دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

براش پروفیل آلومینیوم

نوشته شده توسط تیم محتوا

براش پروفیل آلومینیوم

فهرست مطالب

5/5 - (1 امتیاز)

براش پروفیل آلومینیوم

براش پروفیل آلومینیوم فرآیندی است که در آن با استفاده از برسهای سیمی بر سطح پروقیل   آلومینیوم خطوطی ایجاد می شود. این عملیات به دو منظور انجام میگیرد.

  1. ایجاد سطح صاف و ازبین بردن سایه ها و خطوط گرافیتی روی سطح پروفیل که در حین اکسترود ایجاد شده ، همچنین این عملیات آسیب زدگی ها و خطوط ایجاد شده در زمان تولید و یا حمل و نقل را از بین میبرد.
  2. آماده سازی سطح پروفیل آلومینیوم برای عملیات آنودایزینگ و یا رنگ پودری.

در عملیات براش پروفیل آلومینیوم  به وسیله دستگاه براشینگ با برسهای سیمی مخصوص بر سطح پروفیل خش و خط نامنظم ایجاد می شود، که موجب از بین رفتن سایه ها و خطوط گرافیتی ناشی از عملیات اکستروژن  و به وجود آوردن سطحی یکدست می شود. این فر آیند به دو صورت براش نرم و براش سخت انجام می شود . براش نرم سایه و خطوط گرافیتی را پاک می کند . براش سخت  خط و خش عمیق بر سطح کار ایجاد می کند و سطح کار را برای انجام عملیات آندایزینگ و یا رنگ پودری آماده می کند.

عملیات در چند مرحله به ترتیب زیر انجام می شود

مرحله اول پاکسازی سطح پروفیل از آلودگی و چربیها ست. در مرحله بعد پروفیل بر روی غلتکها و در معرض برسهای سیمی قرار می گیرد. جنس برسها معمولا از استنلس استیل ، نیکل یا نیکل سیلور می باشد.  بعد از انجام عملیات و ایجاد خط و خش بر سطح پروفیل که به دو صورت خشک یا مرطوب انجام می شود، نوبت به عملیات پاکسازی می رسد و پروفیل برای عملیات بعدی که میتواند آنودایزینگ و یا عملیات الکترو استاتیک باشد ، آماده می شود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + چهار =

اینستاگرام دیجی آلوم