دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

انواع پروفیل آلومینیومی

نوشته شده توسط تیم محتوا

انواع پروفیل آلومینیومی | تنوع کاربری پروفیل آلومینیوم

فهرست مطالب

4.7/5 - (3 امتیاز)

آیا در مورد پروفیل های آلومینیومی چیزی شنیده اید؟ انواع پروفیل آلومینیومی استاندارد به تدریج به برخی از یکپارچه ترین مواد در صنایع مختلف تبدیل شده اند تا برای کاربردهای مختلف مسکونی، صنعتی و ساختمانی مناسب باشند. از جمله محرک های قابل توجه این روند این است که پروفیل های آلومینیومی به طور کامل از خواص قابل توجه فلز آلومینیوم بهره می برند. در حالت ایده آل، این آلیاژ نه تنها همه کاره و بسیار مقاوم در برابر خوردگی است، بلکه قابل ماشینکاری و چکش خواری است و سبک وزن و صاف محسوب می شود.

انواع پروفیل آلومینیومی | تنوع کاربری پروفیل آلومینیوم

تنوع کاربری پروفیل آلومینیوم

با این اوصاف، تولیدکنندگان راه ‌های متعددی را برای تولید پروفیل ‌های آلومینیومی ابداع کرده‌اند که کاربردهای آن ‌ها از قاب پنجره ‌های ساده و صفحات درب تا کاربرد های پیچیده ‌تر مانند کانال ‌های لوله‌کشی و کانتینرهای حمل و نقل را شامل می‌شود.

پروفیل آلومینیومی چیست؟

پروفیل های آلومینیومی، محصولاتی هستند که از فرآیندهای اکستروژن ساخته می شوند و در رنگ ها و بافت های مختلف ارائه می شوند. انواع پروفیل آلومینیومی محصولاتی را از آلیاژهای آلومینیومی تعریف می کنند که از طریق اکسترود کردن به اجسام با شکل خاص تبدیل می شوند. ترکیب کلی آلومینیوم متمایز از ویژگی های فیزیکی بیشتر به این فرآیند خاص بستگی دارد.

به طور معمول، پروفیل های آلومینیومی محصولات فرآیند اکستروژن آلومینیوم هستند که در آن بیلت های آلومینیومی استاندارد از روی یک قالب عبور داده می شوند. به طور کلی، نتیجه شکل ‌های متنوعی از پروفیل‌ های آلومینیومی با کاربردهای گسترده در حوزه‌های صنعتی، ساختمانی و مسکونی است.

پروفیل آلومینیومی از طریق اکستروژن فلزی ساخته می شود. این فرآیند منحصر به فرد شامل عبور شمش آلومینیومی به قالب هایی با مقاطع خاص است. در حالت ایده آل، محصول به دست آمده می تواند به صورت شاخه های طولانی یا کوچک باشد، زیرا هر دو امکان پذیر است. در حالت ایده آل، انواع مختلف پروفیل آلومینیومی محصولات فرآیند اکستروژن هستند.

پروفیل های آلومینیومی چگونه طبقه بندی می شوند؟

اکنون که می‌دانید پروفیل‌ آلومینیومی چیست، می‌توانیم با چندین نوع و طبقه‌بندی انواع پروفیل‌ آلومینیومی اکسترود شده آشنا شویم. از آنجایی که انواع مختلفی از پروفیل های آلومینیومی وجود دارد، صرفاً عاقلانه است که آنها را در طبقه بندی های متمایز برای شناسایی مناسب دسته بندی کنیم. در اینجا طبقه بندی اصلی پروفیل های آلومینیومی وجود دارد:

طبقه بندی انواع پروفیل آلومینیومی

  • پروفیل های معماری (معمولاً به درها، دیوارهای پرده و پنجره ها تقسیم می شوند)
  • نصب سازه های پروفیل آلومینیومی برای ایجاد قاب با آلیاژ آلومینیوم، نصب تابلوهای تزئینی و نمایشگاه های مختلف.
  • پروفیل های آلیاژ آلومینیوم مخصوص مونتاژ وسایل نقلیه ریلی: عمدتاً در ساخت بدنه خودرو استفاده می شود
  • پروفیل های صنعتی عمومی که عمدتاً در تولید صنعتی مانند تجهیزات خودکار، ماشین آلات و اسکلت های پوسته استفاده می شوند.

هر شرکتی بسته به نیازهای تجهیزات مکانیکی خود قالب را منحصر به فرد سفارشی می کند، مانند دستگاه پخش چسب، تسمه نقاله خط، آسانسور، تجهیزات تست و قفسه. آنها همچنین در اتاق های تمیز و صنایع الکتروشیمیایی استفاده می شوند.

انواع پروفیل آلومینیومی | تنوع کاربری پروفیل آلومینیوم

طبقه بندی بر اساس ترکیب آلیاژ

انواع پروفیل آلومینیومی را می توان بر اساس ترکیب آلیاژ به دسته های خاصی تقسیم کرد. طبقه بندی های مختلف درجه آلومینیوم معمولاً در صنعت استفاده می شود، از جمله 1024، 6063، 2011، 6082، 6061، و 7075، اگرچه اینها برجسته ترین سری های مورد استفاده هستند. در حالت ایده‌آل، اختلاف اولیه بین درجه‌های مختلف پروفیل از تفاوت در نسبت اجزای فلزی ناشی می‌شود، تنها استثنا پروفیل‌های آلومینیومی هستند که معمولاً در پنجره‌ها و درها استفاده می‌شوند.

به عنوان مثال، به جز پروفیل های آلومینیومی معماری متمایز مانند سری کرتین وال، و سری های 70، 60، 90، و 80، هیچ چیز پروفیل های آلومینیوم صنعتی را به وضوح متمایز نمی کند. اکثر تولید کنندگان پروفیل ها را بر اساس نقشه های واقعی مشتری ایجاد می کنند.

انواع آلیاژهای آلومینیوم بر اساس کاربرد

در اینجا برخی از آلیاژهای متداول آلومینیوم و نحوه استفاده از انواع پروفیل آلومینیومی در کاربردهای مختلف صنعتی آورده شده است:

  • 1050 : کویل های اکستروژن صنایع غذایی، مواد شیمیایی، پودر آتش بازی و شلنگ های مختلف.
  • 1060 : در مواردی که شکل پذیری بالا و مقاومت در برابر خوردگی ضروری است اما کاربردهایی که برای تجهیزات شیمیایی به استحکام بالایی نیاز ندارند، استفاده می شود.
  • 1350 : تولید سیم های رسانا و ترانسفورماتور.
  • 1145 : تولید مبدل های حرارتی، عایق بندی و فویل آلومینیومی.
  • 2011 : محصولات ماشینکاری شده که نیاز به عملکرد مناسب برش و پیچ دارند.
  • 2014 : عمدتاً در کاربردهایی که به سختی و استحکام بالا نیاز دارند (به علاوه دماهای بالا) استفاده می شود. برای آهنگری، مواد سنگین هواپیما، مواد اکسترود شده، قطعات فضاپیما، صفحات ضخیم و قاب کامیون استفاده می شود.

طبقه بندی بر اساس نیازهای عملیات سطحی

در اینجا انواع پروفیل آلومینیومی مختلف مطابق با مفاد عملیات سطح آورده شده است:

  • پودر اسپری شده
  • آنودایز شده
  • آلومینیوم انتقال دانه چوب
  • پوشش داده شده با الکتروفورز
  • فلوروکربن-آلومینیوم اسپری
  • پلندالومینیم (معمولاً به پولیش شیمیایی و برنامه ریزی مکانیکی تقسیم می شود که اولی گران ترین است و بالاترین نرخ را دارد).

انواع پروفیل آلومینیومی

ویژگی های انواع پروفیل آلومینیومی

به طور معمول، انواع پروفیل آلومینیوم بسته به کاربردشان، ویژگی های متفاوتی دارند. پروفیل ها یا مقاطع آلومینیومی دارای مجموعه ای از ضخامت ها هستند، عاملی که در ارائه عملکرد یا شکل به یک سازه ضروری است.

تولید کنندگان به طور قابل توجهی در استفاده از مواد آلومینیومی برای تولید پروفیل سرمایه گذاری کرده اند که عمدتاً به دلیل خواص متعدد آن است. این فلز سبک وزن، بسیار متنوع و انعطاف پذیر است. همچنین، با افزودن فونداسیون و دوام به سازه های داده شده، گزینه ای بسیار کم هزینه را ارائه می دهد.

انواع مختلفی از پروفیل های آلومینیومی پیچیده را می توان در ضخامت های مختلف ساخت. این پروفیل های آلومینیومی معمولاً می توانند با توجه به کاربردهای لازم دارای فضاهای خالی پیچیده مختلف باشند. مجموعه های متعددی از حفره های داخلی برای تسهیل کاربردهای مختلف، در حالی که نیازهای وزن عملکرد خاص را برآورده می کنند، ایجاد می شوند.

محبوب ترین انواع پروفیل آلومینیومی پروفیل های پرتوی توخالی هستند که گونه ای از پروفیل های مربعی هستند. علاوه بر این، پروفیل های آلومینیومی مختلفی مانند پروفیل های تک شعاع، L  شکل و مثلثی وجود دارد.

انواع رایج پروفیل های آلومینیومی

در اینجا انواع رایج پروفیل های آلومینیومی وجود دارد:

  • سطح مقطع مربعی یا مستطیل
  • لوله های توخالی
  • پروفیل آلومینیوم SD
  • پروفیل T
  • لوورهای آلومینیومی

سطح مقطع مربعی

در میان انواع پروفیل آلومینیومی، این یک پروفیل منحصر به فرد مربوط به گزینه های توخالی است. اجزای آلومینیومی مربعی نیازهای مشابه تیرهای توخالی را برآورده می کنند و تفاوت اصلی آنها توانایی آنها برای تضمین پایداری بیشتر است. این پروفیل ها به عنوان ستون های تکیه گاه یا پارتیشن در دسترس هستند. این پروفیل های مربعی به صورت غیر یکپارچه یا بر اساس فرآیند تولید ساخته می شوند.

فرآیند تولید زمان بر اما نسبتاً ساده است. در واقع، فقط مسطح کردن ورق های آلومینیومی و یکپارچه سازی گوشه ها را برای ساخت مربع های استاندارد الزامی می کند.

لوله های توخالی

همانطور که از نام آن پیداست، این محصول در اصل یک پروفیل آلومینیومی توخالی است که مقطع خاصی ندارد. آنها بخشی از تاسیسات مدولار هستند، به ویژه در طراحی ساختمانی. یک پروفیل توخالی در اشکال مختلف موجود است که دارای طبقه بندی های فرعی منحصر به فرد برای هر کدام است. در میان انواع پروفیل آلومینیومی توخالی معمولاً در اشکال مختلف موجود هستند.

نتیجه معمولاً تیرهای متمایز است که می تواند به عنوان بخشی از چارچوب های پشتیبانی ساختمان، پل ها و دیگر انواع کاربردهای صنعتی استفاده شود. آنها به طور قابل توجهی در ارائه پشتیبانی افقی مفید هستند، به ویژه در جاهایی که بارهای سنگین درگیر باشند.

انواع پروفیل آلومینیومی

پروفیل آلومینیوم SD

استفاده از پروفیل های آلومینیومی از کاربردهای پروژه های کوچک به مقیاس بزرگ گسترش می یابد و یکی از کاربردهای رایج، قاب پنجره است. آلومینیوم علاوه بر انعطاف پذیری و سبک بودن، در برابر خوردگی نیز مقاوم است، که یکی از عوامل اصلی استفاده گسترده از آن برای ایجاد قاب های پنجره پایدار است.

انواع پروفیل آلومینیومی SD باعث می شود قاب های پنجره کشویی با کیفیت بالا ایجاد شود. از آنجایی که پنجره ها اغلب در معرض عوامل محیطی مانند باران، دمای بالا و گرد و غبار قرار می گیرند، ایجاد قاب های پنجره مقاوم ضروری است. با در نظر گرفتن این موضوع، آلومینیوم SD دقیقاً این کار را انجام می دهد، زیرا دارای عملکرد لغزشی قابل توجه، استحکام و مقاومت در برابر اشکال مختلف هوا است و آن را به یک انتخاب فوق العاده تبدیل می کند.

 پروفیل های  T شکل

همانطور که از نام آن پیداست، پروفیل‌های آلومینیومی مقطع  T، محصولات اکستروژن آلومینیوم هستند که در جهت‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند. این سازه های پروفیل آلومینیومی شامل ستون های عمودی، فلنج های افقی و دهانه ها هستند.

سازه‌های مقطع T معمولاً در گوشه‌ها یافت می‌شوند، به جز اینکه بخشی از شبکه‌های خرپایی هستند. این پروفیل های آلومینیومی به راحتی با پروفیل های استاندارد مانند پروفیل های مربع و پرتو توخالی به هم متصل می شوند. علاوه بر این، می توانید دوام و سطح پشتیبانی را با اتصال اتصالات به پروفیل های بخش T افزایش دهید.

لوورهای آلومینیومی

لوورها ترتیبات انواع پروفیل آلومینیومی منحصر به فردی هستند که در آن صفحات و شیارها در فواصل افقی منظم و در یک زاویه مشخص به هم متصل می شوند. لوورها به اشکال مختلفی از جمله کرکره در و پنجره وجود دارند و به دلیل ساختاری که دارند عمدتاً برای تهویه و عبور نور طبیعی استفاده می شوند. پروفیل های لوور از نفوذ زباله به داخل ساختمان جلوگیری می کنند.

یک لوور آلومینیومی را می توان در طرح های مختلف با توجه به نیازهای مختلف ساختمان ساخت. با توجه به محتوای آلومینیومی که دارند، این سازه‌ها می‌توانند به طور موثر اجازه خنک ‌سازی و تهویه داخل را بدهند و در عین حال به خروج آب نیز کمک کنند. علاوه بر این، پروفیل های لوور حریم خصوصی را به فضاهای ساختمان اضافه می کنند زیرا صفحات زاویه دار دید را به شدت کاهش می دهند.

دیجی آلوم

پروفیل های سفارشی

دیجی آلوم می تواند یک طراحی پروفیل آلومینیومی سفارشی بسته به نیازهای خاص شما ایجاد کند. در تولید انواع پروفیل‌ آلومینیومی با طراحی خاص با تحمل‌ های ابعادی بسیار کوچک – چیزی که در بازار پروفیل آلومینیوم استاندارد تقریباً دشوار است – با آلیاژهای آلومینیومی متنوع برای استفاده مشتری مورد نظر طراحی شده است.

مزایای انواع پروفیل آلومینیومی

همانطور که قبلا ذکر شد، سازه های پروفیل آلومینیومی به دلایل زیادی در کاربردهای مختلف استفاده می شوند، از جمله:

  • آلومینیوم پایدار و قوی است
  • چکش خواری – به راحتی ماشینکاری و ریخته گری می شود
  • هادی الکتریکی خوب
  • قابلیت بازیافت مکرر بدون از دست دادن یکپارچگی
  • ویژگی های غیر مغناطیسی

با در نظر گرفتن این موضوع، آلومینیوم در چندین کاربرد صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اینجا سایر مزایای پروفیل آلومینیوم وجود دارد:

تنوع و مقرون به صرفه بودن

ویژگی‌های آلومینیوم قوی‌تر، ارزان‌تر، سبک‌تر و استفاده از مواد کمتر در مقایسه با نمونه‌های جامد، انواع پروفیل‌ آلومینیومی را منحصربه‌فرد کرده است. پروفیل های آلومینیومی در اشکال مختلف موجود هستند، به این معنی که می توانید یک پروفیل ایده آل برای کیس منحصر به فرد خود تهیه کنید.

ویژگی های مکانیکی و چکش خواری فوق العاده

آلومینیوم ماده انتخابی برای شکل‌ها، اکستروژن‌ها و پروفیل‌ها بوده است، زیرا دارای خواص لازم است که آن را برای شکل‌دهی و شکل‌دهی عالی می‌کند. از آنجایی که فلز آلومینیوم دارای چکش خواری بالایی است، بدون نیاز به انرژی قابل توجهی در فرآیندهای ابزارسازی یا شکل دهی، به بخش های مختلف شکل می گیرد.

مصرف انرژی کم

نقطه ذوب کلی آلومینیوم نیمی از فولاد استاندارد است، به این معنی که فرآیند اکستروژن آلومینیوم انرژی کمی را صرف می کند. در حالت ایده آل، این به هزینه های کم ابزار و ساخت و کاهش ردپای کربن تبدیل می شود.

نسبت قدرت به وزن بالا

در نهایت، از آنجایی که آلومینیوم نسبت استحکام به وزن بسیار بالایی دارد، این ماده برای استفاده و کاربردهای صنعتی استثنایی است.

پروفیل آلومینیومی

نکات کلیدی انواع پروفیل آلومینیومی

استفاده برجسته از پروفیل های آلومینیومی در صنایع و کاربردهای مختلف، از پشتیبانی ساختمان صرفاً معماری فراتر رفته و به سوی اهداف حفاظتی استاندارد گسترش یافته است. تقریباً هیچ استدلالی وجود ندارد که این پروفیل ها در بین قابل اعتمادترین کاربردهای آلومینیومی قرار بگیرند.

مجموعه ای از انواع پروفیل آلومینیومی موجود پشتیبانی، ثبات و عملکرد را ارائه می دهد. سازندگان در سطح جهانی تکنیک های خود را بهبود بخشیده اند و اکنون می توانند پروفیل های آلومینیومی را مطابق با نیازهای مختلف مصرف کننده، از جمله بخش های پنجره، درهای کشویی، چارچوب های ساختمانی و لوورها سفارشی کنند.

همانطور که قبلا ذکر شد، دلیل اصلی برجسته بودن به دلیل محتوای آلومینیوم است که پروفیل ها را بسیار ماشینکاری و سبک وزن می کند. به این ترتیب، صنعت اکنون می تواند از پروفیل های آلومینیومی در اندازه های مختلف برای مطابقت با نیازهای مختلف ساختمانی و صنعتی بهره مند شود.

خریدی مطمئن از دیجی آلوم

بازار در حال حاضر مملو از تامین کنندگان و تولید کنندگان مختلف آلومینیوم است که در اندازه، شکل و قیمت محصول تفاوت اصلی دارند. با در نظر گرفتن این موضوع، انتخاب یک منبع مناسب ضروری است و دیجی آلوم با سال ها تجربه در این صنعت برای نیازهای شما مناسب است. برای خرید انواع پروفیل آلومینیومی با بخش فروش دیجی آلوم تماس بگیرید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

اینستاگرام دیجی آلوم