دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

همه چیز درباره پارتیشن آلومینیومی

نوشته شده توسط تیم محتوا

پارتیشن آلومینیومی

فهرست مطالب

:امتیاز محصول و محتوا

پارتیشن با چارچوب آلومینیومی در رده پارتیشنهای پیشرفته قرار دارد. پارتیشن آلومینیومی به شکلهای دو جداره و تک جداره فریم لس نصب می‌شوند که با طراحی استراكچرهای ویژه بالاترین سرعت و بیشترین میزان راحتی را در اجرا دارا هستند.

همه چیز درباره پارتیشن آلومینیومی

در این مقاله قصد داریم در رابطه با پارتیشن آلومینیومی، کاربرد و مزایای آن صحبت کرده و اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. اما پیش از آن بهتر است یک تعریف درست و دقیق از کلمه “پارتیشن اداری” در ذهن خود داشته باشید.

پارتیشن دوجداره آلومینیومی
پارتیشن دوجداره آلومینیومی

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری از جمله طرحهای دکوراسیون داخلی است که شرایط کاری مناسب را در مکانهایی که دارای فضایی بزرگ و بدون اتاقهای مجزا هستند فراهم کرده و مورد توجه قرار گرفته است چرا که پارتیشن اداری برای بهینه سازی فضا و بالا بردن میزان راندمان کاری افراد گزینه مناسبی است.

همچنین استفاده از پارتیشن اداری در فضاهای کوچک یکی از هوشمندانه ترین راه‌حلها برای جداسازی فضا می‌باشد. در حین طراحی پارتیشن اداری باید تمامی جوانب آن را در نظر گرفت و این کار تنها از دست یک فرد ماهر و حرفه‌ای بر می‌آید چرا که اگر گروه مبتدی اقدام به این کار نمایند قطعاً مشکلات زیادی به وجود می‌آید.

در طراحی پارتیشنهای اداری برای اینکه فضایی زیبا و دلنشین به وجود بیاید می توان رنگ آن ها را به رنگ مبلمان اداری ست کرد. در طراحی آن ها باید فضای کافی و به اندازه برای چیدمان کمد و قفسه‌ها در نظر گرفته شود، و یا اینکه برای تامین نور مورد نیاز یا حتی دید به محیط از بازشو ها و شیشه استفاده کرد.

طراحی پارتیشن به نسبت فضاهای موجود باید عملکرد مخصوصی داشته باشد برای مثال در صورتی که در مکان مورد نظر تمرکز و سکوت از اهمیت زیادی برخوردار باشد باید تمهیدات مورد نیاز برای عایق صوت در نظر گرفته و ایجاد شوند. علاوه بر این باید اتلاف انرژی را نیز در این فضا ها مورد بررسی قرار داده و از آن جلوگیری نمود.

در صورتی که پارتیشن به طور زیبا طراحی شده باشد دیگر هیچگونه نیازی به صرف هزینه‌های اضافی همچون کاغذ دیواری و… وجود ندارد. در مکانهای اداری پارتیشنها می‌توانند به طور یکسره و یا به شکل تک جداره عمل کرده و دو دیوار مجاور هم را یکسره به یکدیگر متصل نمایند.

پارتیشنها نباید به گونه‌ای طراحی شوند که سبب کوچکتر شدن فضا شده و تمامی نکات گفته شده نیازمند وجود گروهی ماهر و حرفه‌ای در زمینه‌ طراحی دکوراسیون می‌باشد. پارتیشنهای اداری انواع مختلفی همچون پارتیشن اداری شیشه‌ای، پارتیشن دوجداره آلومینیومی، پارتیشن اداری ام دی اف و…. دارند که در میان تمامی آنها پارتیشن آلومینیومی در کنار کاربرد زیادش جزء پیشرفته‌ترین پارتیشنها می‌باشد.

مهمترین ویژگیهای پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن آلومینیومی اداری یا با هر نوع کاربرد دیگری، یکسری ویژگی های شاخص و بسیار مهم دارد. اولین ویژگی ترکیب کردن آلیاژ آلومینیوم در ساخت پروفیل با شیشه‌های نشکن برای تکمیل محصول است. این شیوه ترکیب دو متریال به نوعی یادآور سبک مدرن، ساده و مد روز است.

براقی ظاهری شیشه‌های نشکن که برای این پروفیلها استفاده می‌شود، ظاهری شفاف و براق ایجاد می‌کند که از هر زاویه‌ای زیباست. چنانچه این پارتیشنها با شیشه‌های نشکن دو جداره استفاده شوند، می‌توان در میزان نور ورودی هم تغییرات ایجاد کرد.

پارتیشن آلومینیومی چیست؟

همانطور که گفته شد این نوع از پارتیشن در رده پارتیشنهای به روز و پیشرفته قرار دارد. پارتیشن آلومینیومی در دسته پارتیشن های دو جداره فریم لس قرار می‌گیرند که با طراحی استراكچرهای ویژه بالاترین سرعت و بیشترین میزان راحتی را در اجرا دارا هستند. اگر بخواهیم به طور کلی به مشخصات پارتیشن با بیس آلومینیومی اشاره کنیم باید به موارد زیر توجه کنید:

  • متریال استراكچرها که در پارتیشن آلومینیومی به طور کامل از جنس آلومینیوم آنادایز شده می‌باشد.
  • امکان نصب دربهای شیشه‌ای، تمام چوب و ترکیبی وجود دارد بدون هیچگونه محدودیتی در ارتفاع.
  • امکان اجرای طرحها و آرمهای مختلف به طور سند بلاست وجود داشته و دلیل آن به کار بستن شیشه در پانلهای میانی می‌باشد.
  • پانلهای اصلی پارتیشن اداری به صورت فریم روکار می‌باشد.
  • یونیتهای این نوع از پارتیشنها در ارتفاعهایی تا زیر سقف قابل اجرا می‌باشند.
  • شیشه‌های پارتیشن آلومینیومی به سه صورت قابل اجرا هستند: 1- شیشه معمولی 2- شیشه سند بلاست 3- شیشه سکوریت
  • می‌توان پرده‌های کرکره‌ای ولوم دار را در جدار میانی این نوع از پارتیشنها نصب نمود.

مزایای استفاده از پارتیشن آلومینیومی

  • تقسیم بندی فضای داخلی دفتر به صورت زیبا، لاکچری و کاملاً منحصر به فرد
  • قابلیت نقل و انتقال راحت
  • جابجایی آسان
  • پارتیشن آلومینیومی بر خلاف پارتیشنهای دیگر همچون پارتیشنهای شیشه‌ای و یا دیوار، فضای نسبتا زیادی را در قسمت عرضی خود ذخیره می‌کنند. این جداکننده آلومینیومی با اینکه همچون دیوار و یا شیشه نبوده و با فضای دفترها ترکیب نمی‌شود اما از استحکام و مقاومت کافی برخوردار بوده و از فضا حمایت می‌کند.
مزایای استفاده از پارتیشن آلومینیومی
مزایای استفاده از پارتیشن آلومینیومی

اجزاء پارتیشن آلومینیومی اداری

  • فریم اصلی پارتیشنها که از جنس آلومینیوم هستند.
  • تعبیه کرکره آلومینیومی 16 میلیمتری درون پارتیشن آلومینیومی با توجه به نیاز، مجهز به ولومی بخاطر وجود سایه روشن
  • طراحی سند بلاست با طرحها و مدلهای متنوع و مختلف
  • پانلهای داخلی پارتیشنها از شیشه سکوریت با ضخامت شش میلی متر
  • پانلهای داخلی پارتیشنها از MDF به ضخامت 16 میلی متر
  • درب پارتیشنها از جنس شیشه‌های هشت میل سکوریت با ترکیب MDF دارای قفل و دستگیره برندهای برتر داخلی با مدلهای مختلف سند بلاست و چهار چوب آلومینیومی
  • محفظه عبور جریان الکتریکی با توانایی و قابلیت دسترسی راحت به کابلهای عبوری در صورت نیاز

دلیل استفاده از پارتیشن آلومینیومی اداری

دلایل مختلفی وجود دارند که سبب می‌شوند تا از پارتیشن آلومینیومی دوجداره استفاده‌های مکرری در دفترها شود که اکنون به بررسی هرکدام از این دلایل می‌پردازیم.

  • پارتیشن آلومینیومی مناسب‌ترین و بهترین مورد برای فضا سازی مناسب با ایجاد رابطه کاربری بالا است چرا که در کنار قیمتی مناسب و ارزان می‌توان آنها را هر زمان که اراده کرد برچید و از اول بازسازی نمود.
  • بسیاری از مشکلات موجود در دفاتر، شرکتها و… با استفاده از پارتیشنهای آلومینیومی از بین می‌روند.
  • استفاده از این نوع پارتیشن با ترکیبی از مواد متفاوت همچون ام دی اف و شیشه سکوریت در کنار ایجاد یک مکان زیبا و اثر بخش سبب بالا رفتن جذابیت محیط می‌شود.
  • پارتیشن ساخته شده از آلومینیوم می‌تواند متناسب با هر کسب و کاری هزینه خوبی را در حال و در مدتی طولانی برای کارفرمایان به وجود آورد.
  • این پارتیشنها دارای وزن بسیار کمی بوده و همین وزن کم سبب جابجایی راحت آنها شده است.

پارتیشن اداری تمام شیشه

پارتیشن اداری تمام شیشه به پارتیشنهایی گفته میشود که از ترکیب پروفیل آلومینیوم و شیشه سکوریت در رنگهای مختلف دودی، سندبلاست یا شفاف ساخته شده است.  به طور کلی در ساخت پارتیشن تمام شیشه، بیس آلومینیومی به زمین متصل میشود و شیشه‌های قدی بر روی مقاطع قرار می‌گیرند و توسط لقمه‌های آلومینیومی محکم شده و در نهایت کاور آلومینیومی روی لقمه‌ها را می‌پوشاند. این قبیل پارتیشنهای تمام شیشه تا ارتفاع 3.5 متر قابلیت اجرا داشته و تاثیر بسیار زیادی در بزرگتر نشان دادن فضای اداری دارد.

از ویژگیهای قابل توجه این مدل پارتیشن تمام شیشه، می‌توان به نصب آسان و همچنین قابلیت تعمیر و جابجایی آسان اشاره کرد. به طور کلی در ساخت این قبیل پارتیشنها از شیشه 8 میل تا 10 میل سکوریت استفاده میشود و در صورتی که دوجداره باشد امکان نصب پرده هم در بین دو شیشه مهیاست.

مواد مصرفی در پارتیشن تمام شیشه:

  •  آلومینیومی آنودایز شده

در ساخت استراکچر از آلومینیوم آنودایز شده استفاده میشود (آلومینیوم خام که در پروسه‌ایی یک لایه اکسید بر روی پروفیل آلومینیوم مینشیند و مانع از اکسید شدن و سیاه شدن در فضای داخلی پارتیشن تمام شیشه میگردد و نمای بسیار زیبایی را ایجاد کرده و طول عمر بیشتری نیز ایجاد میکند).

  • شیشه سکوریت

مهمترین عنصر پس از پروفیل در ساخت پارتیشن تمام شیشه، المان شیشه سکوریت است که از ضخامت 8 تا 10 میل استفاده میگردد و به طور معمول درب پارتیشن تمام شیشه نیز از جنس شیشه 10 میل سکوریت بوده و همراه با یراق آلات وارداتی اجرا میشود. توجه به این نکته ضروری است که در محاسبه متر مربع کار، قیمت درب به صورت لنگه‌ایی و جداگانه با یراق آلات محاسبه میگردد.

  • پرده

عنصر دیگر که بیشتر در پارتیشنهای دوجداره استفاده میگردد، پرده کرکره میباشد که در دو ضخامت 16 میلیمتر و 25 میلیمتر استفاده میگردد.

 

پروفیل آلومینیومی پارتیشنهای اداری

پروفیلهای آلومینیومی که در دیجی آلوم با هدف استفاده به عنوان پارتیشن آلومینیومی تولید می‌شوند بعنوان اسکلت پارتیشنهای اداری استفاده می‌شوند. با استفاده از این پروفیلها می‌توانید شیشه تک جداره یا دو جداره خود را بین این فریمهای آلومینیومی قرار دهید.

ساخت پارتیشن آلومینیومی و خصوصیات شیشه‌ای که در بین آن قرار خواهد گرفت و حتی پروسه تولید را می‌توان برحسب درخواست و الزامات مشتری سفارشی سازی کرد.

از جمله خصوصیات پروفیل پارتیشن آلومینیومی می‌توان به استفاده از آلیاژهای مختلف در ساخت، ضخامت 1.2 تا 2 میلیمتری، آندایزینگ سطحی برای جلوگیری از اکسیداسیون و زنگ زدگی یا پوشش پودری سطح، اسپری آکریلیک و فلوئوروکربن، الکتروفورز، تغییر ظاهر پروفیل پارتیشن به شکل چوب اشاره نمود.

انتخاب متریال مناسب برای ساخت پروفیل آلومینیومی پارتیشن اداری

ما در دیجی آلوم تلاش کرده‌ایم تا برای انتخاب متریال ساخت پروفیل پارتیشنهای آلومینیومی حساسیت زیادی به خرج دهیم. در ادامه توضیحات لازم را برای شما عزیزان ارائه کرده‌ایم:

  • گزینه‌های زیادی برای انتخاب نوع آلیاژ جهت ساخت پروفیل آلومینیومی پارتیشنها وجود دارد که ما در دیجی آلوم بسته به الزامات و نیاز هر مشتری و کاربرد آن بهترین گزینه را انتخاب کنیم. با این روش سعی داریم تا از لحاظ کاربردی و زیبایی شناختی تمامی جنبه‌های ضروری رعایت شوند.
  • نوع طراحی پروفیلها و فریم کلی به نحوی است که امکان استفاده از شیشه‌های معمولی، شیشه مشجر، شیشه رنگی، شیشه لمینت و شیشه باریک لمینت وجود داشته باشد. با توجه به بودجه و نیاز هر مشتری و محل نصب و استفاده از پارتیشن ها، پروفیلها به نحوی ساخته می‌شوند که هم مقرون به صرفه باشند و هم اینکه به راحتی بتوان شیشه‌های مدنظر را نصب کرد.
  • طراحی پروفیلهای آلومینیومی مورد نیاز برای ساخت پارتیشن ابتدا براساس کاربرد و سپس براساس زیبایی و جذابیت ظاهری انجام می‌شوند. ما سعی کرده‌ایم تا پارتیشنهای آلومینیومی علاوه بر کاربردی بودن ظاهر جذاب و زیبایی هم داشته باشند تا زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی شرکت و محل کار بدهند.

آلیاژهای سازنده این پارتیشنها براساس نوع کاربرد تزییناتی با نصب شیشه یا ظاهر استیل، چوبی، فلانل، سنگ مصنوعی تقسیم بندی می‌شوند. حتی می‌توان پارتیشنها را براساس درجه مقاومت، میزان جذب، نوع بافت تقسیم بندی کرد.

پروفیل آلومینیومی پارتیشن اداری آماده نصب و راه‌اندازی!

ما در دیجی آلوم پروفیلهای آلومینیومی پارتیشنهای اداری را بصورت کاملاً آماده و برش خورده طبق سایزبندی شما در اختیارتان قرار می‌دهیم. ما همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا بالاترین کیفیت را از بهترین آلیاژ آلومینیوم در سفارشات مشتریان بکار ببریم. شما می‌توانید برای خرید پروفیلهای پارتیشن آلومینیومی با همکاران ما در واحد فروش تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی و قیمتها در اختیار شما گذاشته شود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 3 =

اینستاگرام دیجی آلوم