دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

پرس اکستروژن آلومینیوم چیست؟

نوشته شده توسط تیم محتوا

پرس اکستروژن آلومینیوم

فهرست مطالب

:امتیاز محصول و محتوا

پرس اکستروژن آلومینیوم یکی از پیچیده ترین بخش های تولید مقاطع آلومینیومی است. قیمت قالب اکستروژن آلومینیوم به المان های متفاوتی بستگی دارد. که میتواند از نظر کیفیت و کارایی تفاوت های چندانی داشته باشند. در ادامه مقالات قالب اکستروژن قصد داریم به بررسی پرس اکستروژن آلومینیوم همراه دیجی آلوم باشید.

خواص و کاربردهای آلومینیوم برای پرس اکستروژن

از فولاد و آلومینیوم در صنایع مختلف استفاده می‌شود. صنعت حمل و نقل، تولید اتومبیل و تولید اسباب‌بازی چند نمونه از صنایعی هستند که در آنها از فولاد و آلومینیوم استفاده می‌شود.خواص و کاربرد های آلومینیوم برای پرس اکستروژن به همین دلیل تقاضا برای این مواد بسیار زیاد است که در بیشتر واحدهای تولیدیِ سراسر جهان از این دو فلز استفاده می‌شود.

اکستروژن یا روزن‌رانی با استفاده از آلومینیوم

دسترسی به آلومینیوم، آسان و مقرون به صرفه است و این فلز  دارای وزن کمی می‌باشد. پرس اکستروژن آلومینیوم ، بر اساس شکل‌ها و فرم‌های مختلف مورد نیاز تامین‌کنندگان صورت می‌پذیرد. فرآیند اکستروژن به این صورت است که یک بیلت (شمش/شمشال) از فلز به شکل استوانه، با فشار زیاد از درون یک قالب دارای یک شکل مشخص عبور می‌کند. سپس شمشال بریده می‌شود و نهایتاً حرارت‌دهی می‌شود و بر حسب نیاز مشتری، به شکل نهایی برش زده می‌شود.

محبوبیت آلومینیوم

معمولاً وزنِ کم آلومینیوم، دلیل محبوبیت آن است. بطور کلی، وزن این فلز، کمتر از یک سوم وزن فلزات دیگر است. در عرصه هوا و فضا، کاهش وزن یک فاکتور بسیار مهم است . این فلز بدلیل مقاومت بالا و بخصوص بدلیل داشتن مقاومت بالا در دماهای بسیار پایین مشهور است. همچنین بر روی آلومینیوم یک فیلم اکسید نازک به وجود می‌آید که از آلومینیوم در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی محافظت می‌کند.

مزایای استفاده از اکستروژن آلومینیوم

عملکرد آلومینیوم بعنوان رسانای حرارتی، بسیار عالی است. این ویژگی، یک مزیت مهم برای کاربردی‌هایی است که در آنها نیاز به وجود تبادل حرارتی وجود دارد.  همچنین آلومینیوم دارای خاصیت مغناطیسی نیست، بنابراین استفاده از آن در کاربردهای ولتاژ بالا کاملاً مفید است. به همین دلیل است که معمولا از آلومینیوم در صنایع الکترونیکی استفاده می‌شود. همچنین آلومینیوم دارای ویژگی‌های بازتابندگی نیز می‌باشد.

از این ویژگیِ آلومینیوم برای حفاظ‌سازی در برابر تشعشعات، نور و امواج ساطع شده از  مواد تابشگر استفاده می‌شود.  نهایتاً حدیده‌کاریِ آلومینیوم، بصورت عاری از هر گونه شکاف یا درزی صورت می‌پذیرد. در پرس اکستروژن آلومینیم، نیازی به استفاده از روشی برای اتصال یا مونتاژ اجزا وجود ندارد.

چکش‌خواری و انعطاف‌پذیری آلومینیوم

یکی از دلایل دیگرِ محبوبیت آلومینیوم، چکش‌خواری‏ و انعطاف‌پذیری آن است. مقاومت آلومینیوم در برابر حرارت و عدم ایجاد خوردگی در آن، موجب می‌شود که این فلز برای گستره‌ی وسیعی از کاربردها از جمله تهیه ابزار آشپزخانه و ظروف تا وسایل نقلیه‌ی طراحی شده برای حمل و نقل مناسب باشد.

 

قیمت قالب اکستروژن آلومینیوم

درصورتی که نیاز به اطلاع از قیمت اکستروژن آلومینیوم و یا خدمات اکسترود آلومینیوم دارید میتوانید هم اکنون با کارشناسان ما در تماس باشید و یا درصورتی که نیاز به مشاوره دارید کارشناسان ما آمادگی ارائه خدمات را به شما دارند.

تلفن تماس با مجموعه دیجی آلوم

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 11 =

اینستاگرام دیجی آلوم