دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

روش استفاده فیلم محافظ

نوشته شده توسط تیم محتوا

روش استفاده فیلم محافظ

فهرست مطالب

2/5 - (2 امتیاز)

روش استفاده فیلم محافظ

در روش استفاده فیلم محافظ به منظور دستیابی به کارکرد بهتر باید به فاکتورهای زیر توجه کرد:
• فیلم برای سطح خشن یا یکنواخت به کار خواهد رفت؟ سطوح خشن نیاز به چسبندگی قویتر دارند.
• سطح کارتمیز و خشک باشد، استفاده لیبل بر سطوح کثیف نتایج غیرقابل قبول خواهد داشت. مواد زاید مثل چربی، آب و گردو خاک بر عملکرد فیلم محافظ تاثیر می گذارد.
• آیا سطح رنگ آمیزی می شود یا پوشش دارد؟ ممکن است واکنش های شیمیایی بین چسب ها و پوشش ها صورت گیرد، با توجه به اینکه آنها مدت طولانی با یکدیگر در تماس هستند.
• آیا فیلم با درجه حرارت بالا روبرو خواهد شد؟ اکثر چسبهای بر پایه ی لاستیک نمی توانند دمای بالای 150 درجه فارنهایت را تحمل کنند. چسب های اکریلیک در دمای بالای 350 درجه فارنهایت و چسب های سیلیکون تا 500 درجه فارنهایت را تحمل می کنند.
• آیا فیلم در فضای خارجی استفاده خواهد شد؟ اگر چنین است، برای چه مدت؟ اشعه ماوراء بنفش خورشید در طول زمان، چسب ها را از بین می برد. فیلم محافظ نه تنها تغییر رنگ داده زرد میشود، بلکه خشک و شکننده خواهد شد و بنابراین بی اثر می شود. با توجه به زمانی که فیلم در معرض اشعه قرار می گیرد، میزان مقاومت فیلم در برابر UV را تعیین می شود.
• محدوده پروژه چیست؟ شما نیاز به محافظت از پنجره ها با یک فیلم پی وی سی دارید یا نیاز دارید یک سطح مرطوبت را در یک ناحیه شرجی محافظت کنید که در آن یک فیلم پلی اتیلن (LDPE (Low Density Polyethylene جواب می دهد.
• چه مدت فیلم باید بر سطح بچسبد؟ اگر این یک کار طولانی مدت است، ممکن است لازم باشد بعضی از مولفه ها برای افزودن قدرت چسبندگی فیلم برای مدت زمان لازم به آن اضافه شود.
• آیا ذخیره و حمل و نقل روی فیلم تاثیر می گذارد؟ فیلم محافظ می تواند آب و هوای نامناسب را بهتر از قطعه آلومینیوم تحمل کند دقت در حمل و نقل و همچنین انبار داری کارآیی را به خطر نمی اندازد
• فیلم محافظ می تواند آب و هوای نامناسب را بهتر از قطعه آلومینیوم تحمل کند؟. فیلم ها و نوارها را در یک مکان سرد و خشک نگه دارید.

مشکلات رایج لیبل های محافظ

• چسبندگی ضعیف موجب می شود فیلم به راحتی پوسته شود، موارد متعددی وجود دارد که می تواند موجب آن می شود:
سطح به اندازه کافی تمیز نیست یا با گرد و غبار یا رطوبت آلوده بود.
استفاده از فیلم نامناسب برای پروژه در اثر مقدار ناکافی چسب یا کم بودن مقاومت در برابر آب و هوا و شرایط موجب مختل شدن کارآیی می شود. فیلم در طول نصب یکنواخت نبوده ،باعث ایجاد حباب شده و به همین دلیل یک بسته بندی بی اثر است.
• گسیختگی. اگر فیلم از چسب جدا شود، پس مانده چسب روی سطح ایجادلکه می کند. چسب باقیمانده با یک پارچه تمیز مرطوب شده از یک مقدار مناسب از حلال های آلی مانند اتانول یا استات برطرف می شود.
• برآمدن لبه لایه محافظ .این اتفاق برای سطوح آلومینیوم بیشتر از سطوح فولاد است. باز هم، فیلم مناسب برای این کار تفاوت را ایجاد می کند.
• فیلم قابل حذف نیست. شایعترین علت این مشکل، کیفیت چسبندگی است. مراقب باشید برخی از تولید کنندگان که تولید این تکنولوژی بسیار تخصصی چسب را ندیده اید. بعضی از لیبل ها فقط برای چسباندن عادی ساخته شده اند و برخی تحت فشار و یا گرما ، استفاده از شیوه نادرست چسباندن در جدا کردن فیلم از سطح مشکل ایجاد می کند.
یکی دیگر از دلایلی که موجب این مشکل می شود این است که بیش از حد در معرض نور خورشید باشد. به همین دلیل مقاومت در برابر UV از فاکتورهای مهم انتخاب جنس لیبل مناسب است.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 6 =

اینستاگرام دیجی آلوم