دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

ناودانی چراغ خطی چیست؟

نوشته شده توسط تیم محتوا

ناودانی چراغ خطی

فهرست مطالب

امروزه استفاده از چراغ خطی در صنایع مختلف رو به افزایش است. ناودانی چراغ خطی در واقع یک پروفیل است که در مصارف مختلف صنعتی و ساختمانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. شکل مقطع آن در واقع از یک بخش به صورت افقی تشکیل شده است که دو بال به صورت عمودی آن را قطع می کنند. زاویه های داخلی این پروفیل ها در ناودانی چراغ خطی متفاوت است.

ناودانی چراغ خطی و چگونگی تولید آن

امروزه استفاده از چراغ خطی در صنایع مختلف رو به افزایش است. ناودانی چراغ خطی در واقع یک پروفیل است که در مصارف مختلف صنعتی و ساختمانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. شکل مقطع آن در واقع از یک بخش به صورت افقی تشکیل شده است که دو بال به صورت عمودی آن را قطع می کنند. زاویه های داخلی این پروفیل ها در ناودانی چراغ خطی متفاوت است.

امروزه تولید ناودانی چراغ خطی در صنایع مختلف رو به افزایش است. ناودانی ها در واقع حالت های مختلفی دارند که از جمله آن ها دو حالت بسیار مهم وجود دارد که مورد کاربرد قرار می گیرد.

نوع اول در این نوع ناودانی ها نوع پرسی است که توسط یک پرس به شکل مورد نظر ایجاد خواهد شد. شما در واقع می توانید این نوع از چراغ خطی را به آسانی مورد استفاده قرار دهید و در هر جایی که می خواهید هر شکلی که میخواهید را ایجاد کنید.

نوع دوم در ناودانی چراغ خطی به نوع فابریک مشهور است. همانطور که از نام این نوع ناودانی چراغ خطی مشخص است، از ابتدای فرایند تولید از خط تولید خارج خواهد شد و شما می توانید آن ها را با انواع ناودانی نورد گرم و نورد سرد مورد استفاده قرار دهید.

انواع مختلف ناودانی چراغ خطی

می توان گفت که انواع مختلف ناودانی ها به دو دسته تقسیم می شوند. یکی از آن ها نوع ساده است که در واقع در صنایع مختلف و ساخت و ساز مورد استفاده است. این نوع ناودانی از ورق گرم و در سایزهای مختلف تولید خواهد شد و ممکن است که شما براساس نیازهای خود از آن ها استفاده کنید. ناودانی ساده، رایج ترین نوع ناودانی است که ارتفاع آن ها بسیار متفاوت و متغیر است و بیشتر برای پل ها و همچنین باربرها مورد استفاده قرار می گیرد.

ناودانی مشبک هم یکی دیگر از انواع ناودانی است که بسته به نوع نورد گرم و سرد از ورق های گالوانیزه تولید می شود. از این نوع ناودانی معمولا در کاربردهای دکوراتیو استفاده می شود و شما می توانید در ساخت ساختمان های سبک فولادی و همچنین قفسه های فولادی از آنها استفاده کنید.

کاربرد ناودانی چراغ خطی چیست؟

ناودانی ها در واقع پروفیل هایی هستند که دارای یک سری مقاطع فولادی می باشند. این نوع ناودانی ها معمولا از نورد بیلت هایی است که از جنس فولاد کربن ساخته شده اند. شما باید توجه داشته باشید که ناودانی ها معمولا بر اساس کاربردهایی که دارند به دو شکل C و U تقسیم می شوند. شکل ظاهری در این نوع از ناودانی ها موجب شده است که از آن ها در پروژه های مختلف عمرانی استفاده شود. این محصولات در واقع برای قاب ها و پایه های مختلف به کار برده خواهد شد و شما می توانید در تجهیزات مختلف ساخت و ساز، ماشین آلات و همچنین چارچوب های مختلف از آن ها استفاده کنید و برای شما بسیار مناسب خواهند بود.

استانداردهای موجود در ساخت

آنچه که میخواهیم در این بخش در مورد آن با شما صحبت کنیم، استانداردهایی است که در ساخت ناودانی چراغ خطی از آنها استفاده می شود. می توان گفت که این نوع ناودانی ها معمولا با روش های مختلف و به اشکال مختلف تولید می شوند. شما میتوانید از این نوع ناودانی های برای پروفیل های سنگین و سبک مختلف استفاده کنید.

معمولا ناودانی هایی که UNP هستند و به آن ها ناودانی اروپایی هم گفته می شود دارای یک وزن سنگین تر به نسبت ناودانی های دیگر هستند که به طور معمول هم در پروژه های سنگین از آنها استفاده می شود. شاید دلیل این استفاده در پروژه های مختلف این باشد که این ناودانی ها معمولا دارای ضخامت بیشتری هستند و بنابراین وزن بیشتری هم دارند.

"<yoastmark

شرکت های بسیاری در زمینه تولید این ناودانی ها فعالیت می کنند و به شما این امکان را می دهند که از انواع مختلف آنها بهره مند شوید. ناودانی چراغ خطی از شرکت های تولیدکننده مستقیما به ایران وارد می شوند و یکی از بهترین آن ها شرکت هایی است که در ترکیه و چین فعالیت دارند. شما باید قیمت این نوع ناودانی را در بخش های مختلف بدانید تا بتوانید از آنها استفاده کنید.

کاربردهای مختلف

1)     یک نوع از این ناودانی وجود دارد که به صورت جفت یا تکی در بادبندها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

2)     یک نوع دیگر از این نوع ناودانی ها به صورت دوبل و یا تکی در تیرهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

3)     نوع دیگر این ناودانی ها به صورت جفت یا قوطی در ستون ها مورد کاربرد قرار خواهد گرفت.

4)     یک نوع از این ناودانی ها به صورت جفت در ساخت خرپاها مورد استفاده قرار می گیرد.

نکاتی برای انتخاب چراغ خطی و ناودانی آن

بهتر است که اگر شما هم به دنبال خرید و نصب چراغ خطی و ناودانی آن هستید نکاتی را در این زمینه بدانید. چراغ های خطی معمولا به صورت متداول با ماژول های مختلف ایجاد خواهند شد. از یک طرف می توان گفت که نصب چراغ خطی در واقع با قابلیت ها و ویژگی های مختلفی همراه خواهد بود که به صورت توکار، روکار و دیگر بخش ها انجام خواهد گرفت. این محصولات عموما برای روشنایی مورد استفاده هستند و این محصول به شما اجازه خواهد داد که کار خود را آسان تر کنید.

نکته ای که در این بخش باید به آن دقت کنید این است که شما باید منبع روشنایی را متناسب با کاربرد خود انتخاب کنید. پس باید مطمئن باشید چراغ خطی که انتخاب می کنید می تواند یک گزینه مناسب برای ماژول های SMD و دیگر ماژول ها باشد. نورپردازی های شما باید متناسب با نیازهای پروژه باشد نه آن چیزی که به عنوان محصول در بازار موجود است. به این نکات دقت کنید و پس از بررسی هایی که با یک متخصص در این زمینه انجام خواهید داد اقدام به خرید ناودانی چراغ خطی و دیگر محصولات آن کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای برقراری ارتباط میتوانید از طریق واتس اپ یا تلگرام اقدام نمایید

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

اینستاگرام دیجی آلوم