دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

خدمات پروفیل آلومینیوم

نوشته شده توسط تیم محتوا

خدمات پروفیل آلومینیوم

فهرست مطالب

:امتیاز محصول و محتوا

یکی از مهم ترین بخش های در صنعت آلومینیوم خدمات پروفیل آلومینیوم است که کاربردی ترین بخش در تولید و فروش آن می باشد. قصد داریم در ادامه مقالات کاربرد پروفیل آلومینیوم با یک دیگر به بررسی خدمات پروفیل بپردازیم. در این مقاله به برش پروفیل آلومینیوم ، پانچ پروفیل آلومینیوم و خم کاری آلومینیوم خواهیم پرداخت پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه دیجی آلوم باشید.

 

پروفیل آلومینیوم چیست ؟ 

قبل از اینکه به معرفی خدمات پروفیل آلومینیوم بپردازیم بهتر است کمی در مورد اصطلاح پروفیل که خیلی مورد استفاده قرار میگیرد، صبحت کنیم. در لغت ، پروفیل به معنای ثابت بودن مقطع در طول مشخصی است. در دنیای فلزات و ساخت و ساز، پروفیل شامل انواع مختلفی می‌باشد.

پروفیل های تولید شده با در نظر گرفتن ویژگی های مکانیکی و الکتریکی مورد نظر مشتری و استانداردهای ملی و بین المللی، در دسته بندی هایی به نام تمپر طبقه بندی شده و بر اساس نوع تمپر خطوط تولید دارای تنظیمات خاص خود می گردند.از جمله محبوب ترین فلزات و مفید ترین فلزات موجود در صنعت فولاد و آلومینیوم می باشد که خواص شیمیایی بسیاری دارد و اغلب در صنعت ساخت و ساز کاربرد فراوان دارد, آلومینیوم از جمله فلزاتی است که بسیار سریع توانسته تحولی عظیم در صنعت ما ایجاد کند و جایگاه ویژه ای کسب نماید.

 

خدمات پروفیل آلومینیوم

از رایج ترین تکنیک ها، تولید از طریق اکستروژن می باشد که بسیار در میان صنعتگران رایج است در این روش ابتدا بیلت آلومینیوم که ماده اولیه نام دارد تحت فشار بالا و درجه حرارت مناسب قرار میگیرد و در میان قالب های مخصوصی قرار میگیرد با این کار ماده اولیه تغییر یافته و به اشکال مورد نظر تغییر شکل پیدا می کنند که بعد از این مرحله بیلت آلومینیوم کاملا تغییر پیدا می کند و پروفیل آلومینیوم تولید می شود که دارای تنوع و ابعاد و اندازه های مختلف است پروفیل اکستروژن آلومینیوم به عنوان پر مصرف ترین بخش در آلومینیوم به حساب می آید.

با توجه به بررسی های انجام شده در ده سال آینده با توجه به میزان نیاز بازار تولید پروفیل آلومینیوم به بالای 1.5 میلیون تن در سال افزایش یابد زیرا تغییر نوع مصرف بخصوص در تولیداتی مانند اتومبیل سازی و واگن سازی و…. مقدار نیاز و مصرف بازار را بالا برده است.ساخت ماشین آلات خط تولید پروفیل آلومینیوم ، شامل ماشین های زیر می باشد : کوره پیش گرم بیلت ، کوره پیش گرم قالب ، پرس اکستروژن ، میز جلو ، اره گرم بر ، میز کشش ، میز بافر ، خط استریج ، میز برش سرد ، کوره پیر سختی کوره محلول سازی ، کوره سودکاری

 

مزایای پروفیل آلومینیوم

1- تغییر شکل های متناسب ومطلوب ، انعطاف پذیری بالا

فلز آلومینیوم به دلیل ویژگی‌های ساختاری خود به راحتی روکش‌های با عملکرد و استحکام بالا را می‌پذیرد. با توجه به جنس به کار برده‌شده در روکش، این لایه‌ی پوششی به آلومینیوم ویژگی‌های مختلفی می‌بخشد که یکی از آن‌ها مقاومت در برابر خوردگی می‌باشد. همین امر در مورد پروفیل‌های آلومینیومی شامل پروفیل‌های موجود در فروشگاه صنعت‌ بازار نیز صادق است و پروفیل‌های ارائه شده دارای روکش هستند.

2- قدرت و استحکام بالا نام برد

آلومینیوم وزنش در حدود یک سوم وزن فولاد است ولی آلومینیوم نسبتا استحکام به وزنی بالا حتی بالاتر از فولاد دارد. این ویژگی سبب می‌شود که استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی انتخابی معقول و مناسب باشد.

3- ضد زنگ بودن و چگالی نسبتا پایین

آلومینیوم به طور طبیعی دارای ویژگی ضد زنگ‌زدگی می باشد. به طوری که اگر بدون پوشش در محیط آزاد بماند، در همان ابتدا یک لایه نازک سطحی از آلومینیوم، اکسید می‌شود و از کل ساختار در برابر زنگ‌زدگی محافظت می‌نماید.

4- قیمت مناسب و مقرون به صرفه

گستردگی تنوع پروفیل‌های آلومینیوم سبب کاهش هزینه‌های تجهیزات و ساخت می‌شود. همچنین با وجود این تنوع نیاز به طراحی و ساخت پروفیل‌های سفارشی وجود ندارد که از طرفی سبب صرفه جویی در زمان و پول شما می‌شود و از سوی دیگر خیالتان از سازگاری قطعات و اتصالات در هنگام جا زدن و نصب کردن راحت خواهد ماند.

پانچ آلومینیوم و انواع آن

دستگاه پانچ آلومینیم برای پانچ کردن پروفیل لنگه درب و پنجره  استفاده میشود .که دارای انواع مختلف است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

1- مدل پنوماتیکی دستگاه پانچ آلومینیوم  :

برای پروفیل های آلومینیوم با ضخامت آلومینیوم پایین مورد استفاده قرار میگیرد.

2- مدل هیدرولیکی دستگاه پانچ آلومینیوم :

برای پروفیل های آلومینیوم با ضخامت آلومینیوم بالا مورد استفاده قرار میگیرد.

3- مدل پنوماتیک هیدرولیکی دستگاه پانچ آلومینیوم :

برای پروفیل های آلومینیوم با ضخامت آلومینیوم بالا مورد استفاده قرار میگیرد.

 

خدمات خم پروفیل آلومینیوم

یکسری از درب و پنجره های آلومینیوم حلالی، قوسی، دایره ای احتیاج به دستگاه خم برای اجرای خمکاری پروفیل ها دارند. ظرافت در اجرای خم و دقت در چشم نوازی محصول همواره در صدر توجهات گروه تولید بوده و این عملیات از دقت بسیار بالایی در محصول برخوردار می باشد.

روش های متداول خم کاری

1) خمش سه نقطه ایی : در خمش سه نقطه ایی همانند خمش سه غلطکی

2) خمش سه غلطکی : در این روش خم کاری یک غلطک مرکزی وجود دارد که به ارامی در چرخش است و به لوله فشار وارد می کند.

3) خم کننده ی تنیدنی

4) خم کننده ی مندریل

5) خم کننده ی کششی

عوامل موثر در کیفیت خم کاری

در خم کاری آلومینیوم و در حفظ تلرانس ابعادی مورد نظر و همچنین کیفیت سطح نهایی کار به عوامل زیر بسیار توجه شود:

  • جنش و آلیاژ لوله آلومینیوم
  • نوع و طرح  خم لوله
  • ابعاد و اندازه  ماشینکاری
  • امکانات و دستگاه های خمکاری
  • وضعیت پرداخت قالبها از نظر کیفیت سطح

 

خدمات برش پروفیل آلومینیوم

برش پروفیل اولین فرآیندی است که پس از خرید روی همه لوله‌ها و پروفیل‌ها انجام می‌شود. و بی‌شک دقت و کیفیت برش لوله و پروفیل تاثیر بسزایی روی دقت و کیفیت فرآیندهای بعدی تولید محصول خواهد داشت.

ابزارهای متنوعی برای برش لوله و پروفیل طراحی شده که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. و بسته به جنس، طول، تعداد، اندازه و دقت برش می‌توان از هریک از این ابزارها بهره برد.

 

خدمات پروفیل آلومینیوم

دیجی آلوم مرکز ارائه خدمات پروفیل می باشد که با ظرفیت ارائه مقاطع گوناگون آلومینیومی توانسته نیازکاربران را مرتفع سازد. در صورتی که نیاز به خدمات پروفیل دارید میتوانید هم اکنون با کارشناسان مجموعه دیجی آلوم در تماس باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

تلفن تماس با مجموعه دیجی آلوم

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

اینستاگرام دیجی آلوم