دیجی آلوم برند برتر تولید پروفیل آلومینیوم
شماره تماس :
09906023060

اجرای نمای کرتین وال

نوشته شده توسط تیم محتوا

اجرای نمای کرتین وال

فهرست مطالب

5/5 - (2 امتیاز)

اجرای نمای کرتین وال به روش های مختلفی انجام می شود، که گروه دیجی آلوم در این بخش به بررسی دو روش رایج و اصلی آن یعنی روش سیستم استیک و روش سیستم یونیتایز میپردازیم.

روش اجرای سیستم استیک ( Stick ) :

این سیستم روشی ارزان و ابتدایی در اجرای نمای کرتین وال نسبت به سایر روش های موجود می باشد و در چند مرحله صورت میگیرد.

در مراحل اولیه  قبل از اجرا ، لامل ها در کارخانه تولید شده و سپس به محل انجام پروژه ارسال می شوند.

در مراحل بعدی این لامل ها که شامل پروفیل های عمودی و پروفیل های افقی هستند در کارگاه ساختمانی برش کاری میشوند ، در ابتدا عملیات نصب پروفیل های عمودی  انجام شده و پس از آن پروفیل های افقی نصب می شود . در آخر سایر اجزای تشکیل دهنده نصب خواهند شد.

از مزیت های این سیستم میتوان به این مورد اشاره کرد که تمامی عملیات اندازه گیری، ساخت و برشکاری  قطعات و اجزا در کارگاه ساختمانی و در محل انجام پروژه صورت میگیرد در نتیجه در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی می شود.

اما امروزه روش استیک (stick)  به دلیل طولانی بودن زمان اجرا و پیدایش روش های جدید تری مانند یونیتایز  (unitized)

کمتر مورد توجه و کاربرد قرار می گیرد.

روش اجرای سیستم یونیتایز (unitized) :

در واقع سیستم یونیتایز که مدولار هم نامیده می شود  برای پروژه و تکنولوژی های بروز ساخته شده است و جز، ایده آل ترین روش های اجرای نمای کرتین وال می باشد.

در این روش با توجه به طراحی و اندازه گیری های دقیقی که از قبل صورت گرفته  ساختمان به بخش ها و پنل های کوچکتری تقسیم بندی می شود به گونه ای که از نظر ابعاد و وزن، عملیات حمل و نقل انجام پذیر باشد.  اجزا و عناصر تشکیل دهنده ی این پنل ها در برگیرنده ی پروفیل ها، واشر ها و یرق آلاتی میباشند که در کارخانه عملیات مونتاژ بر روی آن ها صورت میگیرد و پس از آن شیشه و سایر مصالح تشکیل دهنده بر روی آن ها نصب میگردد. توجه داشته باشید که تمامی این عملیات از قبیل ماشین کاری ، مونتاژ و اتصلات  همگی در کارخانه صورت گرفته و بعد از اتمام این فرایند ها به محل انجام پروژه منتقل میشوند تا بر روی بدنه ی ساختمان در محل های مشخص شده ، کنار یکدیگر نصب شوند.

در روش ساخت این پنل ها از پروفیل های نر و ماده استفاده میشود ، به طور مثال اگر در یک صفحه یا پنل پروفیل ماده استفاده شده باشد در صفحه ی مجاور باید از پروفیل نر استفاده شود تا در زمان نصب، دو پنل در کنار هم  بخوبی چفت شوند و در قالب یک پروفیل ظاهر شوند.

برای سفارش پروفیل های کرتین وال بر روی لینک کلیک کنید

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بلاگ
نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 9 =

اینستاگرام دیجی آلوم