دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

اره آلومینیوم بر

نوشته شده توسط تیم محتوا

اره آلومینیوم بر

فهرست مطالب

3/5 - (1 امتیاز)

اره آلومینیوم بر

امروزه پروفیل آلومینیوم در صنعت مورد توجه قرار گرفته و به جهت سبکی وزن ، بالا بودن استحکام و دیگر قابلیتها در طیف وسیعی از صنایع کاربرد دارد. پروفیل آلومینیوم در صنایع خودرو ، هوا فضا، حمل و نقل ، ساختمان و… به کار می رود. قدم اول ساخت مصنوعات آلومینیومی برشکاری می باشد. ابزار مورد استفاده برای برشکاری آلومینیوم را اره آلومینیوم بر گویند.
اره از لوازم برشکاری می باشد که به منظور تغییر شکل به صورت مکانیکی و ایجاد شیار بر سطح کار استفاده می شود.

اره ها براساس خواص زیر کاربردهای متفاوت دارند :
1. جنس تیغه
2. زوایای موجود در اره
3. گام اره
4. شکل و ابعاد تیغه
5. فاصله برش و دندانه در تیغه
جنس تیغه در تعیین زوایای تیغه موثر است. منظور از گام اره تعداد تیغه های اره در یک اینچ می باشد، گام تیغه بر اساس جنس پروفیل و ضخامت آن انتخاب می شود. هرچه قطعه سبکتر و نرمتر باشد گام تیغه کم تر است. گام اره در سرعت عملیات برشکاری موثر است، هرچه گام کمتر باشد سرعت برش بالاتر است. تیغه اره ها بنابر کاربرد زاویه ای و طولی به دو صورت دیسکی و خطی تولید می شوند، که براساس قطع پروفیل انتخاب می شوند. فاصله برش و دندانه تیغه موجب پایین آمدن میزان اصطکاک و سهولت حرکت دندانه ها بر روی قطعه می شود، به این منظور طول برش عریض تر از پهنای دندانه ایجاد می شود.

اره ها بر اساس نوع انرژی مصرفی به دو دسته تقسیم می شوند:
1.مکانیکی (دستی)
2. الکتریکی (ماشینی)
اره های ماشینی براساس شکل تیغه (خطی یا دیسکی) ، نوع برش و جنس تیغه (سنگ فیبری یا HSS ) متفاوتند.

اره آلومینیوم بر

برای برش پروفیل آلومینیوم از اره های ماشینی یا الکتریکی استفاده می شود. جنس تیغه اره بر اساس فاکتورهای خاصی انتخاب می شود.در تقسیم بندی پروفیلهای فلزی بر اساس جرم به سه گروه سبک، نیمه سنگین و سنگین پروفیل آلومینیوم در دسته فلزات سبک قرار دارد. برای برش این فلز نرم و سبک از تیغه های دیسکی و یا الماسه با گام کم استفاده می شود ، جنس تیغه های مورد استفاده تیغه HSS و یا تیغه آب صابونی است.
برای برش پروفیل آلومینیوم از اره الکتریکی آب صابونی استفاده می شود. تیغه این دستگاه دیسکی یا الماسه می باشد ، که دارای یک پوشش محافظ برای حفظ ایمنی می باشد. همزمان با عمل برشکاری مایعی سفید رنگ به منظور خنک کردن دستگاه ، سهولت حرکت تیغه بر روی پروفیل و پاک کردن براده های حاصل از برش به دستگاه تزریق می شود. مایع آب صابونی ، مایعی سفید رنگ است که از ترکیب آب با روغن آب صابون به دست می آید، این مایع در مخزن تعبیه شده در دستگاه قرار دارد و توسط یک شلنگ به تیغه انتقال پیدا می کند. یک ابزار زاویه سنج برای مشخص کردن زاویه برش ، امکان تنظیم دقیق زاویه قطعه نسبت به تیغه در این دستگاه را ایجاد می کند. قطعه کار را به وسیله گیره و پیچ تنظیم بر روی دستگاه محکم می کنند ، این گیره توسط یک ضامن قفل و آزاد می شود. روشن ، خاموش دستگاه و قطع و وصل پمپ مایع آب صابون دستگاه توسط سوییچ های روی تابلوی فرمان انجام می شود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

اینستاگرام دیجی آلوم