دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

نبشی آلومینیوم چیست؟

نوشته شده توسط تیم محتوا

نبشی آلومینیوم

فهرست مطالب

:امتیاز محصول و محتوا

نبشی آلومینیوم پروفیلی است که دارای سطح مقطعی عمود بر هم و در سازه های مختلف استفاده می شود .از مهمترین یراق آلاتی  که شکل ظاهری آن شبیه مرکب و منفرد که در پروژه های صنعتی عمرانی و ساختمانی استفاده می شود. قصد داریم در ادامه مقالات دانش فنی آلومینیوم به معرفی یکی دیگر از پروفیل های آلومینیوم بپردازیم، پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه دیجی آلوم باشید.

نبشی آلومینیوم

نبشی ها جز مهمترین پروفیل ها در ساختمان سازی می باشند و به دو صورت مرکب و منفرد در ساختمان ها استفاده می شوند. نبشی های آلومینیومی که ابعاد بین 50 تا 150 میلیمتر دارند برای اتصالات مختلف بین پل ها با ستونها و یا تیرآهن ها به باربرها استفاده می شوند. علاوه بر انواع اتصالات آهنی برای ساخت ستون و خرپا هم از نبشی آلومینیومی استفاده می شود.

انواع نبشی آلومینیومی

نبشی های آلومینیومی به دو صورت مختلف تولید می شوند. یکی نبشی فابریک بوده که به صورت کاملا مستقیم از خروجی خط تولید کارخانه ایجاد می شود و دیگری نبشی پرسی می باشد که از یک ورق 6 متری تولید شده و وسط آن را خم کرده و به شکل نبشی در می آورند.

  • نبشی دیواره دار( لچکی دار)
  • نبشی ساده

شناسایی نبشی ها

برای خرید نبشی ها و استفاده از آنها در ساختمان ها و پروژه های خود نیازمند شناسایی اندازه آنها خواهید بود. برای اینکه بتوانید نبشی ها با اندازه مختلف را شناسایی کنید نیازمند دانستن دو فاکتور بسیار مهم می باشید که عبارتند از:

  • انداز بال
  • ضخامت ورق

با این دو گزینه می توانید اندازه دلخواه نبشی آلومینیومی یا هر نوع فلز دیگر را شناسایی کنید. بر فرض مثال اگر بر روی نبشی عبارت L 5*50*50 نوشته شده باشد یعنی ضخامت نبشی برابر 5 میلیمتر بوده و اندازه بالهای نبشی آن 50*50 می باشد.

کاربرد نبشی آلومینیومی

همانطور که در قسمت اول این مقاله توضیح داده شده است، این نبشی کاربردهای زیادی به خصوص در ساختمان سازی و پروژه های عمرانی دارد و در ادامه قصد داریم کاربردهای این نبشی را ذکر کنیم:

  • ساخت انواع دکل های نیرو
  • بادبند
  • تولید خرپا
  • انواع ماشین آلات
  • برای اتصال دادن ستون ها به پل ها
  • فونداسیون
  • اتصال تیرهای آهنی به بیم ها
  • اتصالات ستون ها به صفحات
  • به عنوان مهار انواع دیوارها
  • کاربرد وسیع در تمامی اتصالات ساده

یکی دیگر از کاربردهای نبشی در تولید آسانسور می باشد که از اجزا خرد شده نبشی به نام لقمه ایجاد می شود.

 

تفاوت نبشی دیواره دار با نبشی ساده 

نبشی دیواره دار و نبشی ساده از آلومینیوم ساخته شده است . که از روش های ریخته گری و اکستروژن تولید شده است .اما از نظر آلیاژهای استاندارد- پرداخت و سختی کار  باهم تفاوت دارند . نبشی های دیواره دار به علت داشتن کنار هم بودن 2 دیواره مناسب است برای جلوگیری مشکلات های که در اتصال دو پروفیل آلومینیومی شیاردار به وجود می آید و همچنین از نظر ضخامت کمتر از مدل ساده است .

آزمایشات این را به ما نشان داده است که اگر ما بخواهیم دو تیر که در حالت افقی هست به هم متصل کنیم باید از نبشی ساده آلومینیومی استفاده کنیم به خاطر اینکه نبشی دیواره دار استحکام کمتری نسبت به نبشی ساده  دارد .

در حالتی که یک تیر به یک ستون اتصال پیدا کرده است و اندازه طول تیر بیشتر از یک متر بوده است و اندازه بار بصورت نقطه ای باشد از 50 کیلو بیشتر باشد این موضوع در پروفیل های آلومینیومی شیاردار 30-30 صدق می کند اگر بار ما بیشتر از 75 کیلو باشد درپروفیل های شیاردار  که انداره45-45  گزینه مناسب برای ما نبشی دیواره دار است.

در بازار ایران نبشی ها هم بصورت تولیدات داخلی و هم بصورت تولیدات خارجی از کشورهای اکراین و روسیه  است .

نبشی مخفی داخلی:

این مدل نبشی برای پروفیل های آلومینیومی شیاردار  مهندسی (صنعتی ) استفاده می شود . جنس این نبشی زاماک است (آلیاژی مس-روی- آلومینیوم است ) این نبشی استحکام کمتری نسبت به نبشی های دیواره دار و ساده دارد اما از نظر ظاهر زیبایی خود را دارد. شیوه استفاده از آن بصورت اتصال  بیرونی و درونی است.نبشی که  به صورت بیرونی زمانی استفاده می شود که در پروفیل آلومینیومی شیاردار صنعتی(مهندسی) یک شیار داخلی که برای نصب شیشه – پلی کربنات –پنل .

 

ویژگی های نبشی آلومینیومی

نبشی های آلومینیومی دارای ویژگی های مطلوب بسیار زیادی می باشد که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد:

  • دارای وزن مخصوص بسیار پایین
  • مقاومت بسیار زیاد در برابر انواع خوردگی ها
  • استفاده از آلیاژهای خالص در ساخت آلومینیوم
  • دارای قابلیت جوش پذیری مناسب
  • استحکام بالا در برابر شرایط جوی و فیزیکی
  • دارای خاصیت غیر مغناطیسی به منظور استفاده در دکل ها

 

علت انجام نبشی کشی برای ساختمان ها

علت نبشی کشی ساختمان ها دلایل زیادی دارد و تمامی ساختمان ها به منظور حفظ و استحکام نیازمند نبشی می باشند. انواع دیوار های فولادی و نما دار به منظور جلوگیری از هر گونه ریزشی نیاز به نبشی دارند. و در صورتی که این کار انجام نشود ساختمان به نوعی نقص دچار گشته و اشکالات زیادی بر آن وارد خواهد شد. پس حتما از بهترین نوع نبشی ها با استحکام و قدرت بالا برای انجام این کار استفاده کنید.

همچنین برای بالا بردن عمر نبشی های آن ها را ضد زنگ می کنند. کشور ما ایران دارای آب و هوای مختلفی می باشد و در بیشتر مناطق به دلیل رطوبت و آلودگی ها استفاده از ضد زنگ برای جلوگیری از خوردگی فلز نقش مهمی دارد و این مواد را در برابر شرایط جوی مصون نگه می دارد.

نتیجه گیری: نبشی آلومینیومی تولیدی توسط کارخانه ها به دو نوع فابریک و پرسی تولید می شوند و با توجه به ضخامت و اندازه بال ها به انواع مختلف توسط صنایع ایجاد شده و به دلیل داشتن استحکام بالا و وزن کم کاربرد زیادی در زمینه ساختمان سازی دارند و برای محکم کردن دیوارها به منظور جلوگیری از ریزش آن، همچنین اتصالات بین ستون ها و بیم های باربر، ساختن انواع دکل ها و … استفاده می شوند.

 

قیمت نبشی آلومینیوم

مجموعه دیجی با پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا آماده ارائه خدمات فروش و تولید انواع نیشی های آلومینیومی را دارا می باشد. درصورتی که نیاز به مشاوره دارید میتوانید هم اکنون با کارشناسان ما در تماس باشید.

تلفن تماس با مجموعه دیجی آلوم

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

اینستاگرام دیجی آلوم