دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

بیلت آلومینیومی همراه با قیمت روز

نوشته شده توسط تیم محتوا

بیلت آلومینیومی

فهرست مطالب

:امتیاز محصول و محتوا

بیلت آلومینیومی یکی از پرمصرف ترین محصولات آلومینیومی در سطح جهان است. بیلت ها مستقیماً از طریق ریخته گری مداوم یا اکستروژن یا به طور غیر مستقیم از طریق نورد گرم شمش ساخته می شوند. بیلت معمولاً برای آلومینیوم آلیاژی مناسب است. این ریخته گری آلومینیوم خام را با سایر فلزات و یا مواد معدنی ترکیب کرده تا آلیاژها و درجه های مختلف آلومینیوم تشکیل شود. این محصول برای اکسترود محصولات آلومینیومی با مقاطع مختلف کاربرد دارد. 

پس از ترکیب مواد و ذوب شدن تمام ناخالصی ها برداشته می شوند. با تحت فشار شدید قرار دادن آلومینیوم ، سطوح تشکیل می شوند. فشار بالا تمام حباب های هوا و گاز را از بین برده مولکول هایی را تشکیل می دهد که یک بلوک جامد از آلومینیوم تشکیل می دهند که از نظر چگالی زیاد و بدون هیچ گونه دانه یا نقص قابل مشاهده است. بیلت آلومینیومی برای ساخت قطعات خودرو و همچنین برای کاربردهای دیگر مانند بسته بندی ، ساخت و ساز ، برق و الکترونیک استفاده میشوند.

بیلت آلومینیوم (Aluminum Billet) چیست؟

بیلت آلومینیوم یکی از محصولات نیمه ساخته ریخته گری آلومینیوم با کاربرد بسیار زیاد می باشد. بیلت های آلومینیومی از گروه مختلفی آلیاژها مطابق با استاندارد AA ساخته شده و برای تولید آن از روش ریخته گری پیوسته یا DC کمک می گیرند. بسته به نیاز و سفارش مشتری، در قطرهای مختلف قابل تولید می باشد. صنایع اکستروژن بیشترین کاربرد را از این بیلت های آلومینیومی می گیرند.

شکل ظاهری بیلت آلومینیومی شبیه به شمش است با این تفاوت که طول آن بزرگتر بوده و سطح مقطع آن دایره ای و در اکثر اوقات مربعی یا مستطیلی است. عرض آن کمتر از 15 سانتیمتر بوده و سطح مقطع کوچکتر از 230 سانتیمتر مربع دارد.

انواع بیلت آلومینیوم

بیلت آلومینیومی انواع مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیلت های وارداتی از شرکت هایی مثل روسال، تالکو و غیره،
  • بیلت استاندارد مثل محصولات شرکت های ایرالکو و المهدی
  • بیلت DC یا همان بیلت هایی که با روش ریخته گری DC (Casting Chill Direct) ساخته می شوند
  • بیلت ذوب مجدد یا تبدیلی که با ذوب کردن آلومینیوم از منابع مختلف تولید می شوند که آلیاژبندی دشواری دارند

درجه خلوص انواع بیلت آلومینیوم

بیلت های آلومینیومی در گریدهای مختلفی و در درجه خلوص Low تا High تولید می گردند. کمترین درجه خلوص این بیلت ها، 98.83% و بیشترین میزان آن 99.84% است. این بیلت ها به شکل آلیاژ و ترکیب با عناصر دیگری مثل آهن، سیلیسیم و عناصر نادری مثل لیتیم، نیکل، کروم، تیتانیوم، روی، منیزیم، منگنز و مس ساخته می شوند.

ویژگی بیلت آلومینیومی در مقایسه با فلزات دیگر

حتی با وجود احتمال خوردگی ، فولاد از آلومینیوم سخت تر و محکم تر است است. بعلت سنگینی و تراکم بالا، فولاد  دربرابر پیچ و تاب، تغییر شکل و یا خم شدن تحت فشار زیاد نیرو یا گرما مقاومت زیادی دارد. ویژگی برتر آلومینیوم مقاومت در برابر خوردگی است. آلومینیوم زنگ نمیزند و هیچ رنگی برای پوشش نیاز ندارد.

موارد استفاده از بیلت آلومینیومی

بیلت آلومینیوم یکی از محصولات نیمه ساخته ریخته گری آلومینیوم به حساب می آید. کاربرد این محصول آلومینیومی در صنایع اکستروژن آلومینیوم به منظور تولید پروفیل آلومینیوم در ابعاد، اندازه و قطر های مختلف بر حسب خواست مشتری است. اکستروژن بیلت آلومینیوم را به پروفیل با سطح مقطع مشخص تبدیل می کند. این محصول به روش ریخته گری پیوسته یا DC  تولید می گردد. 

کاربرد بیلت آلومینیومی در خودروسازی
کاربرد بیلت آلومینیومی در خودروسازی

پروفیل های آلومینیومی امروزه به یکی از محصولات پر کاربرد جهان تبدیل شده و کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارند. پروفیل های آلومینیوم شیاردار مهندسی ساز قابلیت تبدیل به خیلی از وسایلی را دارند که ما بصورت روزمره از آن استفاده می کنیم. پروفیل های آلومینیومی در اندازه ها و شکلهای مختلفی تولید شده موارد استفاده بسیاری در صنایع ساختمانی دارند. مهندسین معمار با استفاده از پروفیل های آلومینیومی در نمای ساختمانها آنرا به یکی از معیار های معماری مدرن تبدیل کرده اند.

 هیت سینک آلومینیومی
هیت سینک آلومینیومی

یکی از کاربردهای دیگر پروفیل های آلمینیومی حاصل از بیلت آلومینیوم، پروفیل های هیت سینک آلومینیومی است. این محصول از فراورده های حاصل از اکستروژن آلومینیوم است. حتما از محصولات برقی و کامپیوتر در زندگی روزمره خود استفاده میکنید. گرمای حاصل از عملکرد سیستم های کامپیوتری و برقی توسط هیت سینکها  با شار گرمایی خود گرما را به قسمت خارجی مدار انتقال دهند و از آسیب رسیدن به مدار ها و وسایل روشنایی جلوگیری می کنند.

 

بیلت آلومینیوم 6063

آلیاژ 6063  از پرکاربردترین آلیاژهای صنعت آلومینیوم است . عناصر تشکیل دهنده آن باعث اکسترود آسانتر نسبت به بقیه آلیاژها شده است. پروفیلهای که در ساخت در و پنجره استفاده میشود، قطعاتی که در صنایع ساختمانی کاربرد دارد، وسایل آشپزخانه که در روز با آن سر و کار داریم، قطعات اکسترود شده ای که در کف کامیون و تریلر استفاده میشود، بخشی از موارد استفاده این آلیاژ می باشد.

قیمت بیلت آلومینیوم

قیمت بیلت آلومینیومی بر اساس سفارش و مشخصات فنی (قطر ، آلیاژ و طول) سفارش دهنده تعیین میگردد. تغییر قیمت روز آلومینیوم در ایران بیشتر متاثر از قیمت دلار می باشد. با توجه به اینکه بیلت از مواد مهمترین مواد اولیه بسیاری از شرکت های اکستروژن و تولید کننده پروفیل می باشد اطلاع از آخرین قیمت های حقیقی جهت مشخص کردن قیمت مصرف کننده مهم است.

همچنین با توجه به وجود نوسانات ارزی در زمینه تجهیزات، روش های مختلف انتخاب شده و مواد اولیه آلیاژ مورد استفاده، بهتر است قیمت بیلت های آلومینیومی را از طریق کارشناسان فروش جویا شوید و یا اینکه فرم مربوطه را پر کرده و ارسال کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

در هنگام خرید بیلت های آلومینیوم دقت داشته باشید که کیفیت و درجه خلوص و استفاده از روش های نوین در تولید بسیار مهمتر از قیمت نهایی هستند. صرف هزینه کمتر بابت خرید محصولاتی با کیفیت کمتر، به صنایع پایین دستی (Downstream) آسیب خواهد زد و محصولی بی کیفیت تولید خواهد شد که در نهایت نارضایتی مشتریان را به همراه دارد.

دیجی آلوم بعنوان یکی از معتبرترین سایتهای تخصصی آلومینیوم در ایران بواسطه ارتباط مستمر با تولیدکنندگان و با توجه به فاکتورهای مختلف اعلام قیمت روز را انجام میدهد. برای اطلاع از آخرین قیمت ههای بیلت آلومینیوم با استفاده از راه های ارتباطی موجود در سایت با ما در تماس باشید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]
بلاگ
نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «بیلت آلومینیومی همراه با قیمت روز»

    1. مدیر وب سایت

      برای دریافت قیمتهای روز لطفا از طریق راه های تماس موجود با کارشناسان فروش دیجی آلوم تمای حاصل فرمایید. بخش فروش دیجی آلوم در بیشتر اوقات بصورت آنلاین آماده پاسخگویی به شما می باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − دو =

اینستاگرام دیجی آلوم