دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

خدمات ماشینکاری آلومینیوم

نوشته شده توسط تیم محتوا

خدمات ماشینکاری آلومینیوم

فهرست مطالب

5/5 - (1 امتیاز)

خدمات ماشینکاری آلومینیوم یکی از فرایندهای مهمی است که در صنایع تولیدی بر روی پروفیل آلومینیوم انجام می‌شود تا کیفیت نهایی و فرم آن دقیقاً متناسب با نیاز صنعتی شوند که از آنها استفاده خواهد شد. در ادامه ضمن معرفی انواع روشهای ماشینکاری آلومینیوم به توضیح این فرایند هم می‌پردازیم.

ماشینکاری پروفیل آلومینیومی

چندین روش برای ماشینکاری پروفیل آلومینیومی وجود دارد که در ادامه به چندین مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

برشکاری فرزکاری خم‌کاری
پانچینگ مته‌زنی هموارسازی
براشینگ یا برس زنی حکاکی قلاویزکاری
جوشکاری پولیش خان‌کشی
تراشکاری پلیسه‌گیری بلاستینگ

 

برای ماشینکاری آلومینیوم در هر یک از روشهای گفته شده نیاز به ابزارهای مخصوصی است که برای کار بر روی این پروفیل مناسب باشند.

به طور کلی، ابزارهایی که برای ماشینکاری سایر فلزات استفاده می‌شوند، برای فلز آلومینیوم مناسب نیستند. برای انتخاب ابزارهای ماشینکاری، نوع آلیاژ آلومینیومی که شکل دهی بر روی آن انجام می‌شود، ملاک است. بر همین اساس می‌توان یکسری جداول درست کرد که در آن ابزارهای صحیح مشخص شده باشند.

در این جداول اطلاعاتی مثل سرعت برش، لبه برش، زاویه آزاد و غیره برای هر آلیاژ مشخص می‌شوند. علاوه بر این، استفاده از خنک کننده و لوبریکانت مناسب هم اهمیت زیادی دارد.

آلومینیوم به دلیل نرمی بیشتر در مقایسه با فولاد، شکل پذیری بسیار بهتری دارد. برای شکل دهی یک قطعه آلومینیومی حدود 2 تا 3 برابر توان کمتری در مقایسه با یک قطعه فولادی صرف می‌شود.

با تمام این تفاصیل ماشینکاری حرفه‌ای آلومینیوم یکسری مشکلات خاص خود را دارد مثل شکستن قطعات بخاطر سختی بسیار بالا و چسبیدن قوی و بسیار محکم ذرات آلومینیوم بر روی ابزارهای برش که به راه‌حلهای خود نیاز دارد.

چفت کردن و کلمپ کردن پروفیلهای آلومینیومی نیاز به توجه بیشتری دارد چون درجه سختی آنها محدود است. به همین دلیل در اغلب مواقع، برای ماشینکاری پروفیلهای آلومینیومی، لازم است که از ابزارهای کلمپینگ مخصوص استفاده نمایید.

شرکت دیجی آلوم از ماشین کاری کنترل شده پروفیل با CNC استفاده می‌کند تا کارهایی مثل فرزکاری، مته کاری، برش و اره بری پروفیلهای آلومینیومی را انجام دهد. در کنار دستگاه‌های اره بری اتوماتیک آلومینیوم، دستگاه برش سی ان سی 3 و 4 محوری و دستگاه‌های پیشرفته 5 محوری هم وجود دارند که قادر هستند، ماشینکاری پروفیلهای آلومینیومی را تا طول 8500 میلیمتر در هر 6 طرف، تنها با یک بار اجرای فرایند، انجام دهند.

توجه داشته باشید که شرکت دیجی آلوم برای ارتقای سطح کیفی محصولات، اقدام به حذف لکه‌های چربی، پلیسه گیری، تمیزکاری، رسیدگی دقیق و بسته‌بندی مناسب و غیره نموده است. ما به شما کمک می‌کنیم تا برای ماشینکاری پروفیل آلومینیومی خود بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 6 =

اینستاگرام دیجی آلوم