دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

خدمات رنگ پودری الکترواستاتیک

نوشته شده توسط تیم محتوا

خدمات رنگ پودری الکترواستاتیک

فهرست مطالب

:امتیاز محصول و محتوا

خدمات رنگ پودری الکترواستاتیک یکی از تکنیک های پیشرفته ای است که توسط پیمانکاران نقاشی صنعتی و تجاری انجام می شود و نتایج بسیار جذابی را در زمینه های مختلف ارائه می دهد. این روش با تکنولوژی پیشرفته ایده آل برای نقاشی فلزات، از جمله ماشین آلات، خطوط مونتاژ، نرده ها، مبلمان اداری، پنجره ها و درب ها است. نتیجه آن فوق العاده، با دوام و هم جذاب است.

فرآیند رنگ الکترواستاتیک

اسپری رنگ الکترواستاتیک یک بار الکتریکی را به رنگ اضافه می کند و همینطور رنگ را به  ذرات ریز تبدیل می سازد، بار الکتریکی باعث می شود تا ذرات یکدیگر را دفع کنند و هنگام خروج از نازل پراکنده شوند. جسم فلزی که در حال نقاشی است به زمین اتصال می یابد و با بار الکتریکی متضاد باردار می شود تا ذرات رنگ به آن جذب شوند. این باعث می شود ۹۵ درصد رنگ به سطح بچسبد.

مزایای رنگ الکترواستاتیک

  • کارایی: رنگ پودری الکترواستاتیک مانع از هدر رفتن رنگ می شود. زیرا تقریبا تمام رنگ ها به سطح جذب شده اند. این به معنای زباله کمتراست.
  • سرعت: با استفاده از تکنیک های رنگ آمیزی الکترواستاتیکی می توان سطح کار را بسیار سریع تر پوشش داد.
  • ظاهر: اسپری خوب و کشش مغناطیسی رنگ به فلز باعث ایجاد سطح بسیار صاف می شود. اثرات قلم مو حذف می شوند. این رنگ تمام رنگ های قدیمی را بدون هیچ مشکلی پوشش می دهد و به خوبی رنگ می خورد قبل از پوشش دوباره رنگ مورد نظر را بررسی می کنیم و قبل از اعمال رنگ جدید سطح مناسب را برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن آماده می کنیم.رنگ به طور مساوی توزیع می شود و فوق العاده صاف است، این سطح در برابر جمع آوری خاک، روغن و باکتری مقاومت دارد.
  • قیمت: به دلیل اینکه زباله های کمتری تولید می شود و کار بسیار سریع تر صورت می گیرد، رنگ پودری الکترواستاتیک یک فرایند ارزان تر است.

چه نوع اقلامی می تواند به شیوه الکترواستاتیک نقاشی شود؟

هر سطح که قابلیت هدایت الکتریکی داشته باشد را می توان با استفاده از تجهیزات اسپری الکترواستاتیک رنگ آمیزی کرد. در تولیدات تجاری و صنعتی، اغلب برای نقاشی کردن ریل ها و پله ها، تجهیزات تولید، وسایل نقلیه، کابینت ها، درب های فلزی و قاب پنجره ها، فولاد های ساختمانی، مبلمان و دیگر موارد مشابه استفاده می شود.

خدمات رنگ پودری الکترواستاتیک

خط تولید پوشش پودری الکترواستاتیک

خط تولید رنگ پودری الکترواستاتیک یک خط اتوماتیک برای آبکاری پوشش های پودری با استفاده از اثر میدان الکترواستاتیک است. این عمدتا از محفظه اسپری پودر، کوره پخت و دستگاه انتقال تشکیل شده است. تجهیزات مورد نیاز در خط رنگ الکترواستاتیک شامل موارد ذیل است.

 محفظه اسپری پودر

در حین پاشش، میدان قدرت الکترواستاتیکی بین قطعه کار و تفنگ اسپری حس و ایجاد می شود. ذرات پودر روی نازل توسط میدان الکتریکی داخلی تفنگ اسپری، مجبور به شارژ می شوند. از طریق هوای اتمیزه کننده نازل و قدرتدافعه الکترواستاتیکی، ذرات پودر به خوبی جذب می شوند.

ذرات پودر با بار منفی توسط میدان قدرت به سمت سطح قطعه کار هدایت خواهند شد. آنها سطوح مثبت و منفی قطعه کار را برای رسیدن به پوشش عالی احاطه می کنند.

اجزای تجهیزات

این محفظه پاشش پودر از کابینت، تفنگ پودری، دستگاه تامین پودر، سیستم سیکلون کوچک و دستگاه بازیابی فیلتر سطح اول، دستگاه کنترل پالس، دستگاه جذب هوا، قسمت کنترل الکتریکی و … تشکیل شده است.

ساختار اصلی

کابینت مخصوص رنگ پودری الکترواستاتیک از ورق فولادی و لوله مربع ساخته شده است. سیستم فیلتراسیون از عنصر فیلتر ساخته شده از مواد فیبر بلند وارداتی استفاده می کند که دارای دوام عالی، جمع شدگی، کشسانی و غیره است. سیستم بازیابی مجهز به دستگاه درجه یک با نسبت بازیابی ملایم است.

در میان پودر پاشیده شده، قسمت بیش از حد توسط سیستم سیکلون کوچک و عنصر فیلتر در چرخه با کمک فن، به جز آنچه به قطعه کار می‌چسبد، پس گرفته می‌شود. از طریق نیروی کشش پالس الکترومغناطیسی، پودر اضافی برای استفاده مجدد به کابینت بازیافت انتقال می یابد که نرخ بازیابی حدود 95٪ است.

تفنگ اسپری دارای ویژگی های ساختار معقول، عملکرد راحت، حتی خروجی پودر بدون تخلیه ولتاژ بالا و غیره است.

کوره کیورینگ پودری

برای خشک کردن رنگ پودری الکترواستاتیک روی سطح قطعه کار و ساختار آن با تونل خشک کن پل برای تامین، جذب هوا در پایین استفاده می شود.

روند کار خشک شدن رنگ

در طول خشک شدن، هوای گردشی ابتدا از فن سانتریفیوژ خارج می شود. از طریق لوله باد معکوس، وارد کوره گرمایش هوا شده و در آنجا تبادل حرارتی غیرمستقیم را با هوای گرم تولید شده از گاز انجام می دهد. هوای گرم شده وارد لوله انفجار در قسمت پایینی در داخل می شود و سپس از طریق خروجی هوای گرم شده وارد کابینت خشک کن خواهد شد.

این کوره، قطعه کار را با همرفت هوای گرم از پایین به بالا خشک می کند. هوا پس از تبادل حرارت از ورودی هوای برگشتی در پایین به لوله باد معکوس می رود تا چرخه بعدی شروع شود. خط لوله چرخه با دریچه خروج هوای زباله و ورودی هوای تازه اضافی باز می شود.

رنگ پودری پروفیل آلومینیوم

پوشش رنگ پودری یکی از محبوب ترین پوشش های آلومینیومی برای طیف گسترده ای از محصولات است. این نوع از پوشش، دارای دوام بیشتری برای سطوح پروفیل های آلومینیومی است که امکان رنگ آمیزی متنوعی را فراهم می کند.

خدمات رنگ پودری الکترواستاتیک

فرآیند رنگ پودری الکترواستاتیک

فرآیند رنگ پودری الکترواستاتیک را به چهار مرحله تقسیم می کنیم: آماده سازی سطح، پاشش رنگ پودری، پخت و بازرسی کیفیت.

آماده سازی سطح

همانطور که همه مهندسان باتجربه و متخصصان پوشش های فلزی می دانند، آماده سازی سطح برای اطمینان از نتایج خوب پوشش حیاتی است. عدم تمیز کردن و آماده سازی مناسب سطح بستر منجر به چسبندگی ضعیف می شود که در نهایت پوسته پوسته شدن و از هم گسیختگی می آورد.

قبل از استفاده از این فرآیند، متخصصین باید پوشش های قدیمی و چربی سطح پروفیل را حذف کرده و سطح را کاملا تمیز کنند.  البته متناسب با شرایط پروفیل های آلومینیوم، فرآیندها می تواند متفاوت باشد. فرآیندها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • استفاده از حلال ها برای حذف پوشش های قدیمی.
  • استفاده از آب تحت فشار، برس ها و حلال های شیمیایی برای تمیز کردن سطوح و از بین بردن روغن و کثیفی.
  • سندبلاست یا اعمال مواد شیمیایی برای “زبری” زیرلایه آلومینیومی به طوری که پوشش پودری بتواند بهتر به سطح قطعه بچسبد.

در نهایت، محصول این بخش از فرآیندهای اجرای رنگ پودری الکترواستاتیک باید یک قطعه آلومینیومی تمیز و بدون هیچ گونه آلاینده، یک سطح کاملا خشک و یک بافت کمی زبر در نظر گرفته شود تا پودر به راحتی به فلز بچسبد.

اعمال رنگ پودری

پس از تکمیل آماده سازی سطح، استفاده از رنگ پودری باید نسبتا آسان باشد. متخصصان پوشش باید طبق درخواست پودر را مخلوط کرده و مقادیر مناسبی از رنگدانه ها، رزین ها و سایر مواد افزودنی مورد نظر را اضافه کنند.

پس از آن با استفاده از تفنگی پاشش رنگ پودری الکترواستاتیک، آن را روی پروفیل های آلومینیومی اسپری کنند. تفنگی مخصوص، ذرات پودر را دارای بار الکترواستاتیک مثبت کرده تا به سطح آلومینیومی بچسبند. در این بخش می توان پودرهای اضافه را که هنگام اسپری در محفظه جمع شده است، جمع آوری کرده و مجدد مورد استفاده قرار داد.

کوره پخت محصولات با پوشش پودری

در این بخش از اجرای رنگ پودری الکترواستاتیک، تکنسین ها باید قطعات پوشیده از پودر را در کوره بپزند. زمان و دمای دقیق پخت به فرمول پوشش، اندازه قطعه و ضخامت پوشش بستگی دارد. به طور کلی، پخت از دمای 390 درجه فارنهایت (200 درجه سانتیگراد) تجاوز نمی کند و تقریباً 10-15 دقیقه طول می کشد.

بازرسی کیفیت

در حالی که برخی ممکن است این بخش از فرآیند پوشش را در نظر نگیرند، کارشناسان می دانند که بازرسی کیفیت بسیار مهم است. لازم است که پس از پایان کار و خنک شدن قطعات آلومینیومی، ضخامت، چسبندگی و یکنواختی سطح مورد ارزیابی قرار گیرد.

مزایای رنگ پودری آلومینیوم

استفاده از رنگ پودری الکترواستاتیک روی قطعات آلومینیومی چندین مزیت کلیدی دارد:

  • مقاومت در برابر ضربه، خوردگی و دوام را افزایش می دهد.
  • رسانای الکتریکی است.
  • امکان اجرای رنگ های براق، از جمله گزینه های رنگ سفارشی را دارد.
  • بسته به مواد افزودنی مورد استفاده، می تواند در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و محو شدن رنگ کاملاً مقاوم باشد.
  • دارای مزایای پایداری است، زیرا میزان پودر اسپری شده اضافی را می توان جمع آوری و دوباره استفاده کرد.

خدمات رنگ پودری الکترواستاتیک

معایب پوشش پودری آلومینیوم

در حالی که رنگ پودری الکترواستاتیک یک گزینه عالی برای تکمیل است، چند اشکال وجود دارد که طراحان باید در نظر بگیرند:

  • انجام کارهای کوچک چالش برانگیز است.
  • هزینه راه اندازی بالایی برای تجهیزات دارد.
  • با استفاده از یک تفنگ اسپری استفاده می شود و پوشش یکنواخت قطعات پیچیده، به ویژه آنهایی که سطوح داخلی پنهان دارند، دشوار است.

مقایسه رنگ پودری در مقابل روش آنودایزینگ

رنگ پودری، به دلیل زیباشناسی و دوام، یک انتخاب عالی برای محصولات آلومینیومی است. اما آیا این پوشش می تواند با رنگ مایع و آنودایز رقابت کند؟ در اینجا رنگ پودری الکترواستاتیک را با آنودایز مقایسه می کنیم. در ابتدا باید اشاره کرد که قطعات آلومینیوم پودری در مقایسه با سطوحی که آنودایز شده اند، در مقابل خوردگی و سایش مقاومت ندارند.

ضمن آنکه رنگ پودری نمی تواند به صورت یکنواخت در بخش هایی با پیچیدگی طراحی به صورت یکدست اجرا شود. از طرفی رنگ های پودری الکترواستاتیک در مقایسه با روش آنودایز دارای گزینه های رنگی بیشتر بوده و قیمت کمتری نیز دارد.

مقایسه رنگ مایع در برابر آنودایزینگ

استفاده از رنگ مایع اغلب حتی ارزان تر از پوشش های پودری است، به خصوص برای قطعات کوچکتر. ضمن آنکه طیف مشابهی از گزینه های رنگ را ارائه می دهد. ایجاد طیف رنگ های سفارشی برای کارهای کوچک با رنگ مایع ممکن است، اما قوام رنگ کمتری نسبت به رنگ پودری الکترواستاتیک دارند و سریع‌تر محو می‌شوند. پوشش های پودری نیز برای افراد و محیط زیست بسیار بادوام تر و ایمن تر هستند.

خدمات رنگ پودری الکترواستاتیک

اکستروژن های آلومینیومی

اکستروژن های آلومینیومی را می توان به گونه ای طراحی کرد که با طیف وسیعی از محصولات مورد استفاده در صنایع مختلف مناسب باشد. اما طراحان محصول اغلب در دستیابی به طراحی پروفیل اکستروژن بهینه و کاهش هزینه های تولید با مشکل مواجه هستند.

دیجی آلوم به عنوان ارائه دهنده قطعات اکستروژن آلومینیوم، بسیاری از طرح های اکستروژن آلومینیوم مشتریان را به صورت سفارشی آماده کرده و مطابق با نظر آنها تحویل می دهد. برخی از سفارشات طبق نظر مشتریان، اگرچه نیازهای ساختاری آنها را برآورده می‌کند، اما اغلب برای فرآیند تولید ضعیف طراحی شده‌اند و تولید آنها بسیار گران است.

به این ترتیب، طراحان محصول اغلب مجبور به ایجاد تغییرات قابل توجهی در طراحی خود می شوند. باید هنگام طراحی پروفیل های اکستروژن آلومینیومی نکات مهمی را در نظر داشت که شامل اجرای رنگ پودری الکترواستاتیک نیز می شود. با رعایت دستورالعمل ها می توانید هزینه های ساخت را کاهش دهید و در نهایت قطعاتی با رنگ مناسب را تحویل بگیرید.

در نهایت، بهترین گزینه تکمیل پروفیل های آلومینیوم برای پروژه شما به الزامات طراحی، بودجه و ملاحظات پایداری محصول موردنظر شما بستگی دارد.

جمع بندی

درباره انواع روکش های آلومینیومی که می توانند محصول شما را بهبود بخشند با کارشناسان دیجی آلوم مشورت کنید. شما می توانید با سفارش پروفیل آلومینیوم در سطح مقطع، طول و عرض مورد نظر خود در دیجی آلوم، سازه مورد نظر خود را با کیفیت بالایی بسازید و پوشش رنگی آن را سفارش دهید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

اینستاگرام دیجی آلوم