده های پروفیل آلومینیوم مهندسی

شایع ترین انواع اتصال دهنده های آلومینیومی مورد استفاده برای اتصال قطعات به یکدیگر T-nut است، که آن را در شکاف T قرار می دهند و سپس در موقعیت مورد نظر پیچ کنید. این بسیار ساده تر از جوشکاری است.
اما جایی که جادو واقعی اتفاق می افتد، در تنوع اتصالات آلومینیومی ما است. فقط یک لیست جزئی شامل موارد زیر است:

اتصال دهنده های T
اتصال پیچ T
اتصال مهره T
اتصال نبشی دیواره دار یا لچکی دار
اتصال دهنده های فریم
اتصال نبشی ساده
اتصال ال مخفی
سیستم های اکسترودر آلومینیومی T-slot Framing Tech از چرخها تا آکواریوم ها، از قفسه ها تا محوطه ها و از میز کارهای ارگونومیک تا علائم چشمگیر، طراحی شده، ماشینکاری شده و برای تطبیق پذیری ساخته شده اند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

اینستاگرام دیجی آلوم