دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

نرده شیشه ایی آلومینیومی

نوشته شده توسط تیم محتوا

نرده شیشه ایی آلومینیومی

فهرست مطالب

:امتیاز محصول و محتوا

نرده شیشه ایی آلومینیومی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی همه وسایل شیک و مدرن شده‌اند. در بسیاری از ساختمانها از وسایل محکم و شیک و زیبا استفاده می‌شود. مثلاً نرده‌ها را از جنس آلومینیوم درست می‌کنند که بسیار مستحکم است و نمای زیبایی همراه با ایمنی برای ساختمانها فراهم می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد کاربرد آلومینیوم در نرده شیشه‌ای صحبت کنیم.

یکی از مهمترین مصالح و مواد مصرفی در ساختمان و معماری، کاربرد شیشه در ساخت نرده‌ها و نرده شیشه ای می‌باشد، نرده یا حفاظ از قدیم جزیی از معماری بوده است و با پیشرفت تکنولوژی تغییراتی در جنس و طرح و ظاهر آن ایجاد شده است.

در گذشته شاید نرده شیشه ایی آلومینیومی وجود نداشت و خیلی کم به چشم میخورد. ذهنیت مردم نسبت به نرده‌های شیشه‌ای بد بود و به خیالشان خیلی راحت شکسته می‌شوند و مقاومتی هم ندارند. اما امروزه علم پیشرفت کرده است، پس بهتر است ذهنیت گذشته را فراموش کنیم و با دنیای مدرن آشتی کنیم.

نرده شیشه ایی آلومینیومی

نرده شیشه ایی آلومینیومی زیرمجموعه انواع پروفیل آلومینیومی است که کاربردهای بسیار زیادی دارد. از انواع نرده شیشه ای میتوان در مصارف گوناگونی بهره برد، جدای جلوه ویژه که به نما می‌بخشد از استحکام بسیار بالایی هم برخوردار است.

نرده شیشه‌ای انواع مختلفی دارد که به آنها اشاره می‌کنیم: پوینت، اسپیگوت، اکسپوز روکار، نرده شیشه ای دفنی توکار و فریملس (بدون فریم) و …که هر کدام ویژگی‌هایی دارند و نوع نصب آنها متفاوت است.

سوال اینجاست که آیا نرده شیشه‌ ای امن است؟ آیا از این نرده‌هایی شیشه‌ ای در منزل و ساختمان‌های اداری هم استفاده می‌شود؟ آیا از نظر قیمتی این نرده‌ها به صرفه هستند؟

با اطمینان می‌توان گفت نرده‌های شیشه‌ای حتی از نرده‌های معمولی بسیار ایمن‌تر هستند و جای نگرانی برای آن وجود ندارد. از نظر قیمت هم ممکن است بخاطر وجود آلومینیوم کمی قیمت بیشتری داشته باشند اما این را در نظر داشته باشید که جنس خوب ماندگاری بیشتری هم دارد و در واقع به صرفه به حساب می‌آید. در زیر مواردی را برای اطمینان خاطر شما بیان می‌کنیم. در ادامه به کاربرد آلومینیوم در نرده شیشه‌ای هم توجه داشته باشید که چقدر مهم و موثر است.

ویژگی‌های نرده شیشه ایی آلومینیومی:

  • این نرده‌ها شکافی ندارند، پس امکان این که کودک و یا حیوانی از آن عبور کنند وجود ندارد.
  • در این نرده‌ها جایی برای بالا رفتن کودکان وجود ندارد و راه را برای آنها بسته است، پس از سقوط ناگهانی آنها جلوگیری می‌کند.
  • ترس از پوسیدگی و زنگ زدن آنها وجود ندارد. همانطور که می‌دانید نرده‌های چوبی و یا فلزی به مرور زمان خراب می‌شوند و نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند.
  • مراحل نصب نرده‌های شیشه‌ای بسیار ایمن است.

خب خیلی از مسائل دیگر هم وجود دارد که ثابت می‌کند نرده‌های شیشه‌ای چقدر جذاب و مدرن و از همه مهمتر ایمن هستند. اگر به دنبال ساخت یک ویلای مدرن هستید حتماً از این نرده‌های شیشه‌ای در ساخت آن استفاده کنید و از امنیت و فضای زیبایی که ایجاد می‌کند، لذت ببرید.

انواع نرده شیشه ایی آلومینیومی :

نرده فیکس پوینت: در این مدل نرده از شیشه‌های تک لایه سکوریت 10 میل، دو لایه 5 میل، دو لایه 6 میل و دو لایه 8 میل استفاده می‌شود. انتخاب دستگیره هم به انتخاب شما صورت می‌گیرد و می‌توان از استیل و آلومینیوم استفاده شود. پس در این نوع هم می‌توان کاربرد آلومینیوم را مشاهده کرد.

نرده اسپیگوت: سرعت نصب این نرده نسبت به مدلهای دیگر بسیار بالا است. این نرده‌ها از ترکیب شیشه‌های تک و یا دولایه ساخته شده‌اند.

نرده شیشه‌ای اکسپوز رو کار: از این مدل نرده به منظور حفاظ پرتگاه، بالکن و روف گاردن و… استفاده می‌شود. در واقع این نرده روی کف ناصاف و کج نصب نمی‌شود.

حتی اگر نرده‌ها نصب شوند، شیشه‌ها در یک راستا و ردیف به طور منظم قرار نمی‌گیرند و مشکلات زیادی بوجود می‌آید و نتیجه کار هم زیبایی خاصی ندارد. متریال مورد استفاده در این سیستم آلومینیوم است. شیشه‌های به کار رفته در این سیستم سکوریت، لمینت با ضخامت 16 تا 20 میلی متر هستند.

نرده فنی توکار: این نرده از نظر شکل ظاهری شبیه به نرده اکسپوز است ولی تمام پروفیل‌های به کار رفته در داخل زمین به کار گذاشته می‌شوند و شما در ظاهر متوجه آنها نمی‌شوید. در نرده شیشه‌ای دفنی یا توکار، فقط کاورهای آلومینیومی بر روی سطح زمین دیده می‌شوند و همه مواد به کار برده شده در داخل زمین هستند. این روش از نظر استقامت جایگاه خوب و ویژه‌ای دارد و بیشترین فشارها و ضربه‌ها را تحمل می‌کند و شکسته هم نمی‌شود.

اجزاء نرده شیشه ای

اگر بخواهیم اجزا تشکیل دهنده یک نرده شیشه ای را نام ببریم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قطعات بیس آلومینیومی در دو سایز 15 و 30 سانت (که با رول بولت به زمین متصل میشوند.)
  • ناودانی کوچک (بر روی رول بولت قرار میگیرد تا از ارتباط مستقیم شیشه و رول بولت جلوگیری کند)
  • کاور آلومینیومی (پس از اتصال بیس به زمین و نصب شیشه‌ها بر روی کار به صورت کلیکی نصب میشوند)
  • هندریل یا دستگیره شیشه‌ایی (در نهایت روی شیشه قرار میگیرد و به عنوان دستگیره عمل کرده و کار را در یک راستا قرار میدهد)

کاربرد نرده شیشه ای در فضای داخلی

نرده شیشه ای برای راه پله

در فضاهای داخلی از نرده شیشه ای معمولا به عنوان نرده پله (حفاظ راه پله) استفاده می‌شود. اگر خانه یا دفتر کارتان دوبلکس است و  یااز چند طبقه متصل به هم تشکیل شده بهترین انتخاب برای راه پله نرده شیشه ای است.

نرده شیشه ای راه پله
نرده شیشه ای راه پله

حتی می‌توانید خود پله‌ها را هم از شیشه بسازید، برای این منظور می توان از پله پیش ساخته استفاده نمود که مقاومت بالایی نیز دارند و به خوبی می‌توانند وزن را تحمل کنند.

نرده شیشه ای برای جدا کردن فضاها

در ادارات و شرکت‌ها می‌توان از نرده شیشه ای به عنوان پارتیشن استفاده کرد. این تکنیک مزایای بسیاری دارد، اولا امکان ارتباط درون سازمانی را تسهیل می‌کند، ثانیاً مدیران می‌توانند به راحتی عملکرد همه را زیر نظر بگیرند و در آخر فضا را بازتر و بزرگ‌تر می‌نمایاند.

حالا فکر کنید اگر در طراحی داخلی از رنگ و سایر المان‌های دکوراتیو به شکل هوشمندانه‌ای استفاده شده باشد، پارتیشن‌های شیشه ای تا چه حد می‌توانند منحصر بفرد و زیبا باشند.

کاربرد نرده شیشه ای در فضای خارجی

استفاده از نرده شیشه ایی آلومینیومی در اطراف استخر

یکی از پرکاربردترین مصارف نرده شیشه ای اطراف استخرهاست. استفاده از نرده شیشه ای در اطراف استخرها، بالاخص اگر استخر در میان باغ یا فضای باز باشد، زیبایی فضا را منعکس کرده و به شناگران این شانس را می‌دهد که در حین شنا لذت بصری نیز ببرند.

اگر محدودیتهای ترددی و ممانعت‌های دیگری وجود نداشته باشد بهترین پیشنهاد برای استخر ویلایتان استفاده از نرده شیشه ای است.

نرده شیشه ایی آلومینیومی بالکن

استفاده از نرده شیشه ای در بالکن آن را وسیع‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد، بخصوص برای بالکن‌های کوچک بسیار مناسب است. زیرا دید بازی را در اختیار ساکنین می‌گذارد تا به راحتی به منظره‌های اطراف اشراف داشته باشند و از آن لذت ببرند. همچنین بالکن شیشه ای در مقابل برف و باران و باد بسیار مقاوم است و جلوه‌ای خاص به نما می‌بخشد.

حفاظ پشت بام

می‌توانید برای پشت بامتان از نرده شیشه ای استفاده کنید. بخصوص پیشنهاد ویژه‌ ما به کسانی است که قصد دارند پشت بامشان را با تکنولوژیهای جدید به باغی کوچک تبدیل کنند. با به کار بردن نرده شیشه ای نه تنها پشت بام خود را به تمام شهر وصل می‌کنید، بلکه باغ شخصی خودشان را به یک المان طراحی شهری تبدیل می‌نمایند.

نرده شیشه ایی در محوطه سازی

نرده شیشه ای محوطه‌ سازی را جذاب و چشم نواز می‌کند. در فضاهای صاف مانع دید نمی‌شود و در مناطق پست و بلند هم می توان، با بازی با اشکال، جلوه‌ی دیدنی به محوطه بخشید.

نرده شیشه ای بهترین جایگزین برای فنس‌کشیهای قدیمی است. البته اگر دغدغه‌ فضای خصوصی را دارید شاید استفاده از آنها به عنوان خارجی‌ترین دیوار چندان مناسب نباشد، اما میان فضاها و به عنوان جداکننده و یا درب داخلی انتخاب خوبی خواهد بود.

نرده شیشه ایی آلومینیومی راه پله

حتی در فضاهای خارجی هم می‌توانید از نرده شیشه ای به عنوان نرده راه پله استفاده کنید. استهلاک نرده‌های فلزی یا چوبی را ندارند و نسبت به آنها جلوه بهتری دارند. این نرده‌ها را به راحتی می‌توان تمیز کرد. حتماً شما هم با عبور از راه پله‌هایی، که نرده شیشه ای دارند، احساس کرده‌اید در ساختمانی بسیار شیک و گران‌قیمت هستید.

در لابی هتلها هم نرده‌های شیشه ای انتخاب هوشمندانه و شیکی است. در دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، مدارس و کلا هر فضایی که دغدغه‌ جداسازی در عین حال در دسترس بودن و عمومی بودن را دارند.
همچنین نرده شیشه‌ ای می‌تواند به صورت تنها و یکپارچه یا ترکبیی همراه با سنگ، چوب یا فلز بکار رود. حتی نرده‌های شیشه‌ای می‌توانند با اشکال و مجسمه‌ها نیز ترکیب شوند.

آنها می‌توانند در ابعاد و اشکال مختلف برش داده شوند و یا رنگ آمیزی متنوع داشته باشند. استفاده از شیشه، دست طراح را بسیار باز می‌گذارد. تنها محدودیتی که ممکن است با آن مواجه شوید محدودیت خلاقیت طراح است!

مراقبت از نرده شیشه ایی آلومینیومی

شیشه نیاز به مراقبت نسبتا کمی دارد، فقط پاک کردن گرد و غبار در اکثر موارد کافی است. معمولاً مواد اسیدی یا قلیایی تاثیری روی شیشه ندارند.

بنابراین، آلودگی هوا و باران‌های اسیدی باعث خوردگی سطح شیشه نمی‌شوند. تنها اسیدی که می‌تواند شیشه را تحت تاثیر قرار دهد، اسید هیدروفلوریک است که کاربرد عمومی چندانی ندارد.

تنها مراقبتی که لازم است از نرده‌های شیشه ای بکنید این است که گاهی آ‌نها را تمیز کرده و مراقبت باشید ضربه‌ خیلی محکمی، به آنها وارد نشود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + نوزده =

اینستاگرام دیجی آلوم