دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

وال واشر چیست

نوشته شده توسط تیم محتوا

وال واشر

فهرست مطالب

وال واشر چیست

در پاسخ به اینکه وال واشر چیست باید گفت این نوع ازچراغ از پروفیل آلومینیوم ساخته شده است که برای فعالیتهای نورپردازی استفاده میشود. پروفیلها طوری تهیه شده است که تعدادی لامپ در کنار هم و به اشکال مختلف چیده میشود. تعداد این لامپ ها در اندازه و میزان قابلیت کارایی هر یک و در نوع نیاز پروژهایی که استفاده میشود متفاوت است.

وال واشر چیست
وال واشر چیست

کاربرد پروفیل وال واشر در ساختمان:

پروفیل وال واشر در تعداد زیاد برای یک پروژکتور ال ای دی استفاده میشود که معمولا به صورت خطی وجود دارند و در نماهای داخلی یا خارجی ساختمان نور پخش میکند که زاویه تابش و میزان تابنگی نور قابل تغییر و کنترل است.

در چراغ خطی معمولا منبع نور نامشخص است. این پروفیلها در ابعاد مختلف و با توان متفاوت ساخته میشود و در صنعت نورپردازی ساختمان و دکوراسیون با استقبال زیادی روبه رو شده است. پروفیل وال واشر برای نمای محیط بیرونی نمای ساختمان میباشد، پس برای ایجاد روشنایی یک محیط انتخاب نمیشود.

میزان لومن نور این چراغ در مقایسه با لامپ های رشته ای بسیار بیشتر و جذاب تر است.

کاربرد پروفیل وال واشر:

در محیط های باز و سرپوشیده استفاده میشود.

در بدنه پل ها به منظور ایجادروشنایی تزئینی کاربرد دارد.

در انواع آکواریوم ها (آب شور و آب شیرین) استفاده میشود.

در مراکز تفریحی ، فروشگاه ها ، پارکها استفاده فراوان دارد.

البته برای محیط های داخلی (indoor) پیشنهاد ما پروفیلهای چراغ خطی و لاینر می باشد.

ویژگی های پروفیل وال واشر:

نکته دیگری که می توان در ادامه مطلب اشاره کرد ویژگی های نوع پروفیل مصرفی است. نصب راحت در اماکن مختلف ، کیفیت در بدنه و مقاوم در برابر ضربه و شرایط جوی آب و هوا ، کم هزینه در نورپردازی ، تنوع در نور( تک رنگ، استفاده همزمان از نور سفید و نور رنگی ، هفت رنگ) ، منعطف و قابل جابه جا شدن ، مدلهای مختلف (آبشاری ، پرچمی)

مقدار IP چراغ :

با توجه به کاربرد پروفیل‌های وال واشر در بیرون ساختمان مقاومت این نوع پروفیل‌ها در برابر گرد و غبار و رطوبت یکی از مهم‌ترین پارامترهای طراحی می‌باشد که در اصطلاح فنی به آن آی پی IP گفته می شود. IP مخفف عبارت Ingress Protection به معنی حفاظت در برابر عوامل محیطی و خارجی است. IP از دو رقم تشکیل شده است که عدد اول نشان دهنده حفاظت در برابر گرد و غبار و عدد دوم نشان دهنده حفاظت در برابر آب است.

برای مثال، چراغی که IP65 دارد، به معنی این است که از ورود گرد و غبار کاملاً محافظت شده و تحمل پاشش آب را دارد. برای انتخاب چراغ مناسب برای فضاهای مختلف، باید به درجه IP آن توجه کنید. برای فضاهای خارجی، معمولاً IP بالاتری لازم است تا چراغ از شرایط جوی ناسازگار محافظت شود.

IP68 به معنی این است که گوشی یا محصول دیگری که این گواهینامه را دارد، از ورود گرد و غبار کاملاً محافظت شده و تحمل فرو بردن در زیر آب و فشار آب را دارد. این گواهینامه بالاتر از IP67 است که فقط تحمل غوطه‌ور شدن در عمق 15 سانتی‌متر تا 1 متر را فراهم می‌کند.

 

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

1 دیدگاه دربارهٔ «وال واشر چیست»

  1. سلام و خسته نباشید برای مقاله خوبتون؛
    میخواستم بدونم تنها تفاوت واشرهای استیل جهان پیچ صنعت در مقاومت آنها در برابر زنگ زدگی هست؟ یا تفاوت و کاربرد دیگری هم دارند؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + ده =

اینستاگرام دیجی آلوم