دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

ساخت بدنه موتور آلومینیومی

نوشته شده توسط تیم محتوا

بدنه موتور آلومینیومی

فهرست مطالب

:امتیاز محصول و محتوا

بدنه موتور آلومینیومی ساخته شده از آلومینیوم اکسترود شده در مقایسه با بدنه‌های ساخته شده از فلزاتی مثل استیل و ریخته‌گری آلومینیوم عملکرد و ویژگیهای بسیار بهتری دارند. در این مطلب در رابطه با مزایا و ویژگیهای آن صحبت خواهیم کرد.

بدنه موتور از جنس آلومینیوم اکسترود شده چیست؟

بدنه موتور آلومینیومی یا محفظه موتور آلومینیومی، یک بخش محافظ از جنس آلومینیوم است که طی فرایند اکستروژن ساخته می‌شود و امکان قرارگیری ابزارهای اندازه گیری و سایر ابزارها در آن وجود دارد. معمولاً این بدنه‌ها شامل یک بخش لایه خارجی، پنل، صفحه روکش داخلی، بخش حفاظتی و سایر اجزا می‌باشند. محفظه آلومینیومی موتور عمدتاً برای حفاظت از بخشهای داخلی استفاده می‌شود.

بدنه موتور آلومینیومی
بدنه موتور آلومینیومی

چرا از بدنه موتور ساخته شده از آلومینیوم اکسترود شده استفاده کنیم؟

تحقیق و پژوهشهای مختلفی بر روی لایه‌های آلومینیومی اکسترود شده انجام گرفت که سرانجام باعث شد تا بدنه آلومینیومی اکسترود شده به جای بدنه آلومینیومی ریخته‌گری شده استفاده گردد.

دلیل اینکار برتری بدنه آلومینیومی اکستروده شده و نداشتن مشکلاتی مثل حفره‌دار بودن، مشکلات چاله ماسه در فرایند ریخته‌گری و سایر نقایصی است که در آلومینیوم ریخته‌گری و تولید بدنه‌ای با ضخامت کم ایجاد می‌گردد. از طرفی، مشکلات زبری سطح و مقاومت پایین آلومینیوم ریخته‌گری در برابر خوردگی نیز برطرف شده است.

این محفظه‌ها پس از ساخت باید پردازش شوند که خوشبختانه تجهیزات مدرن با قابلیت پردازش دقیق (مثل دستگاههای CNC) راندمان پردازش دقیق محفظه موتور آلومینیومی را بالا برده‌اند.

مزایای ساخت بدنه موتور با آلومینیوم اکسترود شده

محفظه‌های ساخته شده از آلومینیوم اکسترود شده از لحاظ دفع گرما، نسبت به سایر متریالها برتری کامل دارند. موتور در حین کار کردن مقداری گرما تولید می‌کند و محفظه آلومینیومی موتور کمک می‌کند تا دمای اطراف موتور تا چندین ساعت در حین کار کردن، ثابت بماند.

همانطور که می‌دانیم، آلومینیوم رسانایی خوبی برای گرما دارد. براساس چنین ویژگیهایی، بسیاری از شرکتهای سازنده موتورهای کاهنده سرعت، از بدنه آلومینیومی استفاده می‌کنند.

بدنه موتوری که از آلومینیوم ساخته شده باشد، وزن کمی دارد که به خاطر خصوصیات فلز آلیاژ آلومینیوم است. براساس چنین ویژگی بسیار مهمی، خیلی از محفظه‌هایی که برای موتور وسایل خانگی ساخته می‌شوند از جنس آلومینیوم هستند مثل دستگاه تولید شیر، آبمیوه‌ گیری، مخلوط کن و غیره.

آلیاژهای آلومینیومی خاصیت شکل پذیری خوبی دارند مخصوصا آلیاژ 6063 که بهترین گزینه بوده و خاصیت الاستیسیته آن فوق العاده است. همچنین شکلهای مختلفی از بدنه موتور آلومینیومی وجود دارد که دامنه انتخاب مشتریان را برای ظاهر بدنه موتور بیشتر می‌کند.

کاربرد بدنه موتور آلومینیومی بسیار گسترده است. از این بدنه‌ها در صنایع ساخت تجهیزات و ابزار، الکترونیک، ارتباطات، خودروسازی، سنسورها، کنترل صنعتی، ماشین آلات دقیق و سایر صنایع استفاده می‌کنند. در مواقعی که قرار است بدنه موتور آلومینیومی برای موارد دکوراتیو یا شرایط خاص استفاده شود، سطح بدنه باید تحت فرایند آندایزینگ و روکش کاری قرار بگیرد تا رنگ و مقاومتی که مدنظر هست، حاصل شود.

جمع بندی مطلب

فرایندهای تولید بدنه موتور آلومینیومی بسیار متنوع هستند. این فرایندها به، ماشین آلات دقیق، صنایع مواد شیمیایی خوب (Fine Chemical) میکرو ماشین کاری، فرایندهای پردازش مواد مغناطیسی، ساخت سیم پیچ، فرایند عایق بندی و سایر تکنولوژیها نیاز دارند.

برای تضمین کیفیت محصولات تولید شده، به یکسری تجهیزات تست دقیق هم نیاز است. به همین دلیل، صنعت ساخت بدنه یا محفظه موتور آلومینیومی، صنعتی پرکار و پر زحمت و نیازمند فناوریهای پیشرفته است و محصولات تولید شده ارزش بسیار بالایی دارند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

اینستاگرام دیجی آلوم