دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

پروفیل آلومینیوم شیاردار

نوشته شده توسط تیم محتوا

پروفیل آلومینیوم شیاردار

فهرست مطالب

5/5 - (1 امتیاز)

عموما  در محیط های صنعتی و کارگاه ها به میز ، فریم ، قفسه و یک سری محصولات از این قبیل نیاز است که بصورت آماده در این محیط ها وجود ندارد و یا تمامی نیاز های مصرف کننده را به طور کامل رفع نخواهد کرد. با استفاده از پروفیل آلومینیوم شیاردار این مهم امکان پذیر است. یکی از نکات کلیدی و مهم برای تهیه این گونه محصولات که بتواند تمامی نیاز های مصرف کننده را رفع کند میزان صرف هزینه و زمان است. همچنین این مساله که ممکن است محصولاتی که آماده خرید هستند بعد از مدتی از چرخه تولید خارج شوند و نتوان به همان شکل قبل یک فریم را خریداری کرد حائز اهمیت است.

انواع پروفیل آلومینیوم شیاردار

پروفیل آلومینیوم شیاردار به دو شکل پروفیل شیاردار صنعتی و پروفیل سوراخ دار صنعتی به بازار عرضه می شود. پروفیل های شیاردار صنعتی دارای طرح های متنوع سطح مقطع در اندازه ها و سایز های مختلف است. این مقاطع با استفاده از یراق آلات و با برش پروفیل‌های آلومینیوم شیاردار، مطابق با سفارش مشتری امکان ساخت هر نوع فریمی را دارند.

یکی از مزایای پروفیل شیاردار ساخت بسیار آسان پایه ها و فریم های متنوع است که نیاز به تخصص یا دانش خاصی نداشته و به ابزار پیچیده ای جهت سر هم بندی نیاز نخواهد داشت. در نتیجه هر طرحی با این گونه پروفیل ها قابل اجرا خواهد بود.

پروفیل آلومینیوم شیاردار - پروفیل شیاردار صنعتی

تولید باکیفیت پروفیل های شیاردار آلومینیومی

مواردی که پروفیل آلومینیوم شیاردار به یک محصول با کیفیت آلومینیومی تبدیل کرده است عبارت است از استفاده از مواد اولیه درجه ۱، فولاد با کیفیت جهت ساخت قالب اکسترودی، کنترل کیفیت مناسب و اصولی در حین تولید، حمل و بسته بندی مناسب جهت ارسال و تحویل بار.

به دلیل استفاده از آلیاژ ۶۰۶۳ در ساخت پروفیل شیاردار و با توجه به ویژگی های آلیاژ ۶۰۶۳ که مهم ترین آن سختی بالا، آنودایزینگ با کیفیت و خاصیت سوراخ کاری و ماشین کاری این آلیاژ می باشد، این پروفیل ها با حداقل پیچیدگی و تابیدگی در سطح مقطع تولید خواهند شد. همچنین آنها قابلیت تحمل وزن بالا را داشته و از استحکام قابل توجهی برخوردار می باشند.

کاربرد پروفیل شیاردار صنعتی

پروفیل شیاردار صنعتی معمولا در خطوط تولید کارخانجات، ساخت میز های کاری، تولید دستگاه های صنعتی و نوار های نقاله مورد استفاده و کاربرد قرار می گیرد. گروه مهندسی آلوپای به عنوان زیر مجموعه دیجی آلوم با به کارگیری استاندارد های لازم، پیشرو در ارائه پروفیل های شیاردار صنعتی در سایزها و اندازه های مختلف به همراه یراق آلات آن می باشد.

بنابراین اگر به دنبال پروفیل آلومینیومی با استحکام بالا برای ساخت فریم های سفارشی هستید، می توانید پروفیل های آلومینیومی شیار دار و صنعتی را از دیجی آلوم تهیه کنید.

پروفیل های آلومینیومی برای چه مواردی استفاده می شود؟

پروفیل آلومینیوم شیاردار که به عنوان پایه ها نیز شناخته می شوند، برای ساخت قاب ماشین آلات، ایستگاه های کاری، محفظه ها، سیستم های قفسه بندی و مناطق محافظ استفاده می شوند. آنها یک راه حل سریع و آسان برای تمام طراحی های چارچوب مکانیکی را ارائه می دهند.

به طور معمول، همراه با این نوع از پروفیل ها، طیف گسترده ای از اتصالات و لوازم جانبی اجزای اتصال از جمله براکت های زاویه، مهره ها، پیچ ها و قطعات گوشه ارائه می شود.

Untitled 2

ویژگی های پروفیل شیاردار

  • قوی و محکم
  • مواد آلومینیومی قابل اعتماد
  • راه حل مقرون به صرفه و پایدار
  • طرح های مدولار انعطاف پذیر
  • طیف گسترده ای از اندازه های پروفیل آلومینیومی شیاردار برای پایه با اندازه و تعداد شیارها

اکستروژن آلومینیوم های شیاردار

فرآیند اکستروژن آلومینیوم را می توان به عنوان یک سر فشار درک کرد که مواد آلیاژ آلومینیوم را از طریق یک قالب خاص فشار می دهد تا آن را از دهانه قالب خارج کند. بیلت آلومینیومی شکلی از آلومینیوم اولیه است. شمش آلومینیومی نرم شده به ظرف پرس منتقل می شود و با اعمال فشار معینی از داخل ظرف عبور می کند تا آلومینیومی با شکل یکنواخت مانند پروفیل آلومینیوم شیاردار به دست آید.

برای تولید آلومینیوم های شیاردار و شکل دادن به سطح مقطع آنها، از روش های مختلفی استفاده می شود. در حالت کلی می توان آلومینیوم را به آلومینیوم اکسترود شده و آلومینیوم ریخته گری تقسیم کرد. هر دو مزایا و معایب خود را دارند، اما هر دو روش ارزان تر از ماشینکاری قطعات از بدنه جامد هستند.

ریخته گری آلومینیوم

ریخته گری فرآیند ریختن آلومینیوم مذاب در قالب برای جامد شدن آن است. ریخته گری آلومینیوم اغلب برای تولید قطعات بزرگ استفاده می شود. هزینه قالب اولیه آلومینیوم ریخته گری نسبتاً زیاد است، محدود به فلزات با نقطه ذوب پایین (آلومینیوم، منیزیم، مس) است و عمر قالب ممکن است کوتاه باشد.

اگرچه آلومینیوم ریخته‌گری ممکن است ضریب تحمل کوچک ‌تری ایجاد کند، اما می تواند حاوی مقداری تخلخل باشد و پرداخت سطحی ریخته‌گری نیاز به ماشین‌کاری داشته باشد.

فرآیند اکستروژن آلومینیوم

برای پروفیل آلومینیوم شیاردار، اکستروژن بهترین راهکار است. اکستروژن آلومینیوم فرآیندی است که در آن مواد آلیاژی گرم شده از طریق قالب رانده می‌شوند تا قطعه‌ای با سطح مقطع خاص ایجاد شود. با توجه به هزینه‌های راه‌اندازی پایین‌تر و محصولات اکستروژن آلومینیومی قوی‌تر، فرآیند اکستروژن آلومینیوم انتخاب بهتری برای چرخه ‌های تولید کوتاه ‌تر است.

فرآیند اکستروژن از بسیاری از خواص فیزیکی مفید خود آلومینیوم استفاده می کند. استفاده از آلومینیوم به روشی همه کاره و ثابت برای تولید پروفیل های آلومینیومی ساده تا پیچیده تبدیل شده است.

پروفیل آلومینیوم شیاردار - پروفیل شیاردار صنعتی

چه اشکالی را می توان اکسترود کرد؟

سه نوع اصلی اکستروژن آلومینیومی وجود دارد:

  • بدون حفره به عنوان مثال میله یا تیر)
  • نیمه توخالی (با حفره های نیمه بسته، یعنی با کانال های شکاف باریک)
  • توخالی (با یک یا چند فضای خالی، یعنی لوله های مربع یا مستطیل)

شکل محصول اکستروژن آلومینیوم مانند پروفیل آلومینیوم شیاردار می تواند پیچیده باشد. اکسترودرهای آلومینیومی در اندازه های مختلف پروفیل شیاردار صنعتی تولید می کنند، هر چه اندازه آلومینیوم بزرگتر باشد، اکسترودر استفاده شده بزرگتر است. این می تواند پروفیل های در و پنجره، مواد دیوار پرده یا پروفیل های شیاردار را به تولید برساند.

چرا اکستروژن آلومینیوم بسیار محبوب است؟

مواد آلومینیوم محصولی است که از آلومینیوم و سایر عناصر آلیاژی ساخته شده است. مواد اکستروژن آلومینیوم معمولاً با اکستروژن گرم مذاب میله های آلومینیومی برای به دست آوردن مقاطع مختلف پروفیل آلومینیوم و مقاطع مختلف برای به دست آوردن پروفیل های آلومینیومی با ظاهر متفاوت ساخته می شوند.

پروفیل های آلومینیومی صنعتی روز به روز رایج تر می شوند و به یک ماده خام صنعتی ضروری در جامعه مدرن تبدیل شده اند. پروفیل آلومینیوم در مقایسه با آهن و فولاد ضد زنگ مزایای زیر را نشان می دهد:

  • فرآیند اکستروژن کم هزینه، فرآیند ساده و نصب و برچیدن آسان.
  • طیف گسترده ای از محصولات مواد آلومینیومی و انعطاف پذیری تولید.
  • غیر سمی، سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت
  • انواع اثرات درمان سطحی (مانند پوشش الکتروفورتیک، آنودایزینگ و غیره)
  • مقاومت در برابر خوردگی، انواع پروفیل آلومینیوم شیاردار با شکل اکسترود شده قوی تر و بادوام تر هستند.

Untitled 4

4 انواع پروفیل آلومینیوم اکستروژن

با توجه به صنایع مختلف، چهار نوع پروفیل آلومینیوم اکسترود شده در زیر ذکر شده است:

 مقاطع عمومی

لوله مربع، مستطیل و گرد آلومینیومی، یک اکستروژن آلومینیوم آنودایز شده با کیفیت بالا است. می توان از آن برای قطعات مبلمان و میزبندی استفاده کرد. به طور معمول این نوع از پروفیل آلومینیوم، پرکاربردترین نوع هستند.

پروفیل شیاردار صنعتی

از آلیاژ آلومینیوم 6063-T5 و 6061T6 مقاوم در برابر خوردگی بهره می برند که آنودایز شده است. پروفیل های آلومینیومی شیاردار دارای طول ها و اندازه های استاندارد متنوعی هستند تا نیازهای خاص پروژه های مختلف را برآورده کنند.

پروفیل های تزئینی

پروفیل های آلومینیومی تزئینی دقت پردازش بالایی دارند، الزامات تحمل محصول و مونتاژ را بهبود می بخشند و اغلب برای قرنیزها و پوشش های آلومینیومی دیوار و کف استفاده می شوند.

بخشی از مواد و مصالح ساختمانی

در مصالح ساختمانی آلومینیومی از مواد سالم و سازگار با محیط زیست استفاده می شود که غنی از تنوع، مقاوم در برابر خوردگی و ضد آب هستند. اگرچه آلومینیوم نمی تواند چارچوب اصلی یک ساختمان را تشکیل دهد، اما به ساختار داخلی کمک می کند.

تجهیزات روشنایی و راه پله ها همگی در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. پروفیل آلومینیوم شیاردار تقریباً در تمام زمینه های ساختمانی ضروری است.

پروفیل آلومینیوم شیاردار - پروفیل شیاردار صنعتی

موارد استفاده پروفیل آلومینیوم شیاردار

پروفیل های آلومینیومی هم قوی و هم سبک هستند و به راحتی می توان آنها را استفاده کرد. اکستروژن های آلومینیومی حتی به عنوان بخشی از کاهش وزن ساختار به کار گرفت. پروفیل های صنعتی شیاردارد بیشتر در اتوماسیون صنعتی یافت می شوند و به طور فزاینده ای به عنوان قاب برای سایر محصولات مصرفی مانند صنایع الکترونیک، خودرو، خانگی، ساخت و ساز و غیره استفاده می شوند.

الکترونیکی

میزهای کار و کنسول های صنعت الکترونیک از پروفیل آلومینیومی شیاردار یا سایر مواد مونتاژ می شوند که نه تنها در برابر خوردگی مقاوم هستند بلکه تمیز کردن آنها بسیار آسان است.

 حمل و نقل

تقاضا برای اکستروژن های آلومینیومی مورد استفاده به عنوان قطعات برای تولید خودروهای سبک نیز در حال افزایش است، مانند بدنه، ریل سقف، و شاسی وسایل نقلیه معمولی.

 تجهیزات خانه

رایج ترین آنها درب و پنجره آلومینیومی، قفسه کتاب، میز کامپیوتر، جاکفشی و کمدهای آلومینیومی و کابینت های آشپزخانه هستند. با توجه به مزایا و معایب از نظر عمر مفید، عملکرد هزینه و غیره، درب و پنجره های آلومینیومی به تدریج جایگزین درب و پنجره های دیگر مواد شده است.

پروفیل آلومینیوم شیاردار

محبوبیت پروفیل های آلومینیومی

پروفیل آلومینیوم شیاردار استحکام، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر خوردگی را تحت بار حفظ می کنند و می توانند در برابر تغییر شکل ناشی از آب و هوا مقاومت کنند. آلیاژهای مختلفی به پروفیل آلومینیوم اضافه می شود که بسیار مستحکم است و ظرفیت باربری مشخصی دارد. بر اساس وزن سبک، عملکرد ایمن را تضمین می کند و عمر مفید آن را افزایش می دهد.

جمع بندی

دیجی آلوم یکی از شرکت های سفارشی تولید و اکستروژن آلومینیوم است. متخصصان این مجموعه به شما در طراحی پروفیل آلومینیوم شیاردار و دیگر انواع پروفیل شیاردار صنعتی  کمک می کنند تا نیازهای شما را برآورده سازند. برای سفارش و خرید این پروفیل های کاربردی، با دیجی آلوم تماس بگیرید.

مشاهده انواع پروفیل های شیاردار صنعتی

مشاهده یراق آلات پروفیل شیاردار

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 7 =

اینستاگرام دیجی آلوم